2025-05-02, 23:27
Medlem
har det framkommit vilket håll han exakt flydde mot?
Citera
2025-05-02, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shottazbyn
25-åringen är Fots0m Beyen€

Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Vad är det för stjärna? Någon större räv?
En riktig avkomma från Gottsunda. Tar betalt för att utföra kriminella tjänster och varit inblandad i diverse stora händelser i Uppsala. Han försvann helt under radarn ett tag. En större räv är han ja, bokstavligen.
Citera
2025-05-02, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jag har väl för mig att huvudhåret växer 1 cm i månaden så att klippa sig en gång i veckan verkar enligt mig helt onödigt men jag är kanske inte så fåfäng… Precis som du säger så kan ju besöken ha en helt annan orsak
Utländska har ju en helt annan hårväxt än vanliga svenskar. Vet många bekanta med ursprung från Mellanöstern som klipper sig ca 1 gång i veckan. Håret växer snabbt på dem så enligt mig är det inte konstigt alls att dem besöker frisören så ofta.
Citera
2025-05-02, 23:41
Medlem
Så för att sammanfatta förefaller det som om polisen gripit följande:

• F A G B, 20 år, Södertälje. Påstådd skytt.
• F B, 25 år, Gottsunda. Påstådd anstiftare.
• S A, 35 år, hemlig adress, tidigare Gottsunda. Påstådd anstiftare.
• Okänd man, ~45 år, Uppsala. Påstådd anstiftare.

Dessa är tills vidare oskyldiga, polisen har häktat fel personer förr.

Initialt häktade polisen en AA, 16 år, som satt häktad ca 50 timmar innan han förklarades oskyldig och släpptes. Om han alls befunnit sig i närheten av brottsplatsen är okänt.

Brottsoffren förefaller vara:
• OJ, 16 år
• AA, 15 år
• M?, 20 år

Återstår att få klart vem som gömde sig på toaletten i frisörsalongen, om denne överlevde samt om någon utanför kom undan. Därutöver motivet, den okände 45-åringen, brottsoffret M och eventuellt en beställare.

Har jag fattat det rätt?
Citera
2025-05-02, 23:53
Medlem
sitter häktade i uppsala eller
Citera
2025-05-03, 00:06
Medlem
Stämmer, förutom att dom är anhållna och inte häktade än. Några sidor bakåt finns citat från åklagarmyndigheten och där står att samtliga anhållna förvaras i Uppsala.

Citat:
Ursprungligen postat av Tonka
Senast redigerad av kristallerr 2025-05-03 kl. 00:13.
Citera
2025-05-03, 00:07
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Så för att sammanfatta förefaller det som om polisen gripit följande:

• F A G B, 20 år, Södertälje. Påstådd skytt.
• F B, 25 år, Gottsunda. Påstådd anstiftare.
• S A, 35 år, hemlig adress, tidigare Gottsunda. Påstådd anstiftare.
• Okänd man, ~45 år, Uppsala. Påstådd anstiftare.

Dessa är tills vidare oskyldiga, polisen har häktat fel personer förr.

Initialt häktade polisen en AA, 16 år, som satt häktad ca 50 timmar innan han förklarades oskyldig och släpptes. Om han alls befunnit sig i närheten av brottsplatsen är okänt.

Brottsoffren förefaller vara:
• OJ, 16 år
• AA, 15 år
• M?, 20 år

Återstår att få klart vem som gömde sig på toaletten i frisörsalongen, om denne överlevde samt om någon utanför kom undan. Därutöver motivet, den okände 45-åringen, brottsoffret M och eventuellt en beställare.

Har jag fattat det rätt?
Tack för sammanfattningen.

Har det läckt ut någon bild på den nya påstådda GP (gärningspersonen)?
Citera
2025-05-03, 00:11
Medlem
Vilken artikel menar du? Vill läsa mer.

Citat:
Ursprungligen postat av sodermalm12
De här från Gottsundanätverket är besatta av en kille som kallas Knogis. Det handlar nog om det som vanligt. De har försökt mörda honom i 6 år.

Det står även i artikeln att den egentliga måltavlan kom undan och då gick killen in och sköt dom här 3 istället. Den som kom undan ska vara släkt till en känd gängkriminell enligt artikeln, vilket jag tror är Knogis. Så när de inte får tag på Knogis försöker dom på hans släktingar och när det inte går så går de på folk som är med hans gäng och eventuellt en oskyldig.
Citera
Medlem
Stursks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonka
Anhållna
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZtarZcream
Vem fan bryr sig nu när han är avskriven? Fokusera på de andra!

Jag bryr mig. Vill veta varför man plockade in honom, vad han har gjort tidigare och varför mamman inte begriper varför polisen hämtar honom.
Citera
2025-05-03, 00:13
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad menar du med "snyftreportage"? Han är nu avfärd från utredningen, och det är ju sant att hans namn och bild spreds och rätt säkert att familjen fått hot från både rasister och gängkriminella.

Mamman tyckte att det var fel att så många poliser kom in och hämtade honom. Vad satt han för på HVB och vad hade han gjort tidigare?

Hur många gånger ska jag behöva ställa samma frågor?
Citera
2025-05-03, 00:16
Medlem
AA16 har varit känd hos socialtjänsten sen han var 8 år. Han är även känd hos polisen då han påträffats drogpåverkad, varit i nån stulen bil med kriminella även där drogpåverkad och sen var det något mer. Om du orkar skumma igenom tråden, så finns det utdrag från journalen hos socialtjänsten. Om det inte blivit borttaget. Kanske typ 10-20-30 sidor precis i början.

Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Jag bryr mig. Vill veta varför man plockade in honom, vad han har gjort tidigare och varför mamman inte begriper varför polisen hämtar honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in