Citat:
Ursprungligen postat av
Majasmoker
Njaa, inte ojämnt direkt men har väl slarvat lite & tänkt det borde vara klart efter 40 min men skulle behövt 50 eller så skulle det ha varit tunnare stänger. Det har gått bra att äta men det hade inte gjort nåt med en stund till s.a.s. Annars är det ju som du säger, samma laddning knölar brukar inte skilja men olika sorter gör ju det.
Hursomhelst så måste jag göra det till veckan nu när du har påmint mig om denna goda rätt! Men det blir inte ikväll eller imorrn. Ikväll är det konsert på Broder Tuck så tänker ta mig nån form av pubkäk & imorrn har jag redan en plan.
Normalt skär jag varken tunna skivor av potatis emellan 1-4 mm med kniv eller skär egna pommes med kniv. Risken att du inte får exakta mått är nästan garanterat på tjocklekar, även om du höga knivskills
Kör mandolin och en pommespress (med olika gallertjocklekar) eller en multi skärar-rivare liksom
https://prylify.se/hem-hobby/kokstil...rites-skarare/
Känns lite som du handskär dina potatisstavar iaf och då blire ju lite som det blir med storlekar. Jo kul med konserter speciellt under sommaren eller marknads konserter liksom