• 4
  • 5
2025-05-06, 07:49
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
Ja och då detta avslöjas i den privata sektorn hur värdelösa tjejer är att fatta beslut och vara drivna kommer feministerna in och ställer krav mot privata företag att ha fler kvinnor än män i sina styrelser och att det är männens fel som inte ger kvinnliga företagare investeringspengar från Draknästet.

Jag läser detta dagligen på LinkedIn att det alltid är någon kvinnlig arbetare som bajsar ut propaganda hur utbränd hon är eller att övertyga alla privata företag att anlita höggravida kvinnor i toppjobb annars är det diskriminering.

Så är det. Eu, grundlagen och värdegrunderna har redan fatställt att det är lagligt att neka män jobb pga deras kön. Om färre kvinnor väljer något yrke så kommer de kvinnorna som ändå väjer yrket att få förtur överallt. Man vet att kvinnorna curlats in på sina jobb. De är prinsessor och ska handikappsanpassa hela världen efter dem.
Citera
2025-05-06, 08:20
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Utan att outa så har en kommun anlitat en tjej som kommer från ett studieförbund och har enbart varit cirkelledare till att jobba inom techbolag utan någon som helst kunskap ...

Har vi någon som jobbat i ett kommunhus som man berätta?

Jag har bl a. arbetat fackligt inom en kommun.

Detta upplägg var en medveten strategi i den kommun jag jobbade i. skälet var att det blev lättare att hålla budget. De som anställer är inte ansvariga för själva verksamheten.

Det gällde att hitta någon som visserligen inte var helt inkompetent, men heller inte för bra. Man rekryterade gärna från någon som haft låg lön, och sedan skulle nöja sig med en tämligen moderat chefslön. Detta i sig hade inte så stor betydelse för ekonomin i det stora hela, men det måste ju finnas ett respektavstånd ner i hierarkin, vilket var till god hjälp för kommunens budget.
Citera
2025-05-06, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Jag har bl a. arbetat fackligt inom en kommun.

Detta upplägg var en medveten strategi i den kommun jag jobbade i. skälet var att det blev lättare att hålla budget. De som anställer är inte ansvariga för själva verksamheten.

Det gällde att hitta någon som visserligen inte var helt inkompetent, men heller inte för bra. Man rekryterade gärna från någon som haft låg lön, och sedan skulle nöja sig med en tämligen moderat chefslön. Detta i sig hade inte så stor betydelse för ekonomin i det stora hela, men det måste ju finnas ett respektavstånd ner i hierarkin, vilket var till god hjälp för kommunens budget.

Svårt att ändå besätta mig anledningen.
Citera
2025-05-06, 15:50
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Svårt att ändå besätta mig anledningen.

Jag minns ett tillfälle när det skulle tillsättas en rektor.

Kommunledningen ville absolut ha en relativt nyexad förskollärare till posten.

Man ville inte ha en högavlönad gymnasielärare, eller en rektor från grannkommunen eftersom de skulle bli för dyra.

Att anställa en högavlönad chef skulle driva upp lönerna i hela barn och utbildningsverksamheten i kokmmunen.
Citera
2025-05-06, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Jag minns ett tillfälle när det skulle tillsättas en rektor.

Kommunledningen ville absolut ha en relativt nyexad förskollärare till posten.

Man ville inte ha en högavlönad gymnasielärare, eller en rektor från grannkommunen eftersom de skulle bli för dyra.

Att anställa en högavlönad chef skulle driva upp lönerna i hela barn och utbildningsverksamheten i kokmmunen.

Ok så.....det handlar oftast om

1. Reklam för kommunen med jämställdhet "Nu har vi trottsallt anlitat en tjej som IT-chef"

2. Löneanspråk som påminner om 20-åriga teamchefer på McDonalds som böjer sig med 2000 kr mer i lön än sina anställda dvs kankse 25 000 bruttolön+ OB

3. De vill styra ett projekt och tar in konsulter på sidan om

4. Kvinnliga HR chefer som anlitar sina väninnor
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här