• 2
  • 3
2025-05-04, 22:14
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Exakt vad är det som gör att du är övertygad om att det inte har att göra med att hon är med i AfD?
hon är ju bäst lämpad och har ju representerat hessen ett flertal ganger med framgang da hon är den enda som talar bra engelska, sedan väger ju hennes egna uttalande rätt tungt da jag tycker man skall lyssna pa den som drabbas av rasimen.
är ju uppenbart att detta med att hon är med i afd är en undanflykt, hon har ju varit med där hela tiden är inget nytt direkt, eller menar du att hon är en vietnamesisk nazist? du kan ju interagera med henne pa twitter om du vill hon är en livlig användare och svarar pa fragor även pa engelska som hon ju kan mycket bra
Citera
2025-05-04, 22:23
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Ja det är väl klart att en representant för Tyskland ska vara tysk. Vad är det som är konstigt?

Givetvis är sådana som TS helt hjärndöda som inte förstår något så enkelt.
Citera
2025-05-04, 22:35
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Efter klassningen utav AFD som högerextremt valde han att neka AFDs representant att följa med, tycka vad man vill om klassningen i sig, men ser inte hur rasism kommer in i det.

Va, är inte AfD en underlig tysk ras...?
Citera
2025-05-04, 22:46
Medlem
NoTruces avatar
Det här handlar inte om att hon är asiat, utan om att hon representerar AfD. De har ju nyligen terrorklassats av Tysklands inrikesministerium.

Sedan är det svårt att veta om hon är allvarlig när hon skriver på X att hon ska vända sig till ett "Meldestelle", alltså ett myndighetskontor där man anmäler olika missförhållanden.
Citera
2025-05-04, 22:51
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
hon är ju bäst lämpad och har ju representerat hessen ett flertal ganger med framgang da hon är den enda som talar bra engelska, sedan väger ju hennes egna uttalande rätt tungt da jag tycker man skall lyssna pa den som drabbas av rasimen.
är ju uppenbart att detta med att hon är med i afd är en undanflykt, hon har ju varit med där hela tiden är inget nytt direkt, eller menar du att hon är en vietnamesisk nazist? du kan ju interagera med henne pa twitter om du vill hon är en livlig användare och svarar pa fragor även pa engelska som hon ju kan mycket bra

Du får ju ta och trampa ur om du får sladd. Du skriver som om du vore besatt av dendär kineshoran. Kan inte ens avgöra om du trollar eller inte för aspie flaggorna blåser stormvarning.
Citera
2025-05-04, 23:09
Medlem
Lao Tzus avatar
Jag tror Sverige skulle kunna hjälpa henne om förföljelsen av henne blir för svår att bära.

Hennes familj i Sverige verkar omfångsrik. Jag har träffat en hel del trevliga Nguyen i mitt yrke så hon borde bli lätt att integrera.

Men detta reser farhågor om att viktiga lektioner från den tyska historien har förbisetts och glömts. bort. Det behövs en djupare analys här av tyska historiska händelser från för 80 år sedan och deras relevans för denna händelse.
Senast redigerad av Lao Tzu 2025-05-04 kl. 23:23.
Citera
2025-05-04, 23:38
Medlem
Tysklands nästa Adolf Hitler heter . . . . . . . ?

Detta var väl bara en tidsfråga.
Citera
2025-05-05, 00:03
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
det är ju enligt Anna uppenbar rasism hon är ju den enda som talar bra engelska da nekas hon helt enkelt pa att hon är asiat.

Eller menar du att hon är en vietnamesisk nazist??
Är det alltid rasism att neka asiater något? Annars får du gärna förklara vari rasismen ligger.
Citat:
jag skulle vilja säga att i min värld är det den drabbade som avgör om det är rasisim eller ej?
I så fall ligger din värld en bra bit ifrån verkligheten.

Citat:
Hur vet du att hon är bäst lämpad? Känner du henne personligen?
Citera
2025-05-05, 00:08
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
jag skulle vilja säga att i min värld är det den drabbade som avgör om det är rasisim eller ej? Hon är den enda som kan engelska av stollarna och nekas att resa.

Solklart rasism i tyskland av alla länder (IGEN)
Vilket skitsnack! Då kan ju vem som helst bara skrika "rasism" utan något som helst belägg.
Lägg ner!!!
Citera
2025-05-05, 01:29
Citat:
Ja nu är det sa här att en politiker Anna Nguyen med veitnamesiska föräldrar har arbetat politiskt i Hessen sedan en tid. Hon har varit medbjuden till ett antal länder bla turkiet och frankrike och det har passat bra da hon är en av fa av lokalpolitikerna i hessen som talar engelska och franska.

Nu i veckan som kommer skulle hon flyga till serbien som representant för Hessen.
Hon har dock nu förbjudits av den öppet raistiske Hessens Europa-Minister Manfred Pentz (45, CDU) att deltaga pa resan.

Hur kan tyskland öppet blivit rasistiska igen? Varför skickar man inte den av fa som talar engelska till serbien? Varför har tyskland alltid problem med rasism och demokratin??

Källor

https://de.wikipedia.org/wiki/Anna_Nguyen

https://www.bild.de/politik/inland/k...9c0c6866b3e452

https://osthessen-news.de/n11775800/...isen-raus.html

Anna bekräftar här att hon slkall anmäla ansvariga för rasism

https://x.com/nguyen_afd/status/1919073610783678765

Det kan faktiskt finnas andra skäl. Rasist kortet dras. Vad ska vi ta ställning till när vi inte vet?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in