2025-05-04, 19:50
Medlem
Om du letar efter kontorsstolars Rolls-Royce så är det övervakningsstol/dygnsstol som gäller. Dom är suveräna, men kostar därefter.
Kolla på t.ex. KAB Director (i läder) så vet du vad jag menar för typ.

I lägre prissegment är Ikeas Marcus rätt bra, men inget kan mäta sig med övervakningsstolar.
Citera
2025-05-04, 19:51
Medlem
Varför föreslår folk mode och status, när TS fråga är tydlig? Idiotiskt. När jag var ung skulle alla sitta med knäna mot stöd, men inte stöd för ryggen, i en sådan här (se länk). Det var det enda rätta på den tiden. Det slog aldrig an. Givetvis inte.

https://ergowebshop.de/media/image/p...kniestuhl.webp
Citera
2025-05-04, 19:52
Medlem
towbs avatar
En begagnad Kinnarps är ett bra köp. Fick hem en som skulle på tippen som jag satt på i ett antal år innan den gick sönder. Hittade en klisterlapp med tillverkningsår och då var den över 20 år.
Citera
2025-05-04, 19:56
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Söker en riktigt skön kontorsstol för långa dagar bakom skrivbordet.
Alla tips mottages tacksamt. Konkreta tips på modeller och annat.
Jag köpte en gamingstol sist, men jag fick rusa runt bland butikerna och provsitta många innan jag hittade rätt.
Citera
2025-05-04, 20:04
Medlem
Stolen jag sitter i varje dag kommer ifrån BE GE och är fantastiskt skön. Den kan jag verkligen rekommendera.
Citera
2025-05-04, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiruzz.
Det är en vattendelare... Om du lägger saker på skrivbordet så blir väl det framför dig? Och då sitter du bakom? Eller hur känner du?
Ja djäklars när du lägger fram det så.
Citera
2025-05-04, 20:49
Medlem
Orcinus-orcas avatar
IKEAs stol Markus är det du skall ha. Väldigt skön och "meshen" gör att man inte svettas om ryggen.

https://www.ikea.com/se/sv/p/markus-...kgra-70261150/
Citera
2025-05-04, 21:15
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bayeux
De är överlägsna, särskilt för sitt pris. Men TS låter snålheten bedra visheten, antar jag. De är svåra att hitta begagnade, men värt om man snubblar på en, de håller i evighet. Jag sitter skönt i en Kinnarps just nu, sedan mer än tio år.

Instämmer. Ska man jobba hemifrån är investeringen helt klart värt det. Ska man bara betala räkningarna och porrsurfa nån gång i veckan går det väl lika bra med en billig Ikea.
Citera
2025-05-04, 21:51
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
IKEAs stol Markus är det du skall ha. Väldigt skön och "meshen" gör att man inte svettas om ryggen.

Skön men synd att den är gjord för folk som väger 148 kg med en röv lika bred som två vanliga människors.
Citera
2025-05-04, 21:54
Medlem
Jag kom över en "Arozzi Torretta" gaming stol under black friday för 1400 kr för några år sen (40% rabbat). Just spel-stolarna verkade vara jätte bra att köpa under black friday för det var saftiga rabatter. Den har varit skön och bekväm och värd varenda krona.
Citera
2025-05-04, 21:55
Medlem
Om man söker en bra kontorsstol och har en snål budget, så fokusera på att stolen är korrekt uppbyggd och stabil. Det enda som skiljer stolen då från en vanlig stol är att man har hjul på stolen.

Det viktigaste är nämligen att sitta korrekt.

Har man en större budget så kan man börja titta på kontorsstolar med många inställningsmöjligheter, man kan titta på material och att stolen rent allmänt sett är mjukare och mer komfortabel. Jag har sett många smarta stolar, framförallt så verkar asiaterna har jobbat hårt på att bygga bra stolar så där kan man hitta många videos på stolar som är gjorda för kontorsarbete och långa arbetsdagar.

Man har också en tradition att kunna sova mitt på dagen, lunchtid vid sitt skrivbord. Skolorna har börjat använda stolar som går att omvandla till sängar. Väldigt fiffigt uppbyggt.

Även inom gamingvärlden kan man hitta väldigt spännande stolar med möjligheter att fästa skärmar på olika positioner, man skippar mer eller mindre skrivbord + stol och gör allt till en och samma möbel.

Så vågar man utöka budgeten till sisådär 15.000 - 20.000 för en stol så finns många spännande alternativ.
Citera
2025-05-04, 21:56
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca

Har haft och tyckte den var helt ok, men skulle liksom vilja steppa upp en nivå från det utan att det blir snordyrt.
Skall vara mjuk och lite fåtöljig liksom. Så det är en fröjd att sitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in