Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Tre Kronor gick ju inte ens p halvfart. De hade redan vunnit. Grejen var nog att fortstta spela samman sig och se till att man inte drar p sig skador innan fredag.
Det som var gldjande var att studion gav en knga till staben i Tre Kronor om vikten av att vinna och stndigt producera. Det duger inte att r efter r mnstra upp manskap som inte ens kan sl Danmark. Hur r intresset bland de unga och drmed tillvxten om de inte har Tre Kronor att se upp till. Fick stryk av sterrike, Finland och Tyskland liksom, det r kass.
Ja, jag tycker i alla fall Finland gjorde en storartad insats. Spelade som sagt lngt ver sin frmga. Det r bara att gratulera.
PS Blir det samling i ngon park i Helsingfors fr att hylla hjltarna?
Helt rtt att Tre Kronor behver gra sitt arbete fr att uppn ngot igen,efter ratal av fiaskon.
Det mesta sitter i huvudet,p det brckliga svenska psyket.
Vore det inte dags att fira p Sergels torg,d Finland haft s mnga folkfester i nutid.
Jag sger fortfarande att det r 50/50. Dom flesta lag har inte samma frstrkningar som Tre Kronor ftt. Hemmaplan dessutom...men det hr knns igen och ordet "Fiasko" kan eka rtt lnge.
Jag tippar p att Experterna och ni andra hr,pratar om VM guld efter par,tre segrar i gruppspelet redan.