Från polisstationen åker de vanligtvis antingen Luthagsesplanaden/Råbyvägen–Väderkvarnsgatan–Hjalmar Brantingsgatan, eller Kungsgatan–Vaksalagatan–Hjalmar Brantingsgatan. Det första alternativet har varit avstängt och tillkrånglat i flera månader pga. vägarbeten. Det andra alternativet är högtrafikerat i rusningstrafik, och kan vara trögt att ta sig fram på.
Jag är rätt säker på att de åkte Luthagsesplanaden/Råbyvägen och sedan svängde av på Botvidsgatan, istället för att svänga av vid Väderkvarnsgatan tidigare. Såg och hörde en hel hög blåljus köra den vägen vid ungefär rätt tid (det är dock mycket blåljus på Råbyvägen för det mesta, men jag ser Råbyvägen och korsningen med Botvidsgatan från min bostad). Sträckan tar 7 minuter att köra vid normal trafik. Det är dock dåligt med utrymme för omkörningar (även på Råbyvägen, pga. vägarbeten) och ganska mycket trafik. 10 minuter låter inte absurt.
Botvidsgatan korsar inte Råbyvägen. Rätt uttryckningsväg borde vara Kungsgatan. Fast Polisen har ju resurser utspridda, på det här larmet vill man kanske ha andra än dem som gillar att fika.
Bor precis vid Gränbyparken och hörde just nåt som antingen var rejäl skottlossning (vi snackar 50+ skott) eller nån idiot som väljer att smälla fyrverkerier när det är ljust ute och skottlossning i stan.
Valborg börjar, vilket är bekant för upsaliensare, igår och anses ha upphört först 2/5...
Flykt på sparkcykel, riktat mot frisörsalong, spontant känns motivet som (semi)organiserad brottslighet
Jo men varken gärningsmän eller brottsoffer i detta fallet firar inte Valborg och vet antagligen inte heller vad det är eller att det äger rum just i morgon det ska firas. Det kan jag betta en liten slant på faktiskt
Botvidsgatan korsar inte Råbyvägen. Rätt uttryckningsväg borde vara Kungsgatan. Fast Polisen har ju resurser utspridda, på det här larmet vill man kanske ha andra än dem som gillar att fika.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!