Citat:
Känslor har jag men jag vet per logik att det inte kommer att fungera någonsin. Hur kan jag vara så säker? Har personen problematik eller är sjuk eller ja... då är det så enkelt helt enkelt. Det har ju inte varit lätt att komma fram till slutsatsen men faktan är omöjlig att missa.
Hon har visat förakt vilket inte är så bra relationsmässigt, skrikit ofta i samband med vardagliga missförstånd och i sakfrågor. Perfektionist, oförstående till att se mina åsikter, kunskaper och val. Ovilja att arbeta som ett team och ta vara på varandras bästa egenskaper.
Vad jag saknar mest är väl att jag inte kan "komma nära" då det inte funnits något i henne och jag har aldrig nått henne riktig och jag förstår ju nu i efterhand varför. Jag har upplevt harmoni i en tidigare relation i livet och det är en stark kontrast till hur det har varit.
Hon har visat förakt vilket inte är så bra relationsmässigt, skrikit ofta i samband med vardagliga missförstånd och i sakfrågor. Perfektionist, oförstående till att se mina åsikter, kunskaper och val. Ovilja att arbeta som ett team och ta vara på varandras bästa egenskaper.
Vad jag saknar mest är väl att jag inte kan "komma nära" då det inte funnits något i henne och jag har aldrig nått henne riktig och jag förstår ju nu i efterhand varför. Jag har upplevt harmoni i en tidigare relation i livet och det är en stark kontrast till hur det har varit.
Du ser henne kanske som en utmaning, något att fixa och förstå?
Hon känns ju mer som åt det narcissistiska hållet, och oförstående vad som i grunden är att vara en bra partner. Lite som min syster "my way or the higway", hon behöver tofflar/dörrmattor till män som hon kan köra över och känna sig behövd och beundrad. Usch...som partner vill jag aldrig vara.
Man behöver ha viss självinsikt , kunna sätta sig ner och ta tuffa samtal, frågor och utvecklas tillsammans och såna människor som ditt ex besitter inte dessa egenskaper. De hör bara sin röst och allt annat är kritik.
Jag kan ha helt fel, bara lite spekulation från min sida.