Citat:
Ursprungligen postat av
SveaBunkern
Exempel:
En tidigare kollega till mig, som är 37 år, berättade för mig att hon förlorade sin dotter pga leukemi.
Tre kvinnor jag jobbat med, på olika gruppboenden, har över en halv miljon i skulder till Kronofogden. Två är över 50 och den tredje endast kring 25.
En polis här i stan, 44 år gammal, har över 800 000 kronor i skulder till Kronofogden.
Känner ni någon som har bra utbildning och inkomst, men på fritiden lever i mardrömmstillvaro?
Har en väldigt nära vän som är framgångsrik och har en hel del bostäder han äger och hyr ut, drar in hutlösa pengar per år men mår utöver det piss, märker att han inte gillar att umgås med sin son som bara är några år gammal, han är halvt mytoman och han är extremt utseendefixerad och uppmärksamhetskåt.
Han blir tillsammans med en brud på sen-hösten för att då behöver han närhet för att slippa höst/vinter depression, när sedan vår/sommaren kommer så dumpar han brudarna för att ligga runt.
Det enda som verkar göra honom hyfsat lycklig är pengar och inte ens det verkar ge honom någon långsiktig tillfredställelse.
Med det sagt så har han bra egenskaper också.