• 1
  • 2
2025-05-03, 23:26
Medlem
svearikesfags avatar
Hej

Kan ni komma med era bästa tips, kunskap och råd på vad man ska göra när paranoian, hörseln och rösterna tar över? Är nog inte bara jag som behöver veta hur man ska lindra / slippa denna mardröm på slutet av drogruset.

Paranoian framträder olika från person till person såklart. Men den jag får är att jag får förstärkt hörsel så tror jag väcker hela 24 våningshuset även när tvn är på volym 1. Vågar i princip inte andas ibland.

Kan någon relatera eller har andra erfarenheter? Dela med er i tråden bitches!
Citera
2025-05-03, 23:33
Medlem
Ät och drick något, ta en dusch och gå och lägg dig. Eventuellt med sömntabletter.

Kanske ska ta det lugnt med dina drogvanor framöver?
Citera
2025-05-03, 23:47
Medlem
pn222jws avatar
Ta några vitamintabletter.
Dricka två - tre glas vatten.
Motionera utomhus.
Ta ett bad.
Citera
2025-05-04, 00:07
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Hej

Kan ni komma med era bästa tips, kunskap och råd på vad man ska göra när paranoian, hörseln och rösterna tar över? Är nog inte bara jag som behöver veta hur man ska lindra / slippa denna mardröm på slutet av drogruset.

Paranoian framträder olika från person till person såklart. Men den jag får är att jag får förstärkt hörsel så tror jag väcker hela 24 våningshuset även när tvn är på volym 1. Vågar i princip inte andas ibland.

Är det nåt som händer just nu? Vad har du tagit?

Det viktiga är väl att tänka på att det faktiskt inte är sant och att det kommer gå över. Bör langa in att jag inte är enormt drogvan men om man har fobier av olika slag kan det vara värt att försöka landa i att 1) det är inte på riktigt (genom att undersöka och hålla sig till praktiska fakta) 2) det är inte farligt, det är bara i ditt huvud och 3) det kommer snart gå över.

Ett sätt är att försöka förankra sig i det praktiska. Drick vatten, duscha osv - men lägg till en övning man använder med fobier - räkna tre saker du kan se, tre saker du kan höra, tre saker du känner doften av, tre saker du kan känna smak av och tre saker du känner. Det funkar som ett sätt att liksom förankra dig i det praktiska, uppehålla hjärnan och ta sig ur den där negativa spiralen.

Ett annat är att fokusera på andningen. Att försöka BARA fokusera på den. Andas i kvadrat brukar vara bra, och att göra det tills man bara andas utan fokus. Målet är att slå bort alla kringtankar.

Det viktigaste är dock: det är temporärt, det är bara drogerna och hittepå och det är inte farligt.
Citera
2025-05-04, 02:46
Medlem
Benzo och/eller sprit
Sova
Undvika centralstimulerande medel

Usch fy fan att utsätta sig för den skiten…
Citera
2025-05-04, 02:51
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken

Det viktiga är väl att tänka på att det faktiskt inte är sant och att det kommer gå över. Bör langa in att jag inte är enormt drogvan men om man har fobier av olika slag kan det vara värt att försöka landa i att 1) det är inte på riktigt (genom att undersöka och hålla sig till praktiska fakta) 2) det är inte farligt, det är bara i ditt huvud och 3) det kommer snart gå över.

Ett sätt är att försöka förankra sig i det praktiska. Drick vatten, duscha osv - men lägg till en övning man använder med fobier - räkna tre saker du kan se, tre saker du kan höra, tre saker du känner doften av, tre saker du kan känna smak av och tre saker du känner. Det funkar som ett sätt att liksom förankra dig i det praktiska, uppehålla hjärnan och ta sig ur den där negativa spiralen.

Ett annat är att fokusera på andningen. Att försöka BARA fokusera på den. Andas i kvadrat brukar vara bra, och att göra det tills man bara andas utan fokus. Målet är att slå bort alla kringtankar.

Det viktigaste är dock: det är temporärt, det är bara drogerna och hittepå och det är inte farligt.

Jag kämpar och blivit bättre. Vågar borsta tänderna och röra mig från soffan ibland numera. En sak jag tycker är märklig är att allt blir värre och jobbigare ju tystare och lugnare jag blir. Det är som det blir tvärtom effekt.

Citat:
Ursprungligen postat av triptyken

I natt är det ändå lugnt och jag kan kontrollera det. Men natten mot lördagen var det värre. Tog rätt mycket kokain och för mycket vodka då. Därav denna tråden för att försöka kontrollera de bättre när det sker igen nästa gång. Vill bara höra att det är samma för andra och förstå man inte är ensam. Tror det hade hjälpt mycket mot paranoian när den slår in.

Citat:
Ursprungligen postat av kc67
Nä men absolut inte läsa vad jag skrivit om i alla fall.

Usch håll helst dina bög fantasier för dig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av kicktorsk
Benzo och/eller sprit
Sova
Undvika centralstimulerande medel

Usch fy fan att utsätta sig för den skiten…

Har tagit 0.8 g bra ladd och 45 cl vodka relativt rent. Vågar ej blanda in benzo och bli beroende av det också. I övrigt värdelösa tips då det är omöjligt sova och sluta med kokainet. Fråga Maradonna. Jag lär gå samma öde till mötes som han.
Senast redigerad av svearikesfag 2025-05-04 kl. 02:54.
Citera
2025-05-04, 05:05
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Hej

Kan ni komma med era bästa tips, kunskap och råd på vad man ska göra när paranoian, hörseln och rösterna tar över?

Är paranoian värd besväret framför att vara nykter?

Även om jag har full förståelse för att bägge sidor kan ha mycket ångest över sig.

Annars är det ju bara att på något sätt försöker återta kontrollen över hjärnan. Sätt dig och måla eller läs, två tysta aktiviteter som bägge håller tanken upptagen.
Citera
2025-05-04, 10:31
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Jag kämpar och blivit bättre. Vågar borsta tänderna och röra mig från soffan ibland numera. En sak jag tycker är märklig är att allt blir värre och jobbigare ju tystare och lugnare jag blir. Det är som det blir tvärtom effekt.

I natt är det ändå lugnt och jag kan kontrollera det. Men natten mot lördagen var det värre. Tog rätt mycket kokain och för mycket vodka då. Därav denna tråden för att försöka kontrollera de bättre när det sker igen nästa gång. Vill bara höra att det är samma för andra och förstå man inte är ensam. Tror det hade hjälpt mycket mot paranoian när den slår in.

Ah! Alltså jag har ju ingen erfarenhet av kokain alls - men utgår från fobier som jag däremot har erfarenhet av.

Hoppas det ebbar av bra under dan idag <3
Citera
2025-05-07, 18:03
Medlem
Jag har med tiden upplevt så mycket sjuka saker så nära väl händer att man känner att nått är påväg typ en psykos, paranoia eller nått sinnessjukt så rycker jag bara på axlarna. Man känner igen det i luften när man når ett sådant stadie. Förr kunde jag bli helt jävla dum i huvet av allt som dök in i huvet på en.

Men med tiden så börja man lära sig att om det inte stod en snubbe med kniv eller pistol vid ytterdörren förra gången man kände såhär som skulle döda en. så lära det inte stå nån där den här gången heller.

Man liksom lärde sig att det hände inget dom otals gånger man nöja förut så då kan det ju knappast hända nått den här gången heller.

Jag har nojat om precis allt man kan tänka sig och det har liksom blivit vardagsmat. Ingenting biter nå mer. Erfarenhet ger lugn. Men när jag var färsk så stålsätte jag mig och typ vände på det som jag noja över. Om jag t.ex. trodde jag var avlyssnad av snuten så tänkte jag "vad för nått år så intressant med mig så jag blir avlyssnad". Är jag typ Putin och CIA har buggat varenda vrå av min lägenhet hehe NÄ det är jag inte. När det gäller röster så gäller det att distrahera sig med nått typ tv-spel, böcker eller film. Att umgås och prata med någon hjälper mega mycket. Man är sin värsta fiende när man är själv. Och det gäller för den man pratar med att hålla igång samtalet så den som hör röster inte börjar prata eller tillomed ta order från dom.

Enda tips jag har.
Senast redigerad av PentiumAllan 2025-05-07 kl. 18:07.
Citera
2025-05-08, 07:33
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Hej

Se till att drogruset inte tar slut, fyll på så slipper du paranoian. Det är mitt tips.
Citera
2025-05-08, 13:12
Medlem
Du kan va lugn ! Det är samma för dom flesta som kör CS droger och ingen sömn ! Alla jag känner även jag själv blir likadan som dig. Man kan knappt prata för de låter för mycket man tar korta andetag och spänner sig o lyssnar efter ljud. Har tv.n på orimligt låg nivå osv för att nästa dag efter sömn och mat skratta åt sig själv hur paranoid man va.

Det kommer bli så varje gång du kör kola nu om du inte super ner dig totalt i takt med kolan. Så det är bara acceptera nojjan som en del av ruset och lära dig leva med de tills ruset är slut eller ännu bättre så håller du dig nykter från CS-droger.

Mvh Mini
Citera
2025-06-23, 02:04
Medlem
Benzo är det absolut bästa för ångest, paranoia och för att somna efter för länge på stimulanter. Utan tvekan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in