2025-05-02, 14:39
Medlem
Hej

Tänkte att det kunde vara kul med en samlings tråd där vi berättar om våra värsta/tråkigaste/knasigaste dejter vi har varit på

Jag kan börja med att lägga ut:

Jag var på en dejt för omkring 5 år sen. Killen startar dejten med att vara 20 minuter försenad utan att ge en lämplig förklaring "är påväg, blir sen" jaha ja..."
Han dyker upp, vi börjar röra oss mot ett lämpligt uteställe- på väg dit så märker jag att han kör den ökända "neggingtekniken" på mig. Jag säger lite skämtsamt "är det här ditt sätt att flörta på?" Han slutar rätt omgående efter detta och kör en mer normal konversation.

Sen kommer vi till bar stället och vi beställer in varsin drink. Under dejtens gång blir det en hel del traumadumping från hans håll- mamman har varit deprimerad många år, han blev mobbad i skolan, det har inte gått så bra på andra dejter, kvinnor är ytliga etc. Han vill också prata om väldigt djupa ämnen som man kanske tar upp efter man har dejtar några månader (typ "vad är det jobbigaste du har gått igenom", "vad har du for osäkerheter omkring dig själv") Jag börjar känna mig mentalt dränerad och säger efter 2 timmar att jag nog måste bege mig hemåt.

Då föreslår han att vi kan åka hem till honom och laga middag. Jag tackar vänligt tack men nej tack. Säger att jag måste på toa sen kan vi gå. När jag kommer tillbaka har han tagit sitt pick och pack och gått! Jag skickar ett meddelande till honom på tinder och frågar var han är och han svarar "tänkte nog att det inte blev något sex ikväll så gjorde sorti" Sen två dagar senare skickade han ett meddelande på Tinder om att han skulle på ny dejt och gärna ville ha lite feedback från vår dejt
2025-05-02, 14:49
Avstängd
Lacerdas avatar
Har inget riktigt bra exempel på konversationer. Det har mest varit tjejer som jag träffat via badoo eller tinder som ser 20 kg smalare ut på bilder samt obefintliga finnar eller dålig hy.
2025-05-02, 14:55
Avstängd
Severlohs avatar
För det första, vad är "neggingsteknik" för något? För det andra så finns det en känd och väldigt lång tråd om exakt detta från 2004. Sök innan du postar.
2025-05-02, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
För det första, vad är "neggingsteknik" för något? För det andra så finns det en känd och väldigt lång tråd om exakt detta från 2004. Sök innan du postar.

Negging är en vanlig raggningsteknik som går ut på att på att en person använder sig av komplimanger för att förolämpa dig. “Du är så fin, jag trodde inte att du skulle vara smart också! typ på
2025-05-02, 15:22
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxy
Negging är en vanlig raggningsteknik som går ut på att på att en person använder sig av komplimanger för att förolämpa dig. “Du är så fin, jag trodde inte att du skulle vara smart också! typ på

Skulle det vara en förolämpning?
Det är snarare en rolig komplimang, du låter väldigt överanalyserande.
2025-05-02, 15:30
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Ja. Hände nyligen å färsk i minnet å anledning varför jag aldrig mer ska ge chansen till att delta i dejting igen.

Kort å "gott": Träffade en kille där första dejten gick skitbra. Andra dejten bestämdes å jag sitter på tåget å dejten skriver; snart är du äntligen här, längtar. Men när jag väl kom dit så var efterlängtad det sista jag kände å avvisandena han gjorde mot mig dom dagarna fick både den ena å den andra "ursäkten" när jag tog upp det vid hemkomsten om hur jag tyckte/tänkte/kände å ville höra vart han stod. Han var fortfarande intresserad sa han, men det var inte det han visade vare sig när jag var där eller dom veckorna efteråt. Vi dejtar inte längre av förklarliga skäl.

Better off alone
2025-05-02, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linxy

Du har missförstått vad negging är. Det där är enbart en komplimang i kvadrat, han kallar dig både vacker och smart.

En negging hade varit om han sagt: "Du är så fin, inte så underligt att du inte har tresiffrigt på IQ-kontot..." eller liknande.
Senast redigerad av beautilfulLoser 2025-05-02 kl. 15:44.
2025-05-02, 15:48
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Har inget riktigt bra exempel på konversationer. Det har mest varit tjejer som jag träffat via badoo eller tinder som ser 20 kg smalare ut på bilder samt obefintliga finnar eller dålig hy.
Jag var med om det omvända, stor och härligt rund på bild sen 30 kg lättare vid träff.
2025-05-02, 16:15
Medlem
Hobbybondes avatar

Tråd finns.
(FB) Mardrömsdate (sammanfogad)

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in