• 1
  • 2
2025-05-03, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Du är inte mottaglig för något. Och har ingen insikt i trauma. Så jag lämnar.
Lycka till vidare.

Träffar personer med trauman varje dag i mitt jobb men ingen har uppvisat just detta. När jag frågar vidare på dina påståenden eller teser så backar du heller inte upp dem med fakta utan blir defensiv
Citera
2025-05-04, 05:24
Medlem
KarlFarbmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenvet
Mig spelar det ingen roll. Men jag undrar över sanningshalten i det han sa

Om det inte spelar någon roll, varför undrar du?
Citera
2025-05-04, 09:07
Medlem
tilsammansnus avatar
En narcissist blir en narcissist över lång tids vanuppfostran, denne blir alltså inte till utav händelse. Sånt som fina gester/fina ord/leende osv. är fasaden denne lagt över sig i syfte att kunna håva in intet ont anande svekoffer.

När han plötsligt "behandlar dig illa" , säger rentav fula saker,uppvisar plötslig aggressivitet är då han visar sitt riktiga jag. Det är då vargen stiger ur lammkoftan, finns inget undantag/ingen bortförklaring som är giltig. Ofta självprojicerar narcissisten på offret, ljuger att offret är förövare och narcissisten offret alt. skyller att det är offerpersonens fel att narcissisten "förvandlades till varulv"
Citat:
Begrep inte ens varför han ringde helt plötsligt efter 1 år. För att säga att han var så lycklig nu och säga ”jag ber om ursäkt, jag ringde för jag ville ge ett avslut” (efter över 1 år).

Jag har svårt att se klart på detta.
Enkelt,
han hörde av sig för att han fick slut på offer i sin omgivning och bockade av personer på sin lista, tills han kom ner till ditt namn. Låter som att det handlar om en programmerad maskin - men så är det. Ursäktsord ? avslut ? - bara en ny fasad, ny lammkofta narcissisten lagt över sig+hoppas kunna håva in dig till samma igen.
Citera
2025-05-04, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Om det inte spelar någon roll, varför undrar du?

Det var inte mig frågan handlade om.
Citera
2025-05-04, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
En narcissist blir en narcissist över lång tids vanuppfostran, denne blir alltså inte till utav händelse. Sånt som fina gester/fina ord/leende osv. är fasaden denne lagt över sig i syfte att kunna håva in intet ont anande svekoffer.

När han plötsligt "behandlar dig illa" , säger rentav fula saker,uppvisar plötslig aggressivitet är då han visar sitt riktiga jag. Det är då vargen stiger ur lammkoftan, finns inget undantag/ingen bortförklaring som är giltig. Ofta självprojicerar narcissisten på offret, ljuger att offret är förövare och narcissisten offret alt. skyller att det är offerpersonens fel att narcissisten "förvandlades till varulv"Enkelt,
han hörde av sig för att han fick slut på offer i sin omgivning och bockade av personer på sin lista, tills han kom ner till ditt namn. Låter som att det handlar om en programmerad maskin - men så är det. Ursäktsord ? avslut ? - bara en ny fasad, ny lammkofta narcissisten lagt över sig+hoppas kunna håva in dig till samma igen.

Han är sambo med den han bedrog mig med och enligt egen utsago lycklig.

Ja han uppvisar exakt alla toxiska beteenden en narcissist har. Och som du skriver allt var såklart mitt fel enligt honom. Gick aldrig att föra en rak dialog utan alltid undanflykter eller ”men duuu då”. Tänk dig en 3 åring. Hans fd säger att han var lugn fram tills de skulle dela på sig och hon hittade en ny. Sen blev han galen. Innan har han knappt märkts mer levt sitt eget liv med dataspel osv. Och visst beteenden blir förstärkta vid kontrollförlust och kris. Sjuka är att jag var den som hade all förståelse för hur dåligt han mådde medan han sa till mig att allt var över med exet och det skulle bli skönt att komma därifrån. Men istället är det som jag fick all skit och sen utan ett ord ghostade han och försvann till nästa.

Känns som sagt inte som beteendet enbart handlar om livskris över separationen.
Citera
2025-05-04, 17:22
Medlem
KarlFarbmans avatar
Citat:
Det var inte mig frågan handlade om.

Det var dig min fråga handlade om. Men visst, gå för all del och älta ditt ex om du känner att det gör ditt liv bättre.
Citera
2025-05-04, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Det var dig min fråga handlade om. Men visst, gå för all del och älta ditt ex om du känner att det gör ditt liv bättre.

Jag har inte med saken att göra. Bad inte om hjälp att förstå mig själv jag mår utmärkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in