• 1
  • 2
2025-04-30, 18:06
Medlem
hiphopGuy1s avatar
https://www.walmart.com/ip/Pillsbury...-5-oz/10319392 Vet någon om det typ finns någon sådan här att få tag på i Sverige? Färdig cookie dough deg. Har letat runt men inte hittat något
Citera
2025-04-30, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hiphopGuy1
https://www.walmart.com/ip/Pillsbury...-5-oz/10319392 Vet någon om det typ finns någon sådan här att få tag på i Sverige? Färdig cookie dough deg. Har letat runt men inte hittat något
Willys har en från Marabou
Citera
2025-05-01, 15:49
Medlem
Bertil85s avatar
Det har väll alltid funnits i Sverige det heter pepparkaksdeg.
Citera
2025-05-01, 17:08
Medlem
Adraxuss avatar
Coopers Candy kanske har https://www.cooperscandy.com/

eller www.amazon.se
Citera
2025-05-05, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Willys har en från Marabou

TS syftar på "rå" kakdeg, som man kan lägga ut på plåt och grädda i ugnen så det blir färdiga kakor.

Till TS: sålde inte ICA kakdeg för mååånga år sedan? Tror detta var 10+ år sedan.
Citera
2025-05-12, 21:15
Medlem
Vem0ths avatar
Vissa butiker ute i landet har börjat sälja pastöriserad äggula i butik, då man kan nu börja göra lite rå deg som inte behöver säkert tillagade ägg i sig. Denna äggula går även till att göra en billig och snabb carbornara i hemmet.
Citera
2025-05-18, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Vissa butiker ute i landet har börjat sälja pastöriserad äggula i butik, då man kan nu börja göra lite rå deg som inte behöver säkert tillagade ägg i sig. Denna äggula går även till att göra en billig och snabb carbornara i hemmet.

vilka butiker då? är det nåt skit i nån stor dunkform? har nån nånsin blivit sjuk av en vanlig rå ägggula?
Citera
2025-05-20, 10:28
Medlem
Citat:

Problemet i USA med rå-kakdeg har varit att det finns E. coli och Salmonella i mjölet, vilda djur skiter ute på fälten och det kommer med i mjölet.
Citera
2025-05-20, 21:33
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersbachmann2
vilka butiker då? är det nåt skit i nån stor dunkform? har nån nånsin blivit sjuk av en vanlig rå ägggula?

Om ägget har passerat ett par dagar i rumstemperatur så kan man bli dålig i kistan utav det.

1 liter, kostar typ 90kr(ganska prisvärd med tanke på det är jävligt många ägg). Sett på ICA Maxibutiker och även vissa ICA Kvantum.

När jag tömt kylen på saker med kortare datum skall jag kolla om det är en smidig genväg till en snabb kladdfri Carbonara.
Citera
2025-05-21, 17:29
Medlem
Citat:
Om ägget har passerat ett par dagar i rumstemperatur så kan man bli dålig i kistan utav det.

1 liter, kostar typ 90kr(ganska prisvärd med tanke på det är jävligt många ägg). Sett på ICA Maxibutiker och även vissa ICA Kvantum.

När jag tömt kylen på saker med kortare datum skall jag kolla om det är en smidig genväg till en snabb kladdfri Carbonara.

men 1 liter ägg. vad använder du resten till när carbonaran är svald?
Citera
2025-05-21, 17:58
Medlem
Citat:

Knäckt antar jag att du menar? För ett helt ägg kan förvaras i rumstemperatur i flera månader utan att bli dåligt. Ett par dagar finns inte en chans att ett helt ägg kan bli dåligt av.
Citera
2025-05-21, 20:41
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Knäckt antar jag att du menar? För ett helt ägg kan förvaras i rumstemperatur i flera månader utan att bli dåligt. Ett par dagar finns inte en chans att ett helt ägg kan bli dåligt av.

Nu snackar vi om att äta råa ägg, vilket enligt många myndigheter världen över bör vara så nära produktionsdag som möjligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in