2025-05-01, 14:20
Medlem
CombatPigs avatar
Verklighetsbaserat drama om en grupp fångar i ett av de tyska förintelselägren som planerar en flykt för att sprida sanningen till omvärlden.

Jag tycker det var en gripande film, mycket mer ångestladdad än vad jag hade förväntat mig. Kanske ska passa på att varna de som är känsliga för att den väcker obehag stundtals.

https://www.imdb.com/title/tt26595906/
Citera
2025-05-01, 14:33
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Ska dom aldrig sluta med att göra filmer på det där?
Citera
2025-05-01, 14:42
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Ska dom aldrig sluta med att göra filmer på det där?
Min första tanke också. WW2-hypen som kom för trettio år sedan riktades mot boomergenerationen. Hitlers hantlangare och Rädda menige Ryan osv Nu har man mjölkat det i tre årtionden. Att man orkar göra ännu en film om Hitler.

Hollywood har inget annat att komma med bortsett från superhjältar och wokeskit.
Citera
2025-05-01, 18:40
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Min första tanke också. WW2-hypen som kom för trettio år sedan riktades mot boomergenerationen. Hitlers hantlangare och Rädda menige Ryan osv Nu har man mjölkat det i tre årtionden. Att man orkar göra ännu en film om Hitler.

Hollywood har inget annat att komma med bortsett från superhjältar och wokeskit.
Ämnet kan vara lite uttjatat. Det var därför jag var lite skeptisk inför denna, eftersom jag har sett de flesta filmer rörande WW2 och speciellt de som kretsar kring livet koncentrationslägren.

På senare tid har filmer kring WW2 inte lyckats beröra mig det minsta, då nutida filmer ofta fokuserar på annat rörande kriget. Men denna film tycker jag stack ut.

Jag kan dock avslöja för dig att Hitler inte förekommer på något vis i filmen.
Citera
2025-05-01, 22:20
Medlem
Tomtekukars avatar
Holocaust är en industri. Och varje år växer antalet "överlevare" som får ersättning.
Citera
2025-05-02, 02:28
Medlem
Landsbygdens avatar
Riktigt bra film. 4/5
Till er som tycker det görs för mycket filmer om koncentrationsläger och 2:a världskriget: Finns ju fortfarande hur mycket som helst att göra utifrån vad som hände under den perioden. Så nej, det görs inte för mycket filmer från den perioden eller om läger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in