• 1
  • 2
2025-04-29, 13:47
Medlem
Varför bryr sig klimataktivister om förhållanden som är ett hot mot mänskligheten? Det är mänskligheten som är en monstruös parasit och mördare av planeten. En högre koldioxidhalt skulle göra det grönt och fint i framtiden och det skulle finnas färre människor. Kanske blir det inte grönt och fint precis överallt på planeten, men på stora delar av den.

Du som är klimataktivist, gör du inte fel? Värt att notera är att jag själv inte är klimataktivist, jag undrar bara hur de tänker.
Citera
2025-04-29, 13:54
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av contribution
Varför bryr sig klimataktivister om förhållanden som är ett hot mot mänskligheten? Det är mänskligheten som är en monstruös parasit och mördare av planeten. En högre koldioxidhalt skulle göra det grönt och fint i framtiden och det skulle finnas färre människor. Kanske blir det inte grönt och fint precis överallt på planeten, men på stora delar av den.

Du som är klimataktivist, gör du inte fel? Värt att notera är att jag själv inte är klimataktivist, jag undrar bara hur de tänker.
De tänker som så att förutsättningarna för människaan skall vara större.
inget konstihgt alls i det.
Citera
2025-04-29, 14:15
Medlem
Smekarn87s avatar
Jag är inte klimataktivist men har den intellektuella förmågan att förstå katastrofen i om ekosystemen tappar sina pollenatörer speciellt men egentligen vilken art som helst. Människan är en parasit och vi vet att vi kan ställa till det för oss själva och alla djur på jorden om vi industrialiserar utan att använda hjärnan.
Citera
2025-04-29, 14:20
Medlem
kalkryggars avatar
Med ditt resonemang så kan vi väl lika gärna avliva alla människor så kommer planeten att må toppen. Jorden kommer att börja dansa fram i sin bana runt solen.

Jag tänker att det som skiljer dig från klimataktivister är väl att de vill att deras barn och barnbarn ska kunna leva utan att behöva dö.

Vad tror du om det?
Citera
2025-04-29, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Med ditt resonemang så kan vi väl lika gärna avliva alla människor så kommer planeten att må toppen. Jorden kommer att börja dansa fram i sin bana runt solen.

Jag tänker att det som skiljer dig från klimataktivister är väl att de vill att deras barn och barnbarn ska kunna leva utan att behöva dö.

Vad tror du om det?

Ingen kan leva utan att behöva dö. Inte vad jag känner till.
Citera
2025-04-29, 14:22
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Är inte heller klimataktivist. Men du tycks gjort en totalmiss i din klena slutsats. En eventuell temperaturökning (Jag skriver eventuell så att ingen ska missförstå att jag inte är klimataktivist) Bär med sig att stora områden närmast ekvatorn får ett klimat där odling och överlevnad på sikt blir omöjligt.
Det är några miljarder människor det handlar om, och om matproduktionen faller bort betyder det automatiskt svält.
Det blir en grönare värld lite här och där, samtidigt som det blir precis tvärtom i andra. Det finns ingen Win situation
Senast redigerad av Upplyften 2025-04-29 kl. 14:24.
Citera
2025-04-29, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Är inte heller klimataktivist. Men du tycks gjort en totalmiss i din klena slutsats. En eventuell temperaturökning (Jag skriver eventuell så att ingen ska missförstå att jag inte är klimataktivist) Bär med sig att stora områden närmast ekvatorn får ett klimat där odling och överlevnad på sikt blir omöjligt.
Det är några miljarder människor det handlar om, och om matproduktionen faller bort betyder det automatiskt svält

Som du ser i mitt inlägg poängterade jag att det inte blir grönt och fint på precis hela planeten.
Citera
2025-04-29, 14:26
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ingen kan leva utan att behöva dö. Inte vad jag känner till.

Du förstår inte att jag menar att slippa dö i förtid? Var det verkligen på för hög nivå för dig?
Citera
2025-04-29, 14:27
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Som du ser i mitt inlägg poängterade jag att det inte blir grönt och fint på precis hela planeten.

Nej, du antog att det blir en win situation där gröna områden överkompenserar för alla förlorade områden p.g.a. torka t.ex
Citera
2025-04-29, 14:29
Medlem
Citat:
Nej, du antog att det blir en win situation där gröna områden överkompenserar för alla förlorade områden p.g.a. torka t.ex

Som du ser i mitt inlägg poängterade jag också att det blir färre människor.
Citera
2025-04-29, 14:38
Medlem
Citat:
Det är några miljarder människor det handlar om, och om matproduktionen faller bort betyder det automatiskt svält.
Det blir en grönare värld lite här och där, samtidigt som det blir precis tvärtom i andra. Det finns ingen Win situation
Japp. Och med krympande områden på jorden som man kan leva på kommer det att bli folkvandringar som får dagens invandring att framstå som en droppe i ett hav.

Därför är det märkligt att det parti som vill ha så lite invandring som möjligt är det parti som är allra minst intresserade av klimatfrågan.
Citera
2025-04-29, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Japp. Och med krympande områden på jorden som man kan leva på kommer det att bli folkvandringar som får dagens invandring att framstå som en droppe i ett hav.

Därför är det märkligt att det parti som vill ha så lite invandring som möjligt är det parti som är allra minst intresserade av klimatfrågan.

Ett alternativ är att släppa in och hjälpa alla mot kravet på sterilisering. Då blir problemet tillfälligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in