Citat:
Det finns bara drygt 500 kronor i eget kapital i hans och Samuels holdingbolag. Om Samuel nu har satt sin far i en situation som kan bli kostsam, vill hans far säkra det lilla han kan som är i bilen. Samuel vägrar säkert att släppa bilen, men juridiskt sett står hans far som ägare i den. Därför han är i Marbella. Jag tror att hans far har blivit slängd under bussen, medan Samuel gör allt för att fortsätta leva det liv han kan. Hans far kommer sannolikt inte åt Samuels pengar från kursförsäljningen. Tror redan nu att Samuel själv inser att de förr eller senare går åt skogen.
Med kurspengarna bör Samuel ha råd att betala kontantinsats och leasingen på Lambon. Det är väl inga problem?
Hans pappa är väl nojig bara att försäkringskassan inte ska bevilja försäkring ifall en olycka skulle ske.
Jag tror att både Samuel & Richie vet om att grunden i denna kurs är i gråzonen för bedrägeri. De säljer varor de inte har. När kunder sen vill ha pengarna tillbaka så finns inga pengar och bolaget försätts i konkurs. Richie kan bli återbetalningsskyldig för mer än vad han står i borgen för..
Samuel har kanske också några skelett i garderoben, det vet jag inget om.
Att Riche försökt få in folk i Herbalife ser ju inte heller alls bra ut. Men det tar ju inte ifrån det faktum att Samuels kurs är en skitkurs som alla bör undvika.
Alla bör undvika Herbalife också. Men det finns säkert en tråd om det någonannanstans på flashback.
Hans pappa är väl nojig bara att försäkringskassan inte ska bevilja försäkring ifall en olycka skulle ske.
Jag tror att både Samuel & Richie vet om att grunden i denna kurs är i gråzonen för bedrägeri. De säljer varor de inte har. När kunder sen vill ha pengarna tillbaka så finns inga pengar och bolaget försätts i konkurs. Richie kan bli återbetalningsskyldig för mer än vad han står i borgen för..
Samuel har kanske också några skelett i garderoben, det vet jag inget om.
Att Riche försökt få in folk i Herbalife ser ju inte heller alls bra ut. Men det tar ju inte ifrån det faktum att Samuels kurs är en skitkurs som alla bör undvika.
Alla bör undvika Herbalife också. Men det finns säkert en tråd om det någonannanstans på flashback.