• 1
  • 2
2025-05-03, 10:26
Medlem
Nestor Xs avatar
Norra delen av Inre Ringvägen mellan Sallerupsvägen och Motorvägen är en utmaning på båda håll. Många kurvor där det går att köra betydligt fortare än hastighetsgränsen 90kmh. I stora kurvan vid Bulltofta har många mc gått överstyr genom åren. Så sent som för ett par dagar sedan blev jag omkörd på dagtid av en Tesla och en nyare Volvo som jagade varandra mycket fortare än vad som är tillåtet.
Citera
2025-05-03, 10:39
Medlem
Placeholders avatar
Inre ringvägen Segevång och området runtomkring är en racingbana stora delar av dygnet så ingen förvånade olycka.
Citera
2025-05-03, 13:06
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Norra delen av Inre Ringvägen mellan Sallerupsvägen och Motorvägen är en utmaning på båda håll. Många kurvor där det går att köra betydligt fortare än hastighetsgränsen 90kmh. I stora kurvan vid Bulltofta har många mc gått överstyr genom åren. Så sent som för ett par dagar sedan blev jag omkörd på dagtid av en Tesla och en nyare Volvo som jagade varandra mycket fortare än vad som är tillåtet.

Citat:
Ursprungligen postat av Placeholder
Inre ringvägen Segevång och området runtomkring är en racingbana stora delar av dygnet så ingen förvånade olycka.

Av de röda husen i bild hos Asylsvenskan ser det ut som bilen ligger i norrgående riktning och sträckan precis innan Segevångs Trafikplats är (som bekant?) vagt S-formad och kommer du i för hög fart där med blattehybris, ja då går det som i artikeln ..
Citera
2025-05-03, 13:28
Medlem
Nestor Xs avatar
Den voltade bilen ligger 100 meter från och i jämnhöjd med korsningen där Kronetorpsgatan tar slut vid Segemöllegatan. Avståndet fram till rondellen vid Sege trafikplats är enligt Google maps 350 meter.
Citera
2025-05-03, 14:13
Avstängd
Uncorruptables avatar
Känns som att de ville "busa lite". Undra om det var värt det. Allvarligt skadade är inte ett skämt. Ofta är det riktigt illa.

Typ fötter/händer är av, skadade ögon, kraftiga skallfrakturer och annat skit.
Citera
2025-05-03, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Känns som att de ville "busa lite". Undra om det var värt det. Allvarligt skadade är inte ett skämt. Ofta är det riktigt illa.

Typ fötter/händer är av, skadade ögon, kraftiga skallfrakturer och annat skit.
Allvarligt skadad behöver inte vara så illa. En enkel googling talar om att det endast betyder skador som behöver sjukhusvård och ofta operation.
Citera
2025-05-03, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Bilen är en Audi.
Syns på fäljarna där Audi märket med fyra ringar.

Var på bilden ser du 4 ringar?

Tycker fälgarna påminner om fälgar som sitter på vissa Volvo bilar men kan ha fel
Citera
2025-05-03, 18:52
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Var på bilden ser du 4 ringar?

Tycker fälgarna påminner om fälgar som sitter på vissa Volvo bilar men kan ha fel
Från video på tv4 nyheter
Där var en bra relativt nära sekvens på olycksbilen där jag stoppade videon och zoomade in fälgen.
Då ser man att det är Audi märke på fälgens centrum.
Vet dock inte typ av Audi
Citera
2025-05-04, 01:34
Medlem
Om dem hade bilbälte dem hade inte hittats väll utanför bilen? Alla 4?
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Vet inte men misstänker dom hade bilbälte på sig enligt svensk lag.
Citera
2025-05-04, 02:34
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Från video på tv4 nyheter
Där var en bra relativt nära sekvens på olycksbilen där jag stoppade videon och zoomade in fälgen.
Då ser man att det är Audi märke på fälgens centrum.
Vet dock inte typ av Audi
Det är Audi fälgar garanterat. Mina bilkunskaper är inte stora, men kanske en Q3 eller Q4 med några år på nacken.
För övrigt är jag lite tveksam till att det ska finnas en femte person som var föraren. Det är inte första gången som föraren påstås ha lämnat platsen........ Jag hoppas att polisen kan avvara resurser för att utreda 'olyckan'. Bilen är tagen i beslag. Lite DNA på förarplatsens krockkudde så blir det nog inte så svårt.
Det kan nog bli en rad i belastningsregistret för någon.

Bilder från olycksplatsen:
Flera skadade vid våldsam avåkning på Inre Ringvägen vid Sege i morse
https://www.pppress.se/nyhet/flera-s...-sege-i-morse/

Zoomar man in denna bild så syns Audi-loggan tydligt:
https://www.pppress.se/wp-content/up...7-20250503.jpg

Polisens senaste händelseuppdatering:
03 maj 04.59, Trafikolycka, Malmö
https://polisen.se/aktuellt/handelse...kolycka-malmo/

Citat:
...
....
Uppdatering 07:15: Ärendet rubriceras som grov vårdslöshet i trafik och grovt vållande till kroppsskada. Bilen är tagen i beslag för en teknisk undersökning.

Text av
Linda Jönsson, Vakthavande befäl/ Evelina Olsson
Publicerad
03 maj 05.09
Uppdaterad
03 maj 07.15
Citera
2025-05-04, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Det är Audi fälgar garanterat. Mina bilkunskaper är inte stora, men kanske en Q3 eller Q4 med några år på nacken.
För övrigt är jag lite tveksam till att det ska finnas en femte person som var föraren. Det är inte första gången som föraren påstås ha lämnat platsen........ Jag hoppas att polisen kan avvara resurser för att utreda 'olyckan'. Bilen är tagen i beslag. Lite DNA på förarplatsens krockkudde så blir det nog inte så svårt.
Det kan nog bli en rad i belastningsregistret för någon.

Bilder från olycksplatsen:
Flera skadade vid våldsam avåkning på Inre Ringvägen vid Sege i morse
https://www.pppress.se/nyhet/flera-s...-sege-i-morse/

Zoomar man in denna bild så syns Audi-loggan tydligt:
https://www.pppress.se/wp-content/up...7-20250503.jpg

Polisens senaste händelseuppdatering:
03 maj 04.59, Trafikolycka, Malmö
https://polisen.se/aktuellt/handelse...kolycka-malmo/

Ja det ser ut att vara en Audi Q3a eller Q4a
Citera
  • 1
  • 2