2025-05-05, 10:13
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldButBaldGuy
Häromdagen så jag en gubbjävel i min egen ålder som var ute och rastade hunden. Gubbjäveln hade på sig sådana där pyjamasbyxor som en del småbarn har. Om vi vuxna inte ens kan föregå med gott exempel, hur kan man då förvänta sig att ungdomen ska vara bättre?

Håller med. Barn är oftast osäkra och vill klä sig som andra för passa in.

Men vuxna som går runt i mjukisbyxor utomhus, keps i kyrkan, shorts vid bröllop.

Hur kan man inte skämmas?
Citera
2025-05-05, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Totalt omedveten om vilken effekt de har…

Du ger verkligen självbedrägeri ett ansikte. Du sminkar dig också för din egen skull, inte för att få bekräftelse av omgivningen?

Tillbaks till tråden; det klagas på vad som anses vara dåligt mode, men vad är då bra mode?
Men då kan väl du sluta borsta tänderna och gå runt i otvättade kläder resten av livet då för att inte provocera fram någonting. Jävla talibanjävel. Sitter där som en grinig blatte och tror att du ska berätta för svenska tjejer om hur de ska vara. Försvinn till Mellanöstern så slipper du se det.
Citera
2025-05-05, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, fast då har man ju en tunika över, som täcker åtminstone baken och övre delen av låren. Eller en längre kjol som i så fall kan få vara halvgenomskinlig (om den är längre menar jag), för att teasa lite men ändå vara modest... Jag tycker att det är hemskt när kvinnor har tights som smiter åt och visar allting och ingenting över.
Märklig kommentar. Du är ju djälv så pass snygg att sånt här inte bekommer dig Merwinna.
Citera
2025-05-05, 10:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Märklig kommentar. Du är ju djälv så pass snygg att sånt här inte bekommer dig Merwinna.

I och för sig..!

Men jag tycker ändå att det är fint att se människor med stil och klass. Och vill man visa mer, så är en huvudregel att man inte visar allt på en gång, för då blir det bara vulgärt. Antingen en lång och genomskinlig (eller slitsförsedd) alternativt kort och ogenomskinlig kjol, och en topp som går nästan upp i halsen och minst korta ärmar, eller en generös urringning och bara axlar till en lång och ogenomskinlig kjol utan slitsar. Inte både ock!
Citera
2025-05-05, 11:15
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Men då kan väl du sluta borsta tänderna och gå runt i otvättade kläder resten av livet då för att inte provocera fram någonting. Jävla talibanjävel. Sitter där som en grinig blatte och tror att du ska berätta för svenska tjejer om hur de ska vara. Försvinn till Mellanöstern så slipper du se det.

Varför skulle jag? Borsta tänderna och använder tvättade kläder gör man ju obestridligt för sin egen skull. Personlig hygien saknar relevans för både tråden och verkligheten.
Ett tips bara, kvinnor kommer inte ligga med dig bara för att du försvar dem på Fb. Och aldrig varit i Mellanöstern och har inget intresse av att åka dit, med ditt sätt och resonera skulle jag gissa på att du har ditt ursprung där. Sen till sakfrågan, kvinnor får för min del klä sig precis som de behagar, men ljug inte om orsakerna.
Citera
2025-05-05, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Varför skulle jag? Borsta tänderna och använder tvättade kläder gör man ju obestridligt för sin egen skull. Personlig hygien saknar relevans för både tråden och verkligheten.
Ett tips bara, kvinnor kommer inte ligga med dig bara för att du försvar dem på Fb. Och aldrig varit i Mellanöstern och har inget intresse av att åka dit, med ditt sätt och resonera skulle jag gissa på att du har ditt ursprung där. Sen till sakfrågan, kvinnor får för min del klä sig precis som de behagar, men ljug inte om orsakerna.
Det är ju du som låtsas som att personlig hygien endast skulle vara för ens egen skull. Är det viktigt för dig hur andra tycker att du luktar? Om det är det, varför ska det inte vara viktigt för snygga kvinnor att vilja se bra ut? Sakfrågan var inte den du beskriver. Den var snarare ett påstående utan underlag. Ett tips till dig blir att sluta låtsas vara så himla smart. Det klär dig inte och inte heller din töntiga och påklistrade medvetenhet om att man inte får ligga för att man försvarar kvinnor på nätet. Jag lär nog garanterat ha större chans än dig din vidriga iranier.
Citera
2025-05-05, 12:34
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag bor i en litet samhälle, mycket lantisar, traktorer, epa och ja wt:n förstås.

Så såg jag en blötfet tonåring häromdagen, som hade byxorna så nerhasade att man såg Hela kallingen.

Min spontana tanke var ju att "Aja modet kan ta ett ta ett tag komma hit"..fast han kan ju vara efterbliven med, det finns många sådana här.

Men killen var alltså med på modet, unbelievable.
Citera
2025-05-05, 13:09
Medlem
Galejans avatar
Jag gillar det bekväma modet. Mjuka plagg, breda mjuka skor. Klädernas främsta uppgift är att skydda och värma, utseendet är egentligen helt egalt. Att gå runt i obekväma kläder bara för att hålla uppe någon slags aura av ”anständighet” är förlegat och fel.

En persons vandel syns inte i kläderna hen bär. Det är inte så enkelt.
Citera
2025-05-05, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag gillar det bekväma modet. Mjuka plagg, breda mjuka skor. Klädernas främsta uppgift är att skydda och värma, utseendet är egentligen helt egalt. Att gå runt i obekväma kläder bara för att hålla uppe någon slags aura av ”anständighet” är förlegat och fel.

En persons vandel syns inte i kläderna hen bär. Det är inte så enkelt.
Det är inte förlegat att bry sig om sin omgivning även om många individualister idag verkar anse det. Sedan förstår jag inte varför vettiga kläder skulle vara mindre sköna, är någon myt slashasar försöker påivra verkar det som.

Utifrån ovan är det alltså alldeles uppenbart att man båda ska och kan döma utifrån hur någon klär sig då det är en direkt koppling till hur den ser sig själv i förhållande till övriga samhället. Jag bär också friluftskläder men då när jag utför en sådan aktivitet. Jag går inte på jobbet iförd tights och teknisk tröja och löparväst precis på samma sätt som jag inte har ett par jeans/chinos/ullbyxor och en skjorta på mig när jag ska ut på en 35 km löptur.
Citera
2025-05-05, 14:03
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Det är inte förlegat att bry sig om sin omgivning även om många individualister idag verkar anse det. Sedan förstår jag inte varför vettiga kläder skulle vara mindre sköna, är någon myt slashasar försöker påivra verkar det som.

Utifrån ovan är det alltså alldeles uppenbart att man båda ska och kan döma utifrån hur någon klär sig då det är en direkt koppling till hur den ser sig själv i förhållande till övriga samhället. Jag bär också friluftskläder men då när jag utför en sådan aktivitet. Jag går inte på jobbet iförd tights och teknisk tröja och löparväst precis på samma sätt som jag inte har ett par jeans/chinos/ullbyxor och en skjorta på mig när jag ska ut på en 35 km löptur.
”Bry sig om sin omgivning”?

Din omgivning struntar i om du har frack i löparspåret. Du är inte universums mittpunkt. Vad du däremot kan göra är att göra det bekvämt för dig själv. Bära mjuka bekväma kläder som fyller sitt främsta syfte, att värma och skydda.

Lyckligtvis bryr sig ungdomen inte om gamla knarriga gubbars åsikter. Ni är en relik från en svunnen tid med andra sociala koder.
Citera
2025-05-05, 14:13
Medlem
Tycker ungdomsmodet är stiligare än någonsin. Stockholmsstil för tjejer och grisch för killar. Utstrålar klass och mognad.

Helt annat var det ju på 2010 talet med alla wannabe förortsbarn eller på 2000 talet med fjortisarna.
Citera
2025-05-05, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I och för sig..!

Men jag tycker ändå att det är fint att se människor med stil och klass. Och vill man visa mer, så är en huvudregel att man inte visar allt på en gång, för då blir det bara vulgärt. Antingen en lång och genomskinlig (eller slitsförsedd) alternativt kort och ogenomskinlig kjol, och en topp som går nästan upp i halsen och minst korta ärmar, eller en generös urringning och bara axlar till en lång och ogenomskinlig kjol utan slitsar. Inte både ock!

Men det blir ju lätt fånigt att gå ner till ICA med kostymen på. Då tenderar man mer att se ut som en gammal gubbe som lever kvar i 40-talet.

Alla har inte heller stil eller klass. Titta bara på blattar som går med märkeskläder och kör fina bilar. Allt bara faller platt. Kriminell är första ordet man tänker. Då är det mer ärligt att stå för den man egentligen är.

På tala om det med att visa upp sig så är ju bara osäkra kvinnor hotade. Därför blir jag rätt häpen när en kvinna som du, som jag anser vara top mint supersnygg, ens har en åsikt om ovidkommande kvinnor. Kan det vara att du lämnat den yngre tiden av din kvinnlighet som gör att du vill distansera dig? Du borde veta att du är betydligt större än så, och snyggare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in