Citat:
Ursprungligen postat av
RoseWest666
Har ni kontakt nu och hur ser den ut i så fall, eller hur vet/tror du att hon är olycklig? Känner du att du skulle ta tillbaka henne om hon ville det?
Jag tror att om man själv känner att det man lämnade/gav upp verkligen var så bra som en diamant så måste man nästan intala sig att det var fel ändå för annars blir det meningslöst. Min man sa att han bara blev kär (läs: kåt, tänker jag) men att han i efterhand fick intala sig att det vi haft var dåligt för annars var det svårt att rättfärdiga det han gjorde. Själv känner jag inte att jag är så dömande, man kan väl bli kåt och trilla dit och man kan säkert vara lär i flera samtidigt, det är ju hur man behandlar alla inblandade som spelar någon roll tänker jag...om man inte vill vara fleras måste valen göras.
Vi har barn så vi måste prata. Det är svårt att samarbeta med henne och hon är inte normal utan väldigt begränsande. Vi har 50/50 eller mer åt mitt håll.
Jag ser det på henne att hon inte är lycklig. Kanske hon inte visar det men hur kunde hon inte vara lycklig och glad just när jag träffade hennes nya vid ett tillfälle kort? Var hon orolig eller något annat? Sedan i vardagen syns det ingen större glädje hos henne. Hon var glad att slänga en kommentar till en gemensam tjejkompis nyligen där hon sa att jag gjorde samma sak som hennes man med en grej som hon irriterade sig på. Skadeglad?
Nej, jag skulle inte ta tillbaka henne även om jag vill och känner. Jag kan inte det då jag riskerar så mycket för att få så lite. Hon är, var inte en diamant tyvärr utan något annat men såg ut som en diamant på utsidan. Självbedrägeri är ju en lätt väg, en svårare och mer mogen väg är att lära sig en läxa och mogna och ta steget upp en nivå och bli en bättre människa?
Jag fick ett
grattis
Nu är du skild
som svar på fullföljd skilsmässa
Sarkastiskt osant svar egentligen då hon inte är intresserad och så att säga påstår att jag fick vad jag ville.
Jag tror det är svårt att vara med två samtidigt men ju mindre empati man har ju mer blir andra människor som objekt, saker och upplevelser och inte verkliga i den form som är normal. Det blir mer djuriskt och det är väl sant att det kan vara bra också kanske men man kan inte räkna med empati eller medkänsla, förståelse eller upprättelse när man så vill nå detta någon gång om det är så.
Ja, det är sant man kanske kan vara kär i två samtidigt men i slutändan får man försöka lösa sina tankar och känslor innan man kraschar situationen totalt. För man kan inte tro i all framtid att man själv kan jonglera något sådant utan att det ska få konsekvenser på något sätt. Sanningen kommer fram till slut och då kan man förlora båda två och sig själv?