• 1
  • 2
2025-07-21, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
1. Banjo Tooie
2. Banjo Kazooie
3. Majoras Mask
4. Ocarina of Time
5. GoldenEye

Ska köpa Banjo-Tooie då jag aldrig spela det när det var nytt. Lovande att du la det över Kazooie.
Citera
2025-07-21, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Ska köpa Banjo-Tooie då jag aldrig spela det när det var nytt. Lovande att du la det över Kazooie.
Jag spelar igenom båda två en gång om året, det är nog mina favoritspel genom tiderna.
Citera
2025-07-21, 20:12
Medlem
upplaenningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Mario Party var verkligen ett party att spela. Förutom när nån av ungarna som vi var blev dålig förlorare och helt sonika stängde av N64:at.

Haha, det hörde till hela spelet.
Citera
2025-09-05, 19:17
Medlem
Ultra64s avatar
Goldeneye 007, Diddy Kong Racing, Majoras Mask, Ocarina of Time, Super Mario 64. Utan någon riktig ordning på dem. Fanns massa bra spel till 64:an, synd bara att det är så dyrt att samla spel till konsolen.
Citera
2025-09-06, 02:23
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra64
Goldeneye 007, Diddy Kong Racing, Majoras Mask, Ocarina of Time, Super Mario 64. Utan någon riktig ordning på dem. Fanns massa bra spel till 64:an, synd bara att det är så dyrt att samla spel till konsolen.
Sällan kompletta heller, eller så kommer de i trasiga kartonger. Inte kul att samla då.

Sanningen att säga är N64 den konsol jag spelat allra minst på. T o m obskyra grejer som Wonderswan Color har fått mer speltid hos mig. Dock minns jag att det var kul att läsa previews i Super Play om kommande spel och sedan jämföra dem med Playstation; hur skulle Jet Set Gemini (hette det så?) eller Turok 3 göra sig på PS?

Apropå Banjo: ett nummer av Super Play från typ 1998 hade en underbar omslagsbild från något av Banjospelen. Minns att jag låg ute i solen och läste det numret från pärm till pärm och funderade på om jag skulle skaffa en N64 ändå i alla fall möjligen.
Citera
2025-09-07, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra64

Skulle nog även lägga till Perfect Dark till denna lista...
Citera
2025-09-07, 14:31
Medlem
Ganonitos avatar
1. Dk64. Mitt första 64-spel
2. Zelda: Ocarina of Time. Där jag har tagit min profilbild ifrån.
3. Mario Golf
4. Resident Evil 2.
5. Mario Kart 64.
Citera
2025-09-12, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
1. Dk64. Mitt första 64-spel
2. Zelda: Ocarina of Time. Där jag har tagit min profilbild ifrån.
3. Mario Golf
4. Resident Evil 2.
5. Mario Kart 64.

Levererade också den legendariska dk-rappen!
https://youtu.be/rWSgsbWiX_g?si=yH3VVXjy9ycpsI8b

Svensk version!
https://youtu.be/C-LxvXJuzH4?si=a8vXN_5E8kr4ppPd

--

Mario Golf var riktigt kul i multiplayer.
Citera
2025-09-19, 04:14
Medlem
guderis avatar
1. Zelda Ocarina of Time
2. Goldeneye
3. Mario Kart 64
4. Banjo-Kazooie
5. Super Mario 64

Zelda var själva anledningen till att jag köpte ett N64, och jag räknade det länge som ett av de bästa spelen någonsin.

Goldeneye och Mario Kart spelades intensivt på logementet när jag gjorde värnplikten, 4 player mode naturligtvis.

Banjo-Kazooie, underskattad plattform/adventure som jag spelade mycket

Super Mario 64, jag var inte ett jättefan av spelet och spelade aldrig igenom hela. Trots det sä är det ändå ett top5 eftersom när de delar som är bra är det verkligen bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in