2025-05-02, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Bra punktat. Jag tänker också att GM kan ha haft något överhängande hot över sig. Något som gjorde att han kände sig tvingad att genomföra dådet. Det är alltför vanligt bland gängens metodik idag.

Hellre statlig kontroll och skatt som går till preventivt arbete och rehab, än att göda gängen som dödar Sveriges barn. Folk har alltid och kommer alltid att droga. Bara att se nu senast på Zelmerlöw. Det är bransch-standard att våra barnidoler uppträder med narkotika i kroppen. Man kan acceptera skiten och försöka göra något åt det, eller blunda och fortsätta se civilbefolkningen mördas. Det är där vi är idag.

Bra input Sexyclass! Ditt förslag till motivbild är mycket intressant och tänkvärt. Det är rent av sannolikt. Säger inte att du har rätt, men det är en av de bästa hypoteserna jag har läst och/eller tänkt ut själv. En variant eller twist på hämndmotivet jag hade med som hypotes.

Att förekomma dem som hotat ens familj är helt klart ett mycket intressant motiv, som hypotes. Han sköt kanske 15-åringen med ett vådaskott eller för att undanröja de vittnen han kunde undanröja.

Jag vet inte hur det ser ut i frisörsalongen, men kanske kunde frisörerna sätta sig i säkerhet i ett annat och låst rum? 🤔

Eller fly ut genom en bakdörr?

Om de faktiskt VAR möjliga att skjuta, ja, då faller ju en del av de hypoteser jag ställt upp.

Men din står ändå pall, även om frisörerna hade varit möjliga att skjuta. Intressant. (Då måste 15-åringen skjutits av misstag i den hypotesen).
Citera
2025-05-02, 00:39
Medlem
Vi behöver få klarhet i saker.

1. Vem har hotat MGM? Kan det ha att göra med en intern uppgörelse? Där folk inom gänget behövde rensas?
2. Stämmer det verkligen att dessa grabbar har koppling till tjockisen Knogis?
3. Är det OP till Knogis som ligger bakom detta?

Jag börjar misstänka att det har med interna strider. Kan vi snälla ta reda på vad för koppling dessa har till TJOCKISEN? TJOCKISEN har koppling till Gävle och där har folk rensats.
Citera
2025-05-02, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Visst, jag skrev nästan alla, för det har såklart hänt, men hur vanligt är det?
Media gillar ju att utmåla offren som oskyldiga barn, men efter närmare granskning brukar det ju alltid visa sig inte stämma.

Det är ovanligt men sannolikt
Citera
2025-05-02, 00:41
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
Låt mig gissa: alla skjutna var världen finaste och snällaste?

En av dem var iallafall världens snällaste, som vanligt.
Vi har samtidigt inte hört något om att den var någon felskjutning så vi ska nog avvakta lite tills alla namn har kommit fram.
Citera
2025-05-02, 01:05
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abebakulf
Det är ovanligt men sannolikt

Nu vet jag inget om det specifika fallet, du kanske vet mer, men jag hoppas ju såklart att ingen av dom mördade var ett oskyldigt vittne.
Citera
2025-05-02, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shagovlad
Bra input Sexyclass! Ditt förslag till motivbild är mycket intressant och tänkvärt. Det är rent av sannolikt. Säger inte att du har rätt, men det är en av de bästa hypoteserna jag har läst och/eller tänkt ut själv. En variant eller twist på hämndmotivet jag hade med som hypotes.

Att förekomma dem som hotat ens familj är helt klart ett mycket intressant motiv, som hypotes. Han sköt kanske 15-åringen med ett vådaskott eller för att undanröja de vittnen han kunde undanröja.

Jag vet inte hur det ser ut i frisörsalongen, men kanske kunde frisörerna sätta sig i säkerhet i ett annat och låst rum? 🤔

Eller fly ut genom en bakdörr?

Om de faktiskt VAR möjliga att skjuta, ja, då faller ju en del av de hypoteser jag ställt upp.

Men din står ändå pall, även om frisörerna hade varit möjliga att skjuta. Intressant. (Då måste 15-åringen skjutits av misstag i den hypotesen).

Eller så sköt han alla som han ansåg kunde utgöra ett hot/måltavla, han var nog inte ens säker på vilka de två i frisörstolarna var, bara att någon i salongen var den som han skulle ta ut. Om man har bara några sekunder på sig så gör man en överslagskalkyl. Tar man alla kan man inte misslyckas. Utgår man från hot-hypotesen hade jag nog gjort likadant, särskilt eftersom man inte ens behövde se dem i ansiktet vilket underlättar. Frisörerna var inget hot, de är att anses som inventarier då de hör till stället.
Citera
2025-05-02, 01:10
Medlem
coolabananer123s avatar
Det talades om kopplingar till "Jordgubben" tidigt.
Har dom misstankarna styrkts?
Citera
2025-05-02, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benstrackare
Blir så trött på media
Sluta göra snyft reportage och börja ställa krav på den misslyckade integreringen
Om man vill ha slut på det här måste straffen för skjutningar från minderåriga bli kännbara på riktigt
Livstid oavsett ålder
De tidningar som återger beskrivningar av offren som världens finaste pojkar - hur tänker de egentligen? Så klart de inte är.
Man har läst att många är på väg att bli fotbollsproffs, kändisadvokater eller annat lönsamt. Fantasier.
Det sägs att straffmyndighetsåldern ska sänkas till 14 år - verkar som om 13 eller 12 vore lämpligare.
Citera
2025-05-02, 01:45
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
De tidningar som återger beskrivningar av offren som världens finaste pojkar - hur tänker de egentligen?
Så klart de inte är.

Hur vet du det?
Citera
2025-05-02, 02:01
Medlem
Slackoffs avatar
Nu hade man ju gott ut om att de kände varandra vilket innebär att det är väldig osannolikt att det är en felskjutning.
Citera
2025-05-02, 02:15
Medlem
Självklart sköts de inte av en slump. Alla tre håller på med kriminalitet.

Varför sköts inte frisören/frisörerna? Nä juste.
Citera
2025-05-02, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Vilken tragedi om det stämmer att två unga pojkar utan koppling till kriminalitet har blivit ihjälskjutna. Helt jävla galet.

Bara för att deras kopplingar inte är kända, så betyder det inte att de inte har koppling till kriminalitet.

De var måltavlor vartenda en av dem. Detta är inte en felskjutning.
Senast redigerad av blaha95 2025-05-02 kl. 02:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in