2025-05-03, 00:45
Medlem
carminaburanas avatar
Jag som försöker skära ner på sockret kan rekommendera dessa, de har godis, glass, chokladkakor och protein bars. Om man vill mula i sig en ordentlig snacks kväll kan man verklgien "komma undan" med deras prylar. Dock Ska det varnas att äter man för mycket av dem så sitter man på dass en halvtimme efter.

Nicks glasspints är svingoda, de har bytt förpackning, innan smakade glassen kartong. En pint har 400 kcal. Många olika smaker. Deras choklad är jättegod, både barsen och chokladkakorna. De som är mjölkchoklad är för söta för min smak, så jag kör på dark chocolate almond, i hela kakan (75g) är det bara 6g socker.

Tweek s Fruity fresh och deras frukt tuggisar är skitgoda, kan lätt passera för vanligt godis med en bråkdel av sockerinnehållet. Gillar man surt kan man man köra deras andra, eller pändy, som också är bra. Jag gillar inte surt så mycket, men pändy smakar exakt som de man köper i lösgodis ingen och har bara 1g socker per påse.

I motsats till andra "sockerfria" godis så innehåller de inte maltitol som påverkar blodsockret.
Jag har en keto mojo så jag har kollat och det höjer inte blodsockret.

Om man tycker att det är ok att äta artificiella sötningsmedel så rekommenderar jag!

Det har nu blivit så att jag inte kan köpa vanlig glass eller godis eftersom jag vet att det finns substitut som verkligen smakar lika bra. Det enda som fattas nu är ett kaksubstitut och bröd substitut!
Citera
2025-05-03, 06:47
Medlem
MarcoStars avatar
Instämmer! Är också en storkonsument av Nick's glass/proteinbars och Tweek.

Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Det enda som fattas nu är ett kaksubstitut och bröd substitut!

Gille har ett bra utbud av sockerfria kakor - havrekakor, hallongrottor, apelsinkakor, pepparkakor.

Finns många bröd som är utan tillsatt socker. Brödverkets proteinbröd är extra bra.
Citera
2025-05-03, 07:35
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Instämmer! Är också en storkonsument av Nick's glass/proteinbars och Tweek.

Gille har ett bra utbud av sockerfria kakor - havrekakor, hallongrottor, apelsinkakor, pepparkakor.

Finns många bröd som är utan tillsatt socker. Brödverkets proteinbröd är extra bra.

Tyvärr är de kakorna fortfarande bakade med vetemjöl och tex maltitol som är lika med socker, så blodsockret skjuter iväg. Det som är bra med de andra märkena är att de verklgien inte innehåller kolhydrater, eller väldigt lite så blocksockret håller sig i schack.

Tyvärr är det samma med tex läkwrol och andra sockerfria godisar och pastiller, de är alla sötade med det där maltitol.

Jag kan också tipsa om ett fröknäcner som bara har 13 g kolhydrater per 100g,och som smakar förhållandevist 1väldigt bra och inte är svindyrt. 35 kr för en mindre påse från tex ixa

https://knackebrodonline.se/varumark...osmarin-190-g/

Finns också dessa men de är dubbelt så dyra men ännu mindre kolhydrater. De har jag ej testat ännu.

https://www.apotea.se/clean-eating-e...SABEgI82vD_BwE
Senast redigerad av carminaburana 2025-05-03 kl. 07:49.
Citera
2025-05-03, 07:50
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Tyvärr är de kakorna fortfarande bakade med vetemjöl och tex maltitol som är lika med socker, så blodsockret skjuter iväg. Det som är bra med de andra märkena är att de verklgien inte innehåller kolhydrater, eller väldigt lite så blocksockret håller sig i schack.

Tyvärr är det samma med tex läkwrol och andra sockerfria godisar och pastiller, de är alla sötade med det där maltitol.

Det har du säkert rätt i. Jag menade det som en rekommendation till den hälsomedvetne, inte diabetiker.
Citera
2025-05-03, 07:52
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Det har du säkert rätt i. Jag menade det som en rekommendation till den hälsomedvetne, inte diabetiker.
Problemet är att de där kolhydraterna är blir socker, kroppen vet inte skillnad. Med tweekmnicks/pändy så kan jag som är lchf äta dem och ändå ligga kvar i ketos, vilket är väldigt trevligt!
Citera
2025-05-03, 07:58
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Problemet är att de där kolhydraterna är blir socker, kroppen vet inte skillnad. Med tweekmnicks/pändy så kan jag som är lchf äta dem och ändå ligga kvar i ketos, vilket är väldigt trevligt!

Medveten om det. Men alla kolhydrater är inte av ondo, det finns bra och dåliga. Lchf har skadliga långtidseffekter, så det skulle jag aldrig hoppa på. Men nu hamnar vi off topic så jag stannar där.
Citera
2025-05-03, 12:15
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Medveten om det. Men alla kolhydrater är inte av ondo, det finns bra och dåliga. Lchf har skadliga långtidseffekter, så det skulle jag aldrig hoppa på. Men nu hamnar vi off topic så jag stannar där.

😅 Lchf har absolut inte "skadliga långtidseffekter" det var det dummaste jag hört. Det är tvärtom. Men ja, vi kan låta det vara där.
Citera
2025-05-09, 11:17
Medlem
carminaburanas avatar
Kan tipsa om att Normal har valdigt goda sockerfria posar med gummibjornar, och ej sotatde med blodsockerhojande skrap. Deras nicks proteinbars kostar bara 17 kr vilket ar mycket billigare an po ica
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in