Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2025-05-02, 21:23
Medlem
carminaburanas avatar
Verkar handla om nån snöstormsliknande händelse som tar livet av folk.
Bara sett 2 avsnitt, verkar ok, påkostat.
Manus och Dialog är sådär, ni vet, folk som beter sig och pratar som vanliga människor aldrig skulle göra, för att skapa spänning 8ch drama.
Skådespeleriet, meh, funkar.

Det är extremt uppfriskande att se "riktiga" människor och inte massa 30 åriga holllywoodsnyggingar. Det gillar jag!

Språk är spanska, men det finns dubbad version med

Lite inkonsistent när det kommer till hur snön tar livet av en.

Nån Annan som sett?
Senast redigerad av carminaburana 2025-05-02 kl. 22:10.
Citera
2025-05-02, 22:47
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Verkar handla om nån snöstormsliknande händelse som tar livet av folk.
Bara sett 2 avsnitt, verkar ok, påkostat.
Manus och Dialog är sådär, ni vet, folk som beter sig och pratar som vanliga människor aldrig skulle göra, för att skapa spänning 8ch drama.
Skådespeleriet, meh, funkar.

Det är extremt uppfriskande att se "riktiga" människor och inte massa 30 åriga holllywoodsnyggingar. Det gillar jag!

Språk är spanska, men det finns dubbad version med

Lite inkonsistent när det kommer till hur snön tar livet av en.

Nån Annan som sett?
Plågade mig genom 1,5 avsnitt, tycker den är ganska "inspirerad" av The Rain: https://m.imdb.com/title/tt6656238/

För mig personligen fungerar Eternauten eftersom det är något som inte är amerikanskt eller europeiskt, det gör den sevärd. En liten inblick i Argentina, även om skådespelarinsatserna kan tyckas vara något tveksamma.

En sak jag inte förstod i början av första avsnittet var när en grupp människor demonstrerade för att dom ville ha elektricitet och ljus - men allting var ju upplyst?

Nåväl, får fortsätta beta av denna imorgon.
Citera
2025-05-03, 00:28
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Plågade mig genom 1,5 avsnitt, tycker den är ganska "inspirerad" av The Rain: https://m.imdb.com/title/tt6656238/

För mig personligen fungerar Eternauten eftersom det är något som inte är amerikanskt eller europeiskt, det gör den sevärd. En liten inblick i Argentina, även om skådespelarinsatserna kan tyckas vara något tveksamma.

En sak jag inte förstod i början av första avsnittet var när en grupp människor demonstrerade för att dom ville ha elektricitet och ljus - men allting var ju upplyst?

Jag tror de syftade på att det händer för ofta, att det blir power cuts, inte att det var en precis då.

Ja jag jag tuggar på, avsnitt 3 imorn.
Citera
2025-05-03, 10:11
Medlem
MissNyckels avatar
Jag har kollat på första avsnittet.
Vet inte riktigt vad jag tycker än men jag reflekterar över samma scen som du ang. protesterna.

Men jag surnade till och funderade över scenen när det började snö, då säger någon- Kolla det snöar
En annan säg - vad märkligt! det snöar mitt i SOMMAREN

Sen börjar de springa runt i rummet då ser man en fullt pyntad JULGRAN!? 😳 sedan en annan scen så står det en julstjärna och något julpynt på bordet.

Alltså Vaa?!?

Kolla får du se, känns väldigt märkligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy

Citera
2025-05-03, 10:22
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissNyckel
Jag har kollat på första avsnittet.
Vet inte riktigt vad jag tycker än men jag reflekterar över samma scen som du ang. protesterna.

Men jag surnade till och funderade över scenen när det började snö, då säger någon- Kolla det snöar
En annan säg - vad märkligt! det snöar mitt i SOMMAREN

Sen börjar de springa runt i rummet då ser man en fullt pyntad JULGRAN!? 😳 sedan en annan scen så står det en julstjärna och något julpynt på bordet.

Alltså Vaa?!?

Kolla får du se, känns väldigt märkligt.
I Argentina är det sommar december till mars. Dom firar alltså jul på sommaren.
Citera
2025-05-03, 10:25
Medlem
S.O.Stolps avatar
Har sett några avsnitt och betyget är: bra.

Väldigt välgjord och påkostad produktion. Som carminaburana är inne på så är det inte den vanliga rollistan från Hollywood. Det är istället ett gäng argentinska boomers.

Serien följer Juan Salvo, en äldre herre, och några andra överlevare i deras kamp mot ett utomjordiskt hot efter att nästan all mänsklighet har gått under efter ett mystiskt snöoväder.

Bra betyg på IMDB
Citera
2025-05-03, 18:47
Medlem
MissNyckels avatar
Okej, jag förstår nu, har sett avsnitt 2 och serien verkar lovande.

Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
I Argentina är det sommar december till mars. Dom firar alltså jul på sommaren.
Citera
2025-05-05, 09:06
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Kollat igenom hela och den är helt okej, betyg 7/10 med extra plus i kanten för att det är redan bestämt att det kommer en säsong till.

Den som gillar apokalyptiska teman och tycker det är skönt att slippa en massa långa jobbiga actionscener med överdrivet pangande, kan ge den en chans. Inte en massa onödigt prat och inte woke.
Citera
2025-05-05, 11:58
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Kollat igenom hela och den är helt okej, betyg 7/10 med extra plus i kanten för att det är redan bestämt att det kommer en säsong till.

Den som gillar apokalyptiska teman och tycker det är skönt att slippa en massa långa jobbiga actionscener med överdrivet pangande, kan ge den en chans. Inte en massa onödigt prat och inte woke.

Yea, helt underbart att se en sån serie utan massa jävla tjöt från fruntimmer. Den känns mycket mer "äkta" än wd och tlou. Helt fantastiskt hur de fått till det postapokalyptiska så bra.
Citera
2025-05-05, 13:50
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Yea, helt underbart att se en sån serie utan massa jävla tjöt från fruntimmer. Den känns mycket mer "äkta" än wd och tlou. Helt fantastiskt hur de fått till det postapokalyptiska så bra.

Eller hur. Håller helt med. Och den är kärv men inte känslokall. Och jag köper storyn, inget fjant man måste acceptera. Inga fåniga jumpscares.

Fun fact: Den är baserad på en gammal serietidning från 50-talet.
Citera
2025-05-05, 13:57
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Eller hur. Håller helt med. Och den är kärv men inte känslokall. Och jag köper storyn, inget fjant man måste acceptera. Inga fåniga jumpscares.

Fun fact: Den är baserad på en gammal serietidning från 50-talet.

Ja jag läste det om att den kom ut som följetong i en tidning på 50 talet! Jävligt coolt och ger extra krydda! Jag satt och funderade på det igår, det här med att
Citera
2025-05-05, 14:13
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ja jag läste det om att den kom ut som följetong i en tidning på 50 talet! Jävligt coolt och ger extra krydda! Jag satt och funderade på det igår, det här med att

Precis samma sak tänkte jag på och.....

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in