Citat:
Ursprungligen postat av
jagfunderar
Hej,
Jag var på Hemköp och handlade med familjen när jag såg en gammal (årsmodell 2005-2010, röd) bil parkerad precis framför en uttagsautomat med en stor Gorilla (tänk stor, stor nalle, leksak) i förarsätet, och i passagerarsätet ett stativ med en kamera riktad rakt framåt.
Jag och familjen glodde rakt in i bilen för att sedan upptäcka kameran, alltså har någon bild på våra ansikten.
Jag antar att det är Polisen som har satt denna bil. Men är det ens lagligt?
Försöker de fånga någon som är efterlyst, eller folk som tar ut kontanter, eller vad fan kan syftet med det hela vara, och framförallt, är det LAGLIGT?
Fanns inga kameraskyltar eller liknande.
Bara en gorilla och en systemkamera.
Arbetar spanare så?
Fråga 2: Dela med er av era konstiga (men riktiga) spanhistorier. Alltså när ni fångat en civilpolis som spanar på någon, något eller liknande. Hade varit intressant att läsa!
Riktigt jävla skumt!
Klart det är lagligt att ha docka i framsätet på en bil. I USA har många en docka i framsätet när dom kör ensamma för att ge sken av att det sitter en riktig person där och på sätt undvika att bli rånade på motorvägen. Dock är det inte polisen som har gjort detta utan en person som bara vill ha lite sällskap i livet.