2025-05-02, 18:59
Det är en bra fråga faktiskt. Kanske för att om man har valet mellan att skriva och tala in ett meddelande så gå det snabbare med att prata? Det blir också lite mer personligt när man får höra rösten kanske?

I vissa situationer är det ganska smart .
Man ska använda den smart och sparsamt.

Kanske människor som använder funktionen (hela tiden) resonerar annorlunda omkring det ?

Men just situationen med den tjejen är extrem eftersom ni varken har träffats och att hon överdrev.

Citat:
Ursprungligen postat av KaneBellingham93
Jag gjorde inte tråden för att få råd kring den här tjejen eller insikt i hur jag borde ha gjort saker eller hur jag skulle hantera det. Den här tråden handlar om själva beteendet att skicka voice notes, om folk känner igen det och kan komma med insyn till en psykologisk profil kring varför man skulle göra det.

Många verkar ha tagit det som en generell relationstråd. Det finns väldigt många andra saker med henne som fått mig att absolut inte vilja fortsätta med henne som uppkommit allteftersom, men tråden handlar inte om vår "relation" som sådan.
Senast redigerad av Babushka7 2025-05-02 kl. 19:09.
Citera
2025-05-02, 19:11
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Jag gjorde inte tråden för att få råd kring den här tjejen eller insikt i hur jag borde ha gjort saker eller hur jag skulle hantera det. Den här tråden handlar om själva beteendet att skicka voice notes, om folk känner igen det och kan komma med insyn till en psykologisk profil kring varför man skulle göra det.

Många verkar ha tagit det som en generell relationstråd. Det finns väldigt många andra saker med henne som fått mig att absolut inte vilja fortsätta med henne som uppkommit allteftersom, men tråden handlar inte om vår "relation" som sådan.
Nä men jag kommenterade utifrån det som även stod i TS. Var ju en väldigt innehållsrik TS med tanke på att du enbart funderade över fenomenet voice notes.

Tycker du att det är konstigt att man då ifrågasätter det övriga som då står i tråden. Det tycker inte jag.

Jag fick flashbacks å ville då påpeka från min synpunkt att du borde då informera henne att du inte är intresserad längre då det inte är kul att tro att nån är intresserad å sen träffas man å dejten blir katastrof å man känner sig lurad. Så jag tänkte från mitt perspektiv hur illa det gör när nån drar ut på sån viktig information å slösar ens tid å energi å annat.

Men visst kan jag förstå om nån använder voice funktionen. Dom kanske inte orkar skriva ibland.
Citera
2025-05-02, 23:00
Medlem
KlappMungons avatar
"It's Gina's phone. Leave me a voicemail. I won't check it 'cause it's not 1993."

- Gina Linetti

https://otakukart.com/wp-content/upl.../12/B99-21.jpg
Citera
2025-05-02, 23:52
Medlem
Prata med henne om det eller sluta träffa henne, vad är problemet?
Citera
2025-05-03, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Nä men jag kommenterade utifrån det som även stod i TS. Var ju en väldigt innehållsrik TS med tanke på att du enbart funderade över fenomenet voice notes.

Tycker du att det är konstigt att man då ifrågasätter det övriga som då står i tråden. Det tycker inte jag.

Jag fick flashbacks å ville då påpeka från min synpunkt att du borde då informera henne att du inte är intresserad längre då det inte är kul att tro att nån är intresserad å sen träffas man å dejten blir katastrof å man känner sig lurad. Så jag tänkte från mitt perspektiv hur illa det gör när nån drar ut på sån viktig information å slösar ens tid å energi å annat.

Men visst kan jag förstå om nån använder voice funktionen. Dom kanske inte orkar skriva ibland.

Snälla, 2 veckor..... "Du behöver inte svara mig"

Ont, varför tar du inte bara det med henne?
Senast redigerad av Jpynwa 2025-05-03 kl. 07:52. Anledning: Onödigt påhopp
Citera
2025-05-03, 07:53
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jpynwa
Funderat på att söka hjälp och lösa dina problem? Snälla, 2 veckor..... "Du behöver inte svara mig"
I och med att du känner dig tvungen att kommentera nåt som jag blev varse om å refererar till för en vecka sen säger mer om dig än vad det gör om mig.

"Sök hjälp"... Ja jävlar...

Är du själv månne en som inte meddelar din dejt att intresset svalnat å låter dejten ödsla både sin tid, energi å eventuella res pengar som måste läggas ut.

Hur kan det vara jag som har problem när det är jag som blev lurad. Är väl snarare personen som lurade/vilseleddes mig som har problem. Att du inte ser det säger väldigt mycket om DIG! 🤷🏼‍♀️
Senast redigerad av MissAjDiHiDi 2025-05-03 kl. 08:02.
Citera
2025-05-03, 07:59
Medlem
Hon har dig som "sällskap" i telefonen under dagarna. Det får henne att må bra.

Om du gillar henne säg ifrån att du tycker det är stressande med alla meddelanden hon skickar och att du inte inte har tid att lyssna på allt.

Vet inte vad du föredrar men säg till henne vilken takt du vill ha i er kommunikation.
Citera
2025-05-03, 08:10
Medlem
Citat:
I och med att du känner dig tvungen att kommentera nåt som jag blev varse om å refererar till för en vecka sen säger mer om dig än vad det gör om mig.

"Sök hjälp"... Ja jävlar...

Är du själv månne en som inte meddelar din dejt att intresset svalnat å låter dejten ödsla både sin tid, energi å eventuella res pengar som måste läggas ut.

Hur kan det vara jag som har problem när det är jag som blev lurad. Är väl snarare personen som lurade/vilseleddes mig som har problem. Att du inte ser det säger väldigt mycket om DIG! 🤷🏼‍♀️

Menade inget illa. Har du ptsd?
Citera
2025-05-03, 08:24
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Menade inget illa. Har du ptsd?
Ok.. Tog det som att du menade illa då du kommenterade på det sättet som du gjorde det på. Tycker att det annars framgår ganska tydligt i mina poster att jag känner mig lurad å det som min dejt gjorde hade jag gladeligen velat sluppit då jag lade ner tid, min själ helhjärtat å även res pengar som jag hade kunnat gjort annat för. Vet inte om jag har ptsd men jag kommer nog ha svårt att tag nu å lita på nån när det kommer till dejtande då min dejt även visste att jag var rädd att träffa en "sån" med tvivelaktigt beteende å varit avhållsam med dejter å jag även kommunicerade tydligt med honom. Hade du vetat vad som hände på dejt 2 å vad han sade innan den dejten å när jag var på väg till honom å efter den dejten.. Så hade du mer förstått varför jag känner mig lurad å så. Men jag kommer inte vilja dejta på ett tag nu, kanske för all framtid, iaf så som det känns nu. Det är under bearbetning å jag håller på å läker nu, så jag hoppas att min inställning ändras för jag vet att det finns bra killar där ute.
Citera
2025-05-04, 12:59
Medlem
Citat:
Ok.. Tog det som att du menade illa då du kommenterade på det sättet som du gjorde det på. Tycker att det annars framgår ganska tydligt i mina poster att jag känner mig lurad å det som min dejt gjorde hade jag gladeligen velat sluppit då jag lade ner tid, min själ helhjärtat å även res pengar som jag hade kunnat gjort annat för. Vet inte om jag har ptsd men jag kommer nog ha svårt att tag nu å lita på nån när det kommer till dejtande då min dejt även visste att jag var rädd att träffa en "sån" med tvivelaktigt beteende å varit avhållsam med dejter å jag även kommunicerade tydligt med honom. Hade du vetat vad som hände på dejt 2 å vad han sade innan den dejten å när jag var på väg till honom å efter den dejten.. Så hade du mer förstått varför jag känner mig lurad å så. Men jag kommer inte vilja dejta på ett tag nu, kanske för all framtid, iaf så som det känns nu. Det är under bearbetning å jag håller på å läker nu, så jag hoppas att min inställning ändras för jag vet att det finns bra killar där ute.

Jag förstår nu, och det var aldrig min mening att såra dig. Jag är verkligen ledsen att du blivit behandlad så illa, du förtjänar så mycket bättre. Ta den tid du behöver för att läka, jag tror verkligen att det finns någon fin för dig där ute när du är redo igen.
Citera
2025-05-04, 14:12
Medlem
LinaLaReinas avatar
Citat:
Så varför är jag en "feg bitch" om jag inte säger: "jag vill avbryta för jag pallar inte dina långa meddelanden?" Det lät på dig som om jag skulle säga vad hon gjorde för "fel" och kunde "förbättra sig". Anser du att det är en bra början på ett förhållande när en part vill begränsa sättet den andra kommunicerar? Det är ju inte ens den enda anledningen till att jag avbröt det, det skulle bara ha varit konstigt att säga det.

Jag har nu brutit med henne och var "feg" och gav mer generella skäl som vidrörde flera olika saker som jag stört mig vid, du vet, som vanliga människor gör. Jag vet ingen som fokuserar sylvasst på en aspekt när det finns 10 andra. Bara Mr. Tough guys som ain't no bitch and tell it like it is kanske gör så...

Bra gjort, man har inte ansvar för att lära andra bete sig eller att hjälpa dem att utvecklas. Du kunde om du vill och var rak och konkret men varför? Ni kände ju inte varandra.

Personligen hade jag också fått spel, att ha en person som börjar random skicka ljudmedd när man inte ens känner varandra eller träffats. Kanske kan man göra det senare, fast inget jag gör alls. Hade en vännina som gjorde det ofta, men vi hade känt varandra i flera år. Fst vi är inte vänner nu, mycket bekräftelse behov där. Och jag tror din fling var samma sak.

Jag träffade en söt, blond lite överviktig kille genom vänner en gång för 20 år sedan, supersöt i ansiktet och fina blå ögon. Och han frågade om vi kunde gå ut någon dag, och jag sade ja och han fick mitt nummer.
Fast veckan därpå började han ringa 2-3 ggr, och sista ggn uppenbarligen påverkad, och jag blev irriterad. Vi hade ju inte ens träffats, och han började sabba det direkt. Tyvärr så betedde han sig så osäkert i samtalen, han sade flera ggr att han var så glad att jag ville ses m.m. Såg fram emot det.
Fst sen när han hade ringt sista ggn och det lite för sent för att vara ok och påverkad, så jag vet inte om jag sade det då eller dagen efter..men jag var ärlig. Jag sade bara, att jag hade velat träffa honom mycket, men att hans beteende gjort mig osäker och trött på om han verkligen var rätt för mig. SÅ jag sade Tack men hejdå.

Vi sågs genom våra vänner, 10 år senare. Då var han jättefin, gått ner i vikt och precis fått barn. Och verkade lycklig.
Inget jag ångrar så, men just i den stunden då kunde jag känna att jag borde gett honom en chans, han var uppenbarligen bara nervös.
Citera
2025-05-04, 16:45
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Jag förstår nu, och det var aldrig min mening att såra dig. Jag är verkligen ledsen att du blivit behandlad så illa, du förtjänar så mycket bättre. Ta den tid du behöver för att läka, jag tror verkligen att det finns någon fin för dig där ute när du är redo igen.
Tack så mycket å för att du förstår. Vet inte om jag blev sårad av det du skrev, eller jo det blev jag nog. Men mest irriterad å blev taggarna utåt tyvärr för det kändes som att jag måste försvara mig för att nån behandlade mig illa. Så jag tänkte att du kanske var ännu en till som inte förstod att sånt beteende kan göra mer skada än nytta. Men jag hade oxå fel. Din ursäkt är godtagen å jag ber oxå om ursäkt för att jag antydde att du var på ett speciellt sätt.

Det är mycket bättre nu tack å lov, så det går framåt 😊 Finns några vänliga själar här som hjälpt mig på traven men oxå i min direkta närhet. Så jag är på god väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in