• 1
  • 2
2025-04-30, 23:20
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Alltså svarade dig på din fråga, men det jag skrev sedan var inte ämnat för dig utan för andra lite snorkiga svar i tråden.
Men det är ok, jag är inte långsint mot dem heller.

Men hade gärna sett någon komma in i tråden och faktiskt svara på frågeställningen.
Typ "Du kan göra detta, detta och detta också, det är kanon!"
Finns väl tom. någon AI inbakad nu.

Haha! Då är jag med. Jag har noll erfarenhet av Microsoft 365 men antar att det är molnlagringen som är tjänsten. Roligare än så tror jag inte det är om man inte tycker de antivirusprogram som eventuellt följer med är spännande. Men i ärlighetens namn är det enbart spekulationer från min sida. Jag undrade som sagt vad du undrade över eller nåt i den stilen eftersom jag uppenbart började undra.
Citera
2025-05-01, 07:58
Medlem
Muppetys avatar
Jag använder Google istället (betalar 290 kr/år för 200 GB), men det verkar ju vara en liknande tjänst men hos Microsoft, med mail, molnlagring, virusskydd, kalender o liknande.

Bra att kunna komma åt sina filer, mail, kalender, m.m. var man än är, från vilken dator som helst. I Google abonnemanget ingår enklare versioner av Word, Excel, kanske PowerPoint också (tror de finns i gratisversionen på 5 GB också). Men jag använder ändå gratisprogrammet LibreOffice, så de är inte så nödvändiga. Det ska väl vara om man vill se filen på en dator som inte har något av dessa program installerade?
Citera
2025-05-01, 12:18
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Köpte precis ett år Microsoft 365 basic. Vad kan man göra med det?
180 sek typ.
Köpte det för att jag inte kunde ta emot fler mail. Nu har jag 100 gig.
Men man kan göra en massa annat med det.
Någon som vet/tycker det finns någon bra funktion med detta?
Skall tydligen gå att använda det på olika sätt.

Vad är bäst med det? Så jag inte missar något bra jag faktiskt betalat för.

Det står ju HÄR vad som ingår: https://www.microsoft.com/sv-se/micr...2132b042dc6f62

En prenumeration för en person som innehåller 100 GB molnlagring med skydd mot utpressningstrojaner för foton och filer, reklamfri säker e-post och löpande kundsupport.

För 1 person
Använd på flera enheter samtidigt
Fungerar på webben, iOS och Android
100 GB säker molnlagring
Skydd mot utpressningstrojaner för filer och foton i OneDrive
Säker och reklamfri Outlook på webben samt e-post och kalendrar på mobila enheter

Kontakta supportexperter för att få hjälp när du behöver den

I och med att både Outlook och OneDrive (samt OneNote) finns att ladda ned gratis till bl.a. din telefon så har du alla dina foton, dokument etc. med dig var du än är i världen (så länge du har åtkomst till internet)

Så ifall din dator stjäls, förstörs etc. så har du alltid kvar dina viktiga foton, filmer och dokument!

Inte så illa för ynka 18kr per månad!
Citera
2025-05-01, 13:47
Medlem
Citat:
180 sek typ.

Jag trodde verkligen att 365 innehöll hela officepaketet, men oj vad fel det verkar vara.

Jag tänkte föreslå att du skapade ditt CV som en powerpointillustration, men det var verkligen skit vad Microsoft ger så då går det ju inte.
Citera
2025-05-01, 14:06
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nugattimackan
Jag trodde verkligen att 365 innehöll hela officepaketet, men oj vad fel det verkar vara.

Jag tänkte föreslå att du skapade ditt CV som en powerpointillustration, men det var verkligen skit vad Microsoft ger så då går det ju inte.
Vad babblar du om?
Citera
2025-05-01, 14:39
Medlem
Citat:
Vad babblar du om?

Du frågade vad du kunde göra med din nya prenumeration, jag svarade vad jag först trodde du kunde, men tydligen är Microsoft 365 inte office 365.

Är du med nu?

Du ka uu alltid använda dina 100gb mailbyte till att spamma skit och får massa värdelösa mailsvar med massa offentlig information från staten.
Citera
2025-05-13, 19:59
Medlem
Citat:
180 sek typ.

Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Microsoft Editor, Outlook, OneDrive, Clipchamp

Asså har man inget behov av det så vad ska man ha det till? Eller måste man så finns ju det mesta redan gratis i Outlock.

Man kan högerklicka på ett mail och välja massor med olika saker där. Väl sök efter närliggande information, välj den här avsändaren. Då är det superenkelt att markera alla och lägga alla dom i papperskorgen.
Citera
2025-05-13, 20:02
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Microsoft Editor, Outlook, OneDrive, Clipchamp

Asså har man inget behov av det så vad ska man ha det till? Eller måste man så finns ju det mesta redan gratis i Outlock.

Man kan högerklicka på ett mail och välja massor med olika saker där. Väl sök efter närliggande information, välj den här avsändaren. Då är det superenkelt att markera alla och lägga alla dom i papperskorgen.

Tack. Köpte det bara för att det var desperat för helt stoppad från att ta emot mail som jag verkligen behövde kunna ta emot. Kommer rensa så jag inte behöver köpa extra storage nästa år.
Men nu har jag det ett år och tänkte att jag skall nyttja det så mycket det går så...
Har ju trots allt betalat för det nu så därför trådstarten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in