2025-10-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Att inte ha lyckats bygga ett företag som fungerar gäller ju faktiskt inte bara eleverna utan även SW. Bortsett från nuvarande kursverksamhet, alltså.
Såväl Tengo som det där andra gick ju med stora förluster. Att någon idiot köpte Tengo ändrar ju inte det faktum att det verksamhetsmässigt inte fungerade.

Exakt!

Och kursen är inte värd vatten men det kommer att ta slut på lättlurade människor som köper kursen
Citera
2025-10-12, 13:15
Medlem
Vad tror ni. Kommer Samuel gå samma öde till mötes som Pontus Rasmusson? Eller håller han koll på sin bokföring?
Citera
2025-10-21, 22:19
Medlem
Är det nån som vet när dokumentären ska släppas som S har gjort själv om sig själv där han ska sätta alla på plats som har varit dumma mot han?
Citera
2025-10-22, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S30
Exakt!

Och kursen är inte värd vatten men det kommer att ta slut på lättlurade människor som köper kursen

Jag är alls säker på att det kommer att ta slut med tiden, tror det isf krävs näringsförbud för killen. Det föds nya idioter hela tiden..
Citera
2025-10-23, 18:20
Medlem
meganegerdases avatar
Imorgon samlas hundratals potentiella kunder till Wennberg på "Miljonshowen" i Stockholm.

Oscarsteatern full med människor som köper kurser för att lära sig sälja kurser.
Citera
2025-10-25, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Imorgon samlas hundratals potentiella kunder till Wennberg på "Miljonshowen" i Stockholm.

Oscarsteatern full med människor som köper kurser för att lära sig sälja kurser.

Jag va där igår. Wennberg va inte en av talarna. Om han va på plats överhuvudtaget vet jag dock inte.
Upplever inte heller att det va en kurs för att lära sig sälja kurser. Snarare hur man ska tänka kring hur man bygger en bra produkt och hur man kan tänka kring marknadsföring och sälj. Jag tog mycket med mig från den dagen faktiskt.

Sen att man promotar sina kurser och ger rabatt för att få folk att boka sig på det också är ju knappast något som sticker ut bland företagare.
Citera
2025-10-25, 23:58
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ringklockaring
Jag va där igår. Wennberg va inte en av talarna. Om han va på plats överhuvudtaget vet jag dock inte.
Upplever inte heller att det va en kurs för att lära sig sälja kurser. Snarare hur man ska tänka kring hur man bygger en bra produkt och hur man kan tänka kring marknadsföring och sälj. Jag tog mycket med mig från den dagen faktiskt.

Sen att man promotar sina kurser och ger rabatt för att få folk att boka sig på det också är ju knappast något som sticker ut bland företagare.

Men är inte produkten alla dessa människor har kurser eller någon i gränslandet typ "webbshop" "coaching" osv
Citera
2025-10-30, 06:53
Medlem
Man säljer inte kurser om man är framgångsrik företagare för då tjänar du mer på ditt företag än att sälja kurser och varför vill du köpa kurser av någon som inte lyckats?
Läs en eller två böcker istället.

If you cant do teach.

Citat:

Citera
2025-10-30, 18:26
Medlem
Jag har försökt svara dig två gånger, men varje gång jag trycker på skicka så får jag ett felmeddelande. Blir fan lack, men tredje gången gillt kanske.

Alla säljer inte kurser och alla är inte coacher. De pratade mycket om synergin mellan din produkt, ditt mindset, marknadsföring och sälj. Vikten av att ha en tydlig produkt, att du inte säljer bara för att du syns mycket... Mycket man kan använda sig av i många olika sammanhang. Man kanske vill driva eget och har en bra produkt, men är skitdålig på att marknadsföra sig och fattar inte varför man inte får kunder. Eller suger på att sälja, för man vet inte hur man ska komma till avslut.
Jag fick mycket med mig som jag reflekterade över. Jag betalde 2500kr för dagen, middag och nätverkande på kvällen och en massa extra man får i efterhand. Sjukt prisvärt faktiskt. Som egenföretagare har jag betalt mycket mer än så för onlinekurser som bara gav mig ett sketet diplom i slutet.

Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Men är inte produkten alla dessa människor har kurser eller någon i gränslandet typ "webbshop" "coaching" osv
Citera
2025-10-30, 18:32
Medlem
Om du jobbar som coach och föreläsare så tycker jag det är fullt rimligt att sälja kurser faktiskt. En framgångsrik företagare tjänar pengar på något man är bra på.

Men jag har såklart också spanat in föreläsarna på allabolag. Att de inte har 10-tals miljoner i omsättning betyder dock inte att de är okunniga, för de har ju haft andra jobb tidigare där de har varit framgångsrika innan de valt att starta eget.

Böcker läser jag hela tiden, men jag vill också träffa andra, lära av andra, bolla idéer med andra. Sånt får en också att växa. Man kan inte bara sitta och läsa böcker hela dagarna. Då kommer man ingen vart.

Citat:
Ursprungligen postat av Cision
Man säljer inte kurser om man är framgångsrik företagare för då tjänar du mer på ditt företag än att sälja kurser och varför vill du köpa kurser av någon som inte lyckats?
Läs en eller två böcker istället.

If you cant do teach.
Citera
Igår, 06:31
Medlem
Jag har aldrig åkt på något sånt där och mitt bolag omsätter långt över 100miljoner och gör ca 20% på sista raden. Tyvärr är ni bara lurade och träffa andra företagare kan man göra gratis och då träffar man oftast bättre företagare med. If you cant do teach.

Citat:
Om du jobbar som coach och föreläsare så tycker jag det är fullt rimligt att sälja kurser faktiskt. En framgångsrik företagare tjänar pengar på något man är bra på.

Men jag har såklart också spanat in föreläsarna på allabolag. Att de inte har 10-tals miljoner i omsättning betyder dock inte att de är okunniga, för de har ju haft andra jobb tidigare där de har varit framgångsrika innan de valt att starta eget.

Böcker läser jag hela tiden, men jag vill också träffa andra, lära av andra, bolla idéer med andra. Sånt får en också att växa. Man kan inte bara sitta och läsa böcker hela dagarna. Då kommer man ingen vart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in