Citat:
Bra punktat. Jag tänker också att GM kan ha haft något överhängande hot över sig. Något som gjorde att han kände sig tvingad att genomföra dådet. Det är alltför vanligt bland gängens metodik idag.
Hellre statlig kontroll och skatt som går till preventivt arbete och rehab, än att göda gängen som dödar Sveriges barn. Folk har alltid och kommer alltid att droga. Bara att se nu senast på Zelmerlöw. Det är bransch-standard att våra barnidoler uppträder med narkotika i kroppen. Man kan acceptera skiten och försöka göra något åt det, eller blunda och fortsätta se civilbefolkningen mördas. Det är där vi är idag.
Hellre statlig kontroll och skatt som går till preventivt arbete och rehab, än att göda gängen som dödar Sveriges barn. Folk har alltid och kommer alltid att droga. Bara att se nu senast på Zelmerlöw. Det är bransch-standard att våra barnidoler uppträder med narkotika i kroppen. Man kan acceptera skiten och försöka göra något åt det, eller blunda och fortsätta se civilbefolkningen mördas. Det är där vi är idag.
Bra input Sexyclass! Ditt förslag till motivbild är mycket intressant och tänkvärt. Det är rent av sannolikt. Säger inte att du har rätt, men det är en av de bästa hypoteserna jag har läst och/eller tänkt ut själv. En variant eller twist på hämndmotivet jag hade med som hypotes.
Att förekomma dem som hotat ens familj är helt klart ett mycket intressant motiv, som hypotes. Han sköt kanske 15-åringen med ett vådaskott eller för att undanröja de vittnen han kunde undanröja.
Jag vet inte hur det ser ut i frisörsalongen, men kanske kunde frisörerna sätta sig i säkerhet i ett annat och låst rum? 🤔
Eller fly ut genom en bakdörr?
Om de faktiskt VAR möjliga att skjuta, ja, då faller ju en del av de hypoteser jag ställt upp.
Men din står ändå pall, även om frisörerna hade varit möjliga att skjuta. Intressant. (Då måste 15-åringen skjutits av misstag i den hypotesen).