En narcissist blir en narcissist över lång tids vanuppfostran, denne blir alltså inte till utav händelse. Sånt som fina gester/fina ord/leende osv. är fasaden denne lagt över sig i syfte att kunna håva in intet ont anande svekoffer.
När han plötsligt "
behandlar dig illa" , säger rentav fula saker,uppvisar plötslig aggressivitet är då han visar sitt riktiga jag. Det är då vargen stiger ur lammkoftan, finns inget undantag/ingen bortförklaring som är giltig. Ofta självprojicerar narcissisten på offret, ljuger att offret är förövare och narcissisten offret alt. skyller att det är offerpersonens fel att narcissisten "
förvandlades till varulv"
Citat:
Ursprungligen postat av
Kattenvet
Begrep inte ens varför han ringde helt plötsligt efter 1 år. För att säga att han var så lycklig nu och säga ”jag ber om ursäkt, jag ringde för jag ville ge ett avslut” (efter över 1 år).
Jag har svårt att se klart på detta.
Enkelt,
han hörde av sig för att han fick slut på offer i sin omgivning och bockade av personer på sin lista, tills han kom ner till ditt namn. Låter som att det handlar om en programmerad maskin - men så är det. Ursäktsord ? avslut ? - bara en ny fasad, ny lammkofta narcissisten lagt över sig+hoppas kunna håva in dig till samma igen.