Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-10, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyacint
Kvinnor är aldrig med på muslimska begravningar. De får gå till graven efteråt, bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Amles
Men va? Det är ju fullt med kvinnor med på båda begravningarna. Fotografen kanske var man och då kunde han ju inte gå upp till kvinnoavdelningen (sjukt konstig grej iofs). På bilderna från kyrkogården är det kvinnor med och de blir intervjuade.
Kvinnorna är med under ceremonin i Moskén men håller till på ovanvåningen i Moskén eller längst bak Moskén beroende på hur Moskén ser ut. Vanligtvis iallafall håller dem alltid till på ovanvåningen. Därför ser man inga bilder på kvinnor från begravningsceremonin. Som ovan skrev så var fotografen man och kan därmed inte gå upp dit.

Vid begravningsceremon på platsen, som nu var den muslimska delen av Berthåga, där är det enbart männen som hjälper till med att bära ner kistan/kroppen i graven. Kvinnorna i detta fall befann sig på platsen men i bakgrunden. När denna procedur är klar så kommer kvinnorna fram. Finns fullt med bilder och videos från begravningen här där man ser kvinnor i bakgrunden.
Varför det är såhär förstår jag inte riktigt men det är väl bara att respektera deras traditioner.
Citera
2025-05-10, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Folio
Så kolla inte samnytt
https://samnytt.se/misstankte-trippe...butikspersonal

https://samnytt.se/han-haktas-for-tr...rdet-i-uppsala
Senast redigerad av Meldemilb 2025-05-10 kl. 13:29.
Citera
2025-05-10, 15:56
Medlem
Verkar vara lite matnyttig artikel i UNT idag, hann bara läsa snabbt, men referens finns till ’kriminell med nio liv’…
Citera
2025-05-10, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyacint
Kvinnor är aldrig med på muslimska begravningar. De får gå till graven efteråt, bara.

I dagens Sverige kallar vi det för kvinnoförtryck och kan aldrig tolereras/förklaras med ”sed”, ”tradition”, ”religion” etc!

När kristendomen var som starkast i vårt land (för några hundra år sedan) gällde liknande förtryck mot kvinnor här. Men tack vare många modiga och starka kvinnor, och män, ändrades det över tid.

Vet att det här är off topic men eftersom miljoner läst tråden och den just nu pausar kunde jag inte låta bli att svara.
Citera
2025-05-11, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meldemilb
https://samnytt.se/misstankte-trippe...butikspersonal

https://samnytt.se/han-haktas-for-tr...rdet-i-uppsala
Tja, om han färgat håret till ena bilden.
Citera
2025-05-11, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Så är han inte svensk av etnicitet? Kanske Turk då
Citera
2025-05-11, 19:39
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaraya
I dagens Sverige kallar vi det för kvinnoförtryck och kan aldrig tolereras/förklaras med ”sed”, ”tradition”, ”religion” etc!

När kristendomen var som starkast i vårt land (för några hundra år sedan) gällde liknande förtryck mot kvinnor här. Men tack vare många modiga och starka kvinnor, och män, ändrades det över tid.

Vet att det här är off topic men eftersom miljoner läst tråden och den just nu pausar kunde jag inte låta bli att svara.

Nej, kvinnor hade generellt en friare roll i Sverige för några hundra år sedan än de har i många av dagens muslimska länder.
Citera
2025-05-12, 08:15
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
men det är fan inte normalt??!! Stackars mamman

sjuka religion
Det förklaras med "respekt för kvinnan, bespara henne" men för mig är det bara en till symbol av kvinnoförtyck
Citera
2025-05-12, 08:52
Avstängd
Det här landet håller på att kollapsa pga att kvinnor har blivit män och män blivit kvinnor.
Är det befrielse?
Citera
2025-05-12, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe

Citat:
Ursprungligen postat av Meldemilb
Så är han inte svensk av etnicitet? Kanske Turk då
Han är svensk, jag menar bara att bilderna inte är lika.
Citera
2025-05-12, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Verkar vara lite matnyttig artikel i UNT idag, hann bara läsa snabbt, men referens finns till ’kriminell med nio liv’…

Den var lite matnyttig, kan tyvärr inte länka då jag inte har unt utan läste från en väns mob.
Men den handlade om Knogis och Gottsundanätverket och att detta har ett samband med dom.
Citera
2025-05-12, 12:24
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Den var lite matnyttig, kan tyvärr inte länka då jag inte har unt utan läste från en väns mob.
Men den handlade om Knogis och Gottsundanätverket och att detta har ett samband med dom.

Kan ingen av er som har läst den låsta artikeln sammanfatta vad det står? Det blir ganska meningslöst för oss andra när ni enbart nämner att ni läst den.

https://www.unt.se/nyheter/uppsala/a...lmord/r4p6570r
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in