• 1
  • 2
2025-05-04, 01:28
Bannlyst
Ja, vad är det allra mest efterblivna ni har sett en arab göra offentligt?

Jag kan väl börja själv!

För några år sen så såg jag en sån brorsa som skulle servera någon en pizza, han tog sig mellan benen och kliade, och fortsatte laga pizzan

En annan gång såg jag en arab runka offentligt åt en kvinna som satt i hennes bil.
Citera
2025-05-04, 01:48
Avstängd
Lacerdas avatar
Såg en babbe på gymmet i omklädningsrummet med en tom schampo flaska som han fyllde på i duschen från de behållarna som gymmet tillhandahöll till medlemmarna.
Citera
2025-05-04, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HJALPMIGSNABBT
Ja, vad är det allra mest efterblivna ni har sett en arab göra offentligt?

Jag kan väl börja själv!

För några år sen så såg jag en sån brorsa som skulle servera någon en pizza, han tog sig mellan benen och kliade, och fortsatte laga pizzan

En annan gång såg jag en arab runka offentligt åt en kvinna som satt i hennes bil.

Stod och pisade bredvid taxi bilen när bussen körde förbi, jag satt på bussen och såg det.
Vilket nog alla gjorde på bussen.
Citera
2025-05-04, 05:42
Medlem
Det som stått ut mest - och detta var i ett arabiskt land - var nog när fem snubbar drog runt på en 50 meter lång slang i ett försök att vattna växterna vid vägen. Det var två problem med deras uppdrag;
1. Slangen läckte som ett såll - till den grad att knappt något vatten kom fram
2. Det var i bästa fall ett tvåmannajobb. Jag antar att ett utbyte av slangen inte var på bordet men 2-4 av dem kunde ju ha försökt lappa ihop slangen istället. Eller sträcker sig deras kreativitet bara till hemmagjorda bomber?

Det var en scen som ganska tydligt visade på varför inget fungerar i dessa länder.

Här hemma har jag aldrig sett något extremt. Här är det mer en fråga om en ackumulativ kulturell missanpassning. Det finns nu väldigt få platser där man inte hela tiden blir påmind om deras existens - och från vad jag sett har det även påverkat yngre "svenska" generationer". Det är en total likgiltighet och avsaknad av respekt inför människorna de delar samhället med. Det är skränigt och högljutt var de än rör sig. De kan liksom komma in på ett pendeltåg där alla sitter och sover på väg till jobb och inte ens reflektera över om det är ok att sitta och skrika. T o m när de är själva har de inga problem med att sätta igång ett högljutt videosamtal eller någon arabisk tiktok.
Citera
2025-05-04, 06:03
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Tycker de verkar rätt efterblivna så snart de öppnar munnen, speciellt när de utövar sin variant av ”svenska”.

Att de dessutom är aggressiva och konfliktsökande bekräftat bara att det är något fel i huvudet på dem.
Citera
2025-05-04, 09:45
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HJALPMIGSNABBT
Mer?
Jag befann mig i Syrien för ca 20 år sedan, när vi åkte på motorvägen från flygplatsen i Aleppo in mot centrum så låg det döda dromedarer och åsnor längs vägkanten. Det var sent på kvällen och mörkt ute, beduiner korsade motorvägen till fots och höll på att bli påkörda då bilarna höll över 100 km/h.
Inne i Aleppo fanns inte många trafikljus, men där det fanns trafikljus så brydde sig ingen om det var rött, alla bara körde omkring som idioter. Det fanns poliser överallt och deras huvuduppgift var att åka omkring skälla på alla som hade stannat med bilen olämpligt. Den som blev utskälld höll ofta upp ett cigarettpaket som snuten tog emot.

I Egypten är det ganska komiskt att promenera, bilar kör i snigelfart bredvid och arabapan som håller i ratten och har rutan nedvevad säger "taxi taxi" säkert hundra gånger innan han förstår att du inte är intresserad. Efter att han har åkt iväg kommer nästa babbejävel och upprepar det som nyss hände. Inne i Kairo så använder folket floden Nilen som en soptipp, döda åsnor och plastpåsar fyllde vissa delar så pass mycket att man inte kunde se vattnet ens. Tänk på det nästa gång ni badar i Medelhavet.
Senast redigerad av Lacerda 2025-05-04 kl. 09:49.
Citera
2025-05-04, 09:50
Medlem
Dumdrygs avatar
När någon gör korkade saker i trafiken är det ofta en arab i 20-30 årsåldern.

Typ saktar in helt omotiverat framför en för att de fipplar med mobilen. Sedan gasar iväg jättesnabbt en bit. Byter fil över tre filer och kastar sig in på avfarten till Kungens kurva.

Om man kör om en arab så blir de kränkta och då kör de om en igen.

Själv har jag blivit prejad av en äldre arab med fru, vid IKEA där två filer gick ihop till en fil, för att han inte klarade av att sakta in och lägga sig bakom mig, utan skulle in framför till varje pris, så jag fick väja ut mot diket.

Sen har jag sett en yngre arab stå och gapskrika några decimeter från ansiktet på en kvinnlig parkeringsvakt att hon är smuts för att han fått parkeringsböter. Medan en manlig parkeringsvakt stod bredvid och inte fick skäll. Antagligen klarade han inte av att en kvinna gav honom böter.
Citera
2025-05-04, 09:54
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Jag befann mig i Syrien för ca 20 år sedan, när vi åkte på motorvägen från flygplatsen i Aleppo in mot centrum så låg det döda dromedarer och åsnor längs vägkanten. Det var sent på kvällen och mörkt ute, beduiner korsade motorvägen till fots och höll på att bli påkörda då bilarna höll över 100 km/h.
Inne i Aleppo fanns inte många trafikljus, men där det fanns trafikljus så brydde sig ingen om det var rött, alla bara körde omkring som idioter. Det fanns poliser överallt och deras huvuduppgift var att åka omkring skälla på alla som hade stannat med bilen olämpligt. Den som blev utskälld höll ofta upp ett cigarettpaket som snuten tog emot.

I Egypten är det ganska komiskt att promenera, bilar kör i snigelfart bredvid och arabapan som håller i ratten och har rutan nedvevad säger "taxi taxi" säkert hundra gånger innan han förstår att du inte är intresserad. Efter att han har åkt iväg kommer nästa babbejävel och upprepar det som nyss hände. Inne i Kairo så använder folket floden Nilen som en soptipp, döda åsnor och plastpåsar fyllde vissa delar så pass mycket att man inte kunde se vattnet ens. Tänk på det nästa gång ni badar i Medelhavet.

Upplevde samma sak i Kairo. De struntar i trafikljusen och om det är två eller tre filer. De kan köra upp och lägga sig sex bilar i bredd.
Fanns inga fläktar i en vägtunnel så man kvävdes av avgaser när vi åkte taxi med nedvevade rutor för att det var så varmt.

En till sak i Kairo var att handikappade och missbildade sitter och tigger på trottoaren. Har de ett vanskapt ben så sitter de och visar upp benet och ber om pengar.
Senast redigerad av Dumdryg 2025-05-04 kl. 10:18.
Citera
2025-05-04, 10:35
Medlem
manfalangs avatar
Vad blir smart arab baklänges?
Citera
2025-05-04, 10:46
Medlem
Dumdrygs avatar
Jo förresten. Det här med att ställa sig jättenära och gapskrika i ansiktet har jag själv råkat ut för också. Som svensk vill man ju gärna hålla ett respektablet och civiliserat avstånd till varandra när man diskuterar.

Det var en yngre arab som klättrade över min dragkrok på en parkering för att det var trångt mellan bilarna och han orkade inte går runt bilen. Jag satt kvar i bilen och bilen svajade till när han klättrade på min dragkrok. Lätt irriterad så råkade jag peka finger åt honom.

Då kom hans kompis och skulle läxa upp mig och ställde sig jättenära och gapade all möjliga saker. Jag påpekade bland annat att man ska låta andras bilar vara. Men han tyckte jag var rasist och att det var respektlöst att peka finger åt hans kompis.

Som svensk känner man att ja ja vi är oense i den här frågan, men du behöver inte stå tre decimeter från mitt ansikte och flåsa vitlök för att poängtera din ståndpunkt.
Citera
2025-05-04, 11:21
Avstängd
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfalang
Vad blir smart arab baklänges?

Det är bara trams för det finns ingen smart arab i hela världen.
Citera
2025-05-04, 11:32
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Det är bara trams för det finns ingen smart arab i hela världen.

Att du var tvungen att förklara den poängen säger väl egentligen allt om FBs humor-avd.

Och grundskolans sommarlov har inte ens börjat..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in