• 1
  • 2
2025-05-12, 16:30
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Jag läser mest tråden för att se hur många stjärnor som tycker att en 27 fot fullt överbyggd båt är en bra "nybörjarbåt" för nån som aldrig haft båt förut.
Min var ganska kort, bara sju eller åtta fot, med förpik och en akterpik med dörrar, för ungarna att sitta och mysa i.
Bara 30 Hästkrafter Yanmar 3QM30 god för åtta knop

Litet olaglig att släpa hem med en Volvo 244, två komma fem eller tre ton med 400-500 kg släpvagn. men det gick bra med stor försiktighet. Jag fick stanna till vid backkrönet av grusvägen ned till huset, innan jag släppte på bromsen och hasade och omväxlande rullade nedför den korta backen.
Citera
2025-05-12, 17:03
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Min var ganska kort, bara sju eller åtta fot, med förpik och en akterpik med dörrar, för ungarna att sitta och mysa i.
Bara 30 Hästkrafter Yanmar 3QM30 god för åtta knop

Litet olaglig att släpa hem med en Volvo 244, två komma fem eller tre ton med 400-500 kg släpvagn. men det gick bra med stor försiktighet. Jag fick stanna till vid backkrönet av grusvägen ned till huset, innan jag släppte på bromsen och hasade och omväxlande rullade nedför den korta backen.
Sju eller åtta fot? Strax över två meter lång? Ett normalt badkar är 5,5 till 6 fot, så din båt med dörrar för flera personer var alltså bara halvmetern större än det?
Senast redigerad av frange 2025-05-12 kl. 17:06.
Citera
2025-05-12, 17:36
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Sju eller åtta fot? Strax över två meter lång? Ett normalt badkar är 5,5 till 6 fot, så din båt med dörrar för flera personer var alltså bara halvmetern större än det?
Jag ber om ursäkt, sjutton eller arton fot , men jag vet inte säkert. Tung var den iallafall att släpa hem med Volvon.

Kölen fylld med betong.

Det tog tid att rengöra kölen på insidan från smuts och vatten, tro mig.
Jag har svårt med meter och fot.
Jag använder meter när jag navigerar mig.

Den förre ägaren som var Tysk, hade totalt försmutsat sjövattentoaletten med intorkad skit, så den fick jag rengöra och byta ut många delar.

Inget som min min f.d hustru skulle kunnat ta i.
Senast redigerad av Knivur-273 2025-05-12 kl. 17:50.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in