2025-05-04, 18:52
Avstängd
Sagodjurs avatar
haha kan inte sluta garva

man är som en främling i sitt eget land...

man ser en reklamskylt med BARA araber... och sen en rubrik BA DA BAAA BAA

och tänker "nu jävlar vänder dom sig direkt till blattarna..:"

hahahah

hahahhahahahahaa

vilket jävla land man lever i
Citera
2025-05-04, 18:54
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
AHAHHAHAHA

Jag missförstådde idioreklamen DUBBELT!

https://www.youtube.com/watch?time_c...zY4NDIsMjg2NjY

ba da ba ba ba syftar på deras jävla IDIOT-MELODI!

ja det gör sig ju jävligt bra när man bara ser en TEXT

Undrar vilket överbetalt SKITFÖRETAG till reklambyrå som tänkt till den här gången....

hahaha.

fy fan vad trött man blir
Såg videon nu, hur du lyckades tolka den som arabisk övergår mitt förstånd. Men alla är vi olika och bra att du klargjorde saken.
Citera
2025-05-04, 19:01
Medlem
Hogerfotads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Jaha? Vad ska vi diskutera?

Ta din rasism hos samnytt istället.
Läs
Vad FAN är det frågan om?
Citera
2025-05-04, 19:02
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Såg videon nu, hur du lyckades tolka den som arabisk övergår mitt förstånd. Men alla är vi olika och bra att du klargjorde saken.

jag har tidigare inte sett videon, bara REKLAMSKYLTEN

lite svårt med melodin då
Citera
2025-05-04, 19:11
Medlem
Jordgubbes avatar
Skumt, men nu av nån anledning blev jag sugen på att bada.
Senast redigerad av Jordgubbe 2025-05-04 kl. 19:32.
Citera
2025-05-04, 19:17
Medlem
Citat:
Jag antar att du ser sjukt mkt reklam och därför gör kopplingen direkt.

Men rent allmänt så kan väl vem som helst begripa att skriva en melodi som LA LA LA LA inte är så klocktrent...

Men ok, vi gör ett försök vilka melodier tänker jag på när jag säger.

1. LA LA LA, LA LALA LA LA LAAAA...

2. DU DU DUDU DU DU--DUUUU

3. LAAAAA LA LAAAAA LA LA LA LAAAA-LAAA... LA LA LA... LA LA .. LALA

rätt svar:

1. pripps blå livet har sina ljusa stunder
2. seven nation army
3. jag trivs bäst i öppna landskap
Nu tillhör inte jag de som hajade den direkt faktiskt. Säger bara att jag tror att många gjorde den kopplingen.

Sen håller inte din jämförelse rakt av heller. Det finns flera faktorer här som inte gör dina jämförelser speciellt bra. För det här är inte en random referens till en gammal reklam med Donken, utan det är en referens till en gammal reklam av Donken i en ny reklam av Donken, vilket gör att hjärnan redan från början är inställd på att leta på rätt ställe.

Jag tror (med betoning på att jag inte vet) att Donkens slinga är mycket mer välkänd. Jag har säkerligen hört prippslåten, och den klingade avlägset bekant men jag kunde inte sjunga med alls. Inte ens i lallandet. Donkenlåten har även mycket mer av vad man i musikspråk kallar för "hook", vilket är något kort och enkelt men som gör att man direkt känner igen en sång. Tänk basgången i Queenlåtarna Anotherone bites the dust och Under pressure.

När det gäller Seven Nation Army tror jag faktiskt att rätt många skulle ta den. Mycket för att det är den enda låten jag känner till där man lallar med ordet "du", men också för att melodin är en jävligt kraftig hook. Men du har transkriberat den rätt dåligt. Det är andra som är kort och första och båda sista är extra långa så det hade varit bättre med "DUUU DUDU DU DU DUUU DUUU".

En rätt utstickande grej i Donkentexten är att det är en konsonant som skiljer sig "ba DA ba ba ba". Utöver det är det en väldigt kort slinga.

Sen förstår jag inte riktigt vad du vill säga med Öppna landskap. Det är inget lallande i den. Det verkar mest som att du beskriver hur man hade kunnat lalla den om man vill göra det istället för att sjunga texten. Och inte på ett speciellt bra sätt heller.

Men utöver det så har de fortfarande lyckats få dig att starta den här tråden. Vissa som läser den skrattar åt dig för att du inte fattade direkt. Andra lärde sig vad ursprunget är tack vare den här tråden, men alla har exponerats för reklamen i någon mån tack vare dig. När jag ser den reklamen kommer jag automatiskt höra den melodin i huvudet, och det är tack vare dig. Så jag vågar säga att de lyckades rätt bra.
Senast redigerad av KamerunHunter 2025-05-04 kl. 19:21.
Citera
2025-05-04, 19:21
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Kass reklam.

Trodde först det var någon anspelning på KAJs låt Bara bada bastu, men fick inte alls ihop det.

Kommer ihåg när man var runt 7 och lekte med nån kompis i stil med "vilken låt är det jag knackar på bordet nu", och så knackade man på med en penna eller något medans man nynnande själv i huvudet och bara inte kunde förstå hur inte ens kompis fattade att det var Europe - It's the final countdown, eller liknande.

Kass reklam.
Citera
2025-05-04, 19:57
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
AHAHHAHAHA

Jag missförstådde idioreklamen DUBBELT!

https://www.youtube.com/watch?time_c...zY4NDIsMjg2NjY

ba da ba ba ba syftar på deras jävla IDIOT-MELODI!

ja det gör sig ju jävligt bra när man bara ser en TEXT

Undrar vilket överbetalt SKITFÖRETAG till reklambyrå som tänkt till den här gången....

hahaha.

fy fan vad trött man blir

Toppen exempel på personlig bias.
Citera
2025-05-04, 20:12
Medlem
Citat:
McDonalds kör med en ny reklamkampanj som är totalt obegripligt eftersom dom inte tycks fatta att vi lever i Sverige...

Reklamen går nåt i stil med:

Lite mer Ba bopp ba ha hej hop i tillvaron !

Och så är det araber på bilden.

Vad FAN är det frågan om?

Nån som vet vad jag syftar på? Kommer inte ihåg exakt vad som stod eftersom jag inte kan arabiska, men jag antar det är nåt jävla arab-uttryck.

Vi behöver INTE fler feta invandrare i sverige kan jag säga... så om invandrare börjar äta ÄNNU MER mcdonaldsmat så är det inte bra för folkhälsan...

Detta är inte bra!
det hqndlar om cash vettu
Om 20 procenr av makkedoonalds kunder var marsianer skulle du se jävligt konstiga reklamfilmer
Citera
2025-05-04, 20:30
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Reklamen kanske handlar om att söka arbete på McDonalds.

Hahahahahahaha vilken glimrande kommentar! Jag prisar din analysförmåga, och är beredd att grönt ljus till denna hypotes.
Citera
2025-05-04, 20:31
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Jag hittade reklamen !!!

https://www.mcdonalds.com/content/da...and-JustNu.jpg

"En anledning till BA DA BA BA BA" !!!

LOL är det jag som missförstått arabiska för det bara är araber på bilden med att det är BABY språk dom syftar på?

jag trodde det var arabiska

Kan det betyda lite mer BABBAR i tillvaron..?
Citera
2025-05-04, 20:32
Medlem
På arabiska heter ju "pappa" "baba", så det kanske ligger en sanning i att reklamen vänder sig till araber!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in