2025-06-17, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beebopknopp
Med kurspengarna bör Samuel ha råd att betala kontantinsats och leasingen på Lambon. Det är väl inga problem?
Hans pappa är väl nojig bara att försäkringskassan inte ska bevilja försäkring ifall en olycka skulle ske.

Jag tror att både Samuel & Richie vet om att grunden i denna kurs är i gråzonen för bedrägeri. De säljer varor de inte har. När kunder sen vill ha pengarna tillbaka så finns inga pengar och bolaget försätts i konkurs. Richie kan bli återbetalningsskyldig för mer än vad han står i borgen för..
Samuel har kanske också några skelett i garderoben, det vet jag inget om.

Att Riche försökt få in folk i Herbalife ser ju inte heller alls bra ut. Men det tar ju inte ifrån det faktum att Samuels kurs är en skitkurs som alla bör undvika.
Alla bör undvika Herbalife också. Men det finns säkert en tråd om det någonannanstans på flashback.
Det finns bara drygt 500 kronor i eget kapital i hans och Samuels holdingbolag. Om Samuel nu har satt sin far i en situation som kan bli kostsam, vill hans far säkra det lilla han kan som är i bilen. Samuel vägrar säkert att släppa bilen, men juridiskt sett står hans far som ägare i den. Därför han är i Marbella. Jag tror att hans far har blivit slängd under bussen, medan Samuel gör allt för att fortsätta leva det liv han kan. Hans far kommer sannolikt inte åt Samuels pengar från kursförsäljningen. Tror redan nu att Samuel själv inser att de förr eller senare går åt skogen.
Citera
2025-06-17, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clockboss
Det finns bara drygt 500 kronor i eget kapital i hans och Samuels holdingbolag. Om Samuel nu har satt sin far i en situation som kan bli kostsam, vill hans far säkra det lilla han kan som är i bilen. Samuel vägrar säkert att släppa bilen, men juridiskt sett står hans far som ägare i den. Därför han är i Marbella. Jag tror att hans far har blivit slängd under bussen, medan Samuel gör allt för att fortsätta leva det liv han kan. Hans far kommer sannolikt inte åt Samuels pengar från kursförsäljningen. Tror redan nu att Samuel själv inser att de förr eller senare går åt skogen.

Du menar väl 500 000kr?
Det är väl inte så illa eller så konstigt? Samuels del av försäljningen har han väl plockat ut på något sätt.
Samuel har det rätt gott ställt i sitt kurs-bolag som går strålande, än så länge iaf.
Jag tror heller inte att han spenderar så mycket pengar egentligen. Han vill bara att det ska se ut så för att han ska få fler kursdeltagare.
Citera
2025-06-17, 11:15
Medlem
B´stards avatar
Samuel fortsätter med sitt tramsande om att Tengo var lönsamt när han styrde det - han avgick som extern VD augusti 2022 och sålde då resten av sina aktier, ett år tidigare skedde första försäljningen.

https://krafman.se/tengo-sport-swede...sammanfattning

https://www.breakit.se/artikel/36674...at-riktigt-bra

https://www.allabolag.se/foretag/ten.../2K1UO42I5YHR6

Redan under 2021 var det total katastrof: - 14 miljoner. Hur förklarar Samuel det? Var bolaget lönsamt fram tills augusti 2021 för att sedan totalt haverera under resten av året? När han fortfarande styrde skutan? Köper hans efterblivna följare det?

Under 2022 accelererare förlusterna - och Samuel styrde skutan som extern VD fram tills augusti. Förlust för 2022: -20 miljoner.

Hans pappa satt dessutom kvar som ordförande tills 15 okt 2022. De satt minst sagt på makten både 2021 och större delen av 2022.

Hans mytomani är verkligen gränslös. Påstår att vi kommer få se hans framgångsrika elevers årsredovisningar i juni...
Citera
2025-06-17, 12:09
Medlem
Ambityps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beebopknopp
Letade idag också. Den verkar vara borta.

Hittade några random klipp från streamen här och där på Tiktok. Känner inte att jag missade något "Intervjun" var mest en massa babbel utan seriösa frågor. Synd.
Citera
2025-06-17, 16:33
Medlem
IrishCoffees avatar
Finns det någon här som är bekant med Samuel i verkligheten eller på något sätt haft en personlig interaktion med honom?

Media, missnöjda kursdeltagare eller rakt av avundsjuka personer kommer det alltid finnas gott om och dessvärre är ofta dessa personers röst mycket starkare än personen i frågas vänner.
Dem som skriker mest och skapar sjuka rubriker, lockar även läsare.

Jag tycker att vi alla borde avvakta med att döma ut honom fullständigt innan vi fått oss en klar bild av vem han egentligen är.

Klart killen vill tjäna pengar. Men luras tror jag absolut inte han gör.
Vissa koncept blir ohållbara ifall man inte själv gör ett gediget jobb, även konceptet Xcom.
Citera
2025-06-17, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IrishCoffee
Finns det någon här som är bekant med Samuel i verkligheten eller på något sätt haft en personlig interaktion med honom?

Media, missnöjda kursdeltagare eller rakt av avundsjuka personer kommer det alltid finnas gott om och dessvärre är ofta dessa personers röst mycket starkare än personen i frågas vänner.
Dem som skriker mest och skapar sjuka rubriker, lockar även läsare.

Jag tycker att vi alla borde avvakta med att döma ut honom fullständigt innan vi fått oss en klar bild av vem han egentligen är.

Klart killen vill tjäna pengar. Men luras tror jag absolut inte han gör.
Vissa koncept blir ohållbara ifall man inte själv gör ett gediget jobb, även konceptet Xcom.

Att han luras är tveklöst.
Det har vi flera ggr kunnat uppvisa. Med konkursade elever, resultatet från Tengo & KidsOneStore. Han skyller såklart ifrån sig på olika saker, men aldrig att hans koncept inte håller.

Det vi i denna tråd försöker vara tydlig med är att konceptet inte håller. Det enda sättet man kan lyckas på är att INTE följa Samuels råd. Man kan säkert komma igång med det konceptet, men ju tidigare man går ifrån hans koncept desto bättre.

Vad han gör med sin privata tid eller hur han är som person är egentligen inte relevant. Det är bara skvaller. Han kan vara världens finaste människa, men det gör inte att kursen är en scam.
Jag tror att han säkert är en trevlig kille som är generös mot vänner och sin flickvän. Han kanske inte ens är medveten om hur illa han ställer till det för dessa unga killar. Många är inte medvetna om riskerna.

Att hans kurs är en scam är ett faktum.
Citera
2025-06-17, 17:40
Medlem
IrishCoffees avatar
Jag hörde faktiskt av mig till Samuel och bad om lite bevis på medlemmar som det går bra för.

Jag fick 8 stycken resultatrapporter från Samuel från bolag jag kunde verifiera inte var hans, var nystartade (senaste 12 månaderna). Samtliga med positiva resultat på sista raden.

Det är hemskt enkelt att kasta dynga på någon över Flashback, men det saknar lite substans tycker jag. Det finns väl inte heller någon som såg denna livesändning och som har ett nyktert sinne som inte förstår vad den grejen handlade om.

Jag rekommenderar alla som är intresserade av hur det egentligen går för Samuels elever (ser onekligen ut att gå riktigt bra) faktiskt kontaktar honom själv och ber om bevis som han kanske inte vill outa på sina sociala medier. Hans Instagram är öppen att skriva till.

Samuel har inte lurat någon, tvärtom har han bidragit med kunskap som har bidragit stort till många nya, framgångsrika bolag.

Självklart kommer konkurser att ske också när man driver bolag, det är oundvikligt oavsett kurs eller utbildning.

Tack och hej!
Citera
2025-06-17, 18:10
Medlem
Knickerbockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clockboss

Citat:
Jag hörde faktiskt av mig till Samuel och bad om lite bevis på medlemmar som det går bra för.

Jag fick 8 stycken resultatrapporter från Samuel från bolag jag kunde verifiera inte var hans, var nystartade (senaste 12 månaderna). Samtliga med positiva resultat på sista raden.

Det är hemskt enkelt att kasta dynga på någon över Flashback, men det saknar lite substans tycker jag. Det finns väl inte heller någon som såg denna livesändning och som har ett nyktert sinne som inte förstår vad den grejen handlade om.

Jag rekommenderar alla som är intresserade av hur det egentligen går för Samuels elever (ser onekligen ut att gå riktigt bra) faktiskt kontaktar honom själv och ber om bevis som han kanske inte vill outa på sina sociala medier. Hans Instagram är öppen att skriva till.

Samuel har inte lurat någon, tvärtom har han bidragit med kunskap som har bidragit stort till många nya, framgångsrika bolag.

Självklart kommer konkurser att ske också när man driver bolag, det är oundvikligt oavsett kurs eller utbildning.

Tack och hej!

Heheheh...

Men låt mig gissa - du vill inte dela med dig av dessa bolag va..
Citera
2025-06-17, 18:13
Medlem
Citat:

Tack och hej!

Ett nytt konto som är skapat för att försvara Samuel.
När det sker konkurser är det för att eleverna inte jobbat tillräckligt hårt. När det går bra är det tack vare x-commerce..
Varför inte lista bolagen här?
Att de går bra de senaste 12 månaderna är inget nytt. Det vi gång på gång konstaterat i denna tråd är att det inte är en långsiktigt hållbar modell. Man säljer produkter man inte har och lånar pengar av sina kunder.
Första 12 månaderna kan man prisa sig lågt och få in många kunder. Men när volymerna ökar så ökar också risken för att dina leverantörer inte har produkterna du sålt. DÅ SMÄLLER DET.
Då måste man göra återbetalningar till kunder. Pengarna som man lagt på marknadsföring för att få in dessa kunder får man självklart inte tillbaka, och då börjar förlusterna läggas på hög.
Sen Konkurs.

Exakt vad som hänt för alla Samuels egna bolag (förutom kurs-bolaget), samt ett antal av hans elever.
Citera
2025-06-17, 21:08
Medlem
B´stards avatar
Citat:

Tack och hej!

Du kan ju börja med att visa hur Tengo var lönsamt när Samuel drev det (han påstod det senast i chatten/streamen med "Thats Anton") Jag har visat hur det INTE var lönsamt - utan en total katastrof när han drev det. Den hypade försäljningen drevs helt och hållet med absurda kostnader för google adwords o liknande. Omsättning är såklart TOTALT ointressant när man inte har någon som helst vinst eller potential till vinst (han håller trots allt på med RETAIL och utvecklar inte någon app)

Vilka bolag är det som skulle vara lönsamma? Naturexperten var ju uppenbarligen inte lönsam på "sista raden" som Samuel och Bill Aladin påstår (för annars hade väl Bill tagit över firman istället för att sätta den i konkurs?)

Det enda bolag som faktiskt visat sig vara lönsamt är just Samuels kurser. Det säger egentligen allt vi behöver veta.

Men låt mig gissa, "kockens redskap" (quadvision ab) kommer visa upp ett positvt resultat - där man döljer att man inte skickat ut en massa varor men redan tagit betalt. De missbrukar trustpilot något helt enormt för att få upp betyget. Samuel borde få näringsförbud.

Och till sist. Lagerspegling är ingen magisk lösning för att bli lönsam när man ger sig in branscher med i bästa fall knivtunna marginaler.
Citera
2025-06-17, 21:16
Medlem
Knickerbockerss avatar
https://www.breakit.se/artikel/43523...vara-pa-fragor
Citera
2025-06-17, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Samuel fortsätter med sitt tramsande om att Tengo var lönsamt när han styrde det - han avgick som extern VD augusti 2022 och sålde då resten av sina aktier, ett år tidigare skedde första försäljningen.

https://krafman.se/tengo-sport-swede...sammanfattning

https://www.breakit.se/artikel/36674...at-riktigt-bra

https://www.allabolag.se/foretag/ten.../2K1UO42I5YHR6

Redan under 2021 var det total katastrof: - 14 miljoner. Hur förklarar Samuel det? Var bolaget lönsamt fram tills augusti 2021 för att sedan totalt haverera under resten av året? När han fortfarande styrde skutan? Köper hans efterblivna följare det?

Under 2022 accelererare förlusterna - och Samuel styrde skutan som extern VD fram tills augusti. Förlust för 2022: -20 miljoner.

Hans pappa satt dessutom kvar som ordförande tills 15 okt 2022. De satt minst sagt på makten både 2021 och större delen av 2022.

Hans mytomani är verkligen gränslös. Påstår att vi kommer få se hans framgångsrika elevers årsredovisningar i juni...

Ja Samuel skulle ju redovisa att Tengo var lönsamt när han stod som ägare i Måndags men det verkar som vanligt bara vara skitsnack.

Kom igen Samuel upp till bevis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in