2025-05-05, 12:02
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Meningen med pixel är att man ska behålla sin integritet genom att slänga ut google.

9:an är så fullproppad med AI-skit att det inte hjälper att slänga ut Google.

6A duger fint. Köp heller 7A.

Ooooh ok ok ok nu vet jag att det här är litet som att erbjuda en nykter person jungfrusilen MEN kolla på möjligheterna till ominstallation. Finns tusen och olika alternativ till vanliga Android där du har precis så mycket eller litet Google spionage som du vill. LineageOSvarianter med eller utan MicroG (en sorts skalbar klump med googleskit beroende på vad du behöver).

Det finns också litet mer organiserade alternativ baserade på android som /e/OS av Murena, och GrapheneOS (Graphene är total foliehatt vilket kan göra det tungt med saker som bank-appar och /e/OS är ett mellanting som jag rekommenderar).

Eftersom alla varianter tenderar att uppdateras längre än en telefon ens håller så behöver man inte byta för att bank-id ska funka mm.

Orsaken varför jag mår dåligt av att säga det är för att man lätt torskar på intresset och börjar tamejfan installera om allt.
Citera
2025-05-05, 12:02
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Källa Aftonbladet på den där eller? Om du kör GrapheneOS på mobilen finns inget AI-skit kvar.

Kan du inte vara litet goare mot folk? Hur ska han veta vad GrapheneOS är? Och är det inte bättre om man är litet go istället?
Citera
2025-05-05, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Kan du inte vara litet goare mot folk? Hur ska han veta vad GrapheneOS är? Och är det inte bättre om man är litet go istället?
Påstår man galna saker får man galna svar.

Han verkar ju veta vad degoogling är, då han pratar om att "slänga ut Google". Om man degooglat sin mobil och inte vet vad en custom ROM är då borde man köpa en sån där försäkring till mobilen där killarna på Elgiganten kan installera apparna åt en.
Citera
2025-05-05, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Hur ska han veta vad GrapheneOS är?
(FB) GrapheneOS
Behöver inte ens googla, det finns en Sökfunktion här på forumet också.
Citera
2025-05-15, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Köp heller 7A.
Fick besked från Google att de återbetalar 4442 kr till mig för att det finns risk att en del batterier sväller, det har inte hänt med mitt än och en 9a är inköpt som ersättare.
Betalade 5690 för min 7a, då ingick ett par Pixel Buds (värde 1190 kr), med dem inräknade och återbetalningen har min Pixel 7a kostat mig 58 kr, helt ok.
https://support.google.com/pixelphon...a_battery_flow
https://9to5google.com/2025/04/23/pi...epair-program/
Citera
2025-06-09, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Fick besked från Google att de återbetalar 4442 kr till mig för att det finns risk att en del batterier sväller, det har inte hänt med mitt än och en 9a är inköpt som ersättare.
Betalade 5690 för min 7a, då ingick ett par Pixel Buds (värde 1190 kr), med dem inräknade och återbetalningen har min Pixel 7a kostat mig 58 kr, helt ok.
https://support.google.com/pixelphon...a_battery_flow
https://9to5google.com/2025/04/23/pi...epair-program/
4337 kr återbetalt idag.
Citera
2025-06-10, 09:26
Medlem
Dyker upp lite nytt AI-skit då och då på 9-serien, men det mesta går att inaktivera om man vill slippa skiten.
Citera
2025-06-10, 12:15
Medlem
From Pixel 6 får android 16 efter klockan 19 ikväll.
Citera
2025-06-10, 20:48
Medlem
Android 16 på tre lurar nu, inga stora förändringar i nuläget utan ska komma framåt hösten med en rejäl designändring.
Citera
2025-06-14, 13:25
Medlem
Shiiiits avatar
Har själv en 7a, skitnöjd med telefonen förutom att fingeravtrycksläsaren suger orakad getpung!

Är den bra i 9a som på alla andra telefoner? Det är en dealbreaker för mig.
Citera
2025-06-21, 13:41
Medlem
From 08 00 i morgon bitti på Elgiganten, 4290 kr för 9a.
5590 kr för versionen med 256GB.
Citera
2025-06-21, 22:50
Medlem
Hrass avatar
Om din telefon börjar bli seg men du i övrig är helnöjd med din 6A, så är väl svaret ja, annars avvakta.
Det är min filosofi med telefoner, när blodtrycket börjar påverkas är det dags
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in