2025-04-28, 19:52
Medlem
1. Super Mario 64
2. Zelda: Ocarina of Time
3. GoldenEye 007
4. Banjo-Kazooie
5. 1080 Snowboarding

Mariospelet var mitt första spel i 3D och kommer alltid nostalgiskt bära med mig hur roligt jag hade med det spelet. Jag och särskilt min bfnotforever o jag pratade oerhört mkt om spelet i skolan. Hemma var man i himmelriket pga spel som detta. Alltså den timmen man fick spela på vardagar. På helger fick jag ofta spela många timmar per helgdag.

Zelda: Så mkt nostalgiska minnen från detta spelet. Man hade så extremt kul. Min bfnotforever är högst delaktig i alla spel jag nämner.

3. Spelade mkt local mp med min bror i kompisar till han eller mig. Nån kastade bort min keps ofta för jag var bättre. Än de nötterna. Singleplayer var för sin tid häpnadsväckande bra. Finns en rörelse idag med folk som speedrunnar Goldeneye 007.

Alla dessa spel håller än idag, möjligen inte 1080.

4. Bättre spelglädje får man leta efter. Älskade grafiken. Mkt härlig nostalgi. Fantastiska bandesign. Rolig humor i spelet.

5. För sin tid var åkkänslan fenonemenal och när man gjorde sin första 1080 före dåtidens kompis var lyckan gjord.

Nu Din tur!
Citera
2025-04-28, 20:49
Avstängd
67arigGubbes avatar
Mario
Zelda
Golden eye

Allt jag minns.

Hur är det ingen listtråd?
Citera
2025-04-28, 20:51
Medlem
Perfect Dark var ju kul att spela igenom med en kompis.

Men bästa är ju WipeOut64!

N64’s WipeOut spelar jag kanske vart 4:e år, på pc med emulator och en liknande playstation1-kontroll, tycker det är magiskt bra! Mycket bättre än iaf alla tidigare WipeOut. Banorna sitter i ryggmärgen och det är ren njutning att lira, och krossa motståndet, i en sinnessjuk hastighet. Snyggt är det också, speciellt i emulator och ett par filter för att mjuka ut.

(Spelar väldigt lite spel men detta återkommer jag till när suget faller på)
Citera
2025-04-28, 21:03
Medlem
Man-At-Armss avatar
1. Zelda: Ocarina of Time. Min favorit av de Zelda-spel jag spelat. Älskar storyn och skön spelkänsla. Vattenvärlden är dock jävligt dryg.
2. Mario Kart 64. Inte så mycket för racingtävlingarna, utan gillade mer när man slogs mot varandra. Big Donut är den perfekta banan för intensiva strider.
3. Mario Tennis. Jag gillade spelet troligtvis för att jag, som inte brukar vara så bra på spel, spöade skiten ur alla mina vänner när vi spelade mot varandra.
4. Goldeneye 007. Även här var det roligast att spela mot varandra.
5. Super Mario 64. Jag växte mest upp med Nintendo och Super Nintendo och Mario i 3D blev jag aldrig helt bekväm med, därav femteplatsen. Dock ett bra spel.

Kan tilläggas att jag bara spelat en bråkdel av de spel som släpptes.
Senast redigerad av Man-At-Arms 2025-04-28 kl. 21:08.
Citera
2025-04-28, 21:22
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
1. Zelda: Ocarina of Time. Min favorit av de Zelda-spel jag spelat. Älskar storyn och skön spelkänsla. Vattenvärlden är dock jävligt dryg.
2. Mario Kart 64. Inte så mycket för racingtävlingarna, utan gillade mer när man slogs mot varandra. Big Donut är den perfekta banan för intensiva strider.
3. Mario Tennis. Jag gillade spelet troligtvis för att jag, som inte brukar vara så bra på spel, spöade skiten ur alla mina vänner när vi spelade mot varandra.
4. Goldeneye 007. Även här var det roligast att spela mot varandra.
5. Super Mario 64. Jag växte mest upp med Nintendo och Super Nintendo och Mario i 3D blev jag aldrig helt bekväm med, därav femteplatsen. Dock ett bra spel.

Jag är också en av dom som aldrig fattade grejen med 3d mario. Mario gör sig helt klart bäst i 2d.

Med det sagt, nu ska jag se om jag kan komma på 5 bra 64-spel. 64an var min sista nintendokonsoll och den konsoll jag för övrigt tyckt sämst om kanske ska tilläggas. Det är något jag inte tål med N64-spel och jag gillade aldrig de muppiga kontrollerna heller.

Mina favoriter får bli..
1. Mario kart 64
2. Goldeneye
3. Turok
4. Mario 64
5. Wave Race

(Jag rankade utefter hur mycket tid jag uppskattar att jag lagt på spelen)

-foul
Citera
2025-04-28, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms

Det är ju rätt trevligt att nu kunna testa igenom spel med emulatorer.
Som med Dreamcast, svindyra spel, men kul att testa nu, många kul spela att köra en kort stund, eller längre.
Citera
2025-04-28, 22:10
Medlem
kl4sseKocks avatar
Har bara spela Super Mario 64, det kändes nytt och revolutionerande det håller lika bra än idag
Citera
2025-04-28, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Mario
Zelda
Golden eye

Allt jag minns.

Hur är det ingen listtråd?

Listtrådar brukar raderas. Allt man behöver göra är att motivera sina val.

Grymma spel listade hittills & de flesta ingen lista bara.
Citera
2025-05-01, 15:04
Medlem
Ganska enkelt. Spelade Nintendo 64 från slutet av 1997 fram till 2002 då jag övergick helt till Playstation 2 samt PC (som jag spelat kontinuerligt sedan slutet av 1996).

Mina topp 5:
1. Zelda - Ocarina of Time: Älskade Zelda A Link to the Past till Super Nintendo men detta var snäppet vassare - att få bli "stor", att få sin "häst", alla de olika varierade bossarna, världarna man fick ta del av. Det var en fantastisk upplevelse att spela detta spel från start till slut. Man lade ned så många timmar på det. Musiken, när man marscherade till Hyrule, de olika melodierna man spelade på sin "Ocarina" (heter det så). Zeldas Lullaby, Sarias Song, Song of Time, Song of Storms). Minns att jag fick spelet julen 1998. En av de trevligaste julaftona jag haft (det är den samt julen 1993 då jag fick mitt Super Nintendo samt julen 1996 då jag fick min första PC-dator som verkligen satt positiva minnen i mig).

2. Perfect Dark: Är jag den enda som vågar säga att Perfect Dark var snäppet bättre än Goldeneye? Bara det att man såg när man laddade om vapnena, RCP120 (som var uppgraderingen av RCP90), hela storyn med utomjordiska inslag- tyckte allt var så mycket mer häftigt gjort än Goldeneye och därför hamnar Perfect Dark på en andraplats. Älskade även Area 52 uppdraget och banan. Vapnena som Super Dragon, Far Sight (röntgenvapnet, MagSec pistolen - att alla vapen hade en Secondary fire liksom gjorde spelet ännu mer komplext). Reaper vapnet älskade jag också. Och när man träffade "Elvis" (utomjordingen). Jag blir sugen redan nu på att varva spelet igen.

3. Goldeneye: Att sitta med tre polare med 4 split screen och skrika att "Du är en fuskare för du har valt Oddjob", att det nästan blev slagsmål ibland... Det visar vilken påverkan detta spel hade på oss. Banorna som man aldrig glömmer och som man fortfarande mer eller mindre kan i huvudet - Temple, Complex, Basement, Library, Caves, Facility. Vapnena var även riktigt fascinerande och välbalanserade: RCP90 älskade jag, hagelgeväret, Silenced PP7, Klobb, Soviet, Phantom, Cougar Magnum, Golden Gun. Glömmer nog aldrig detta spel.

4. Donkey Kong 64: Vet inte vad det är men jag gillade nog Donkey Kong Country och 2 Diddys Request (om det hette så) mer på Super Nintendo än vad jag gillade Donkey Kong på Nintendo 64. Men måste ändå ha med det på listan då man kunde välja mellan de olika karaktärerna och jag gillade även banorna och friheten. Men jag lade ned för lite tid på detta spel egentligen. Skulle vilja spela det igen och varva spelet.

5. Mario 64: Samma som med Donkey Kong. Jag lade mycket mer tid och engagemang på Super Mario World på Super Nintendo, men jag borde lagt mer tid på Mario 64- gillade 3D Mario och upplägget med att samla stjärnor etc. Minns att jag spelade det flera kvällar i rad hos en kompis som precis hade skaffat Nintendo 64. Grafiken, bossarna etc - fantastiskt roligt.

Detta är mina topp 5 spel på Nintendo 64.

Tycker nog det är svårare att ge mina topp 5 på Super Nintendo men jag får väl ge det ett försök i alla fall:

1: Super Metroid
2: Zelda A Link to the Past
3: Super Maro World
4: Street Fighter
5: Mortal Kombat eller Teenage Mutant Ninja Turtles in Time
Citera
2025-05-01, 15:22
Medlem
upplaenningens avatar
1. Zelda Ocarina of time.
2. Goldeneye 007.
3. Mario 64
4. Mario Party 2
5. Mario Kart 64

Kunde spela Zelda och Mario 64 i timmar. Bästa är musiken. Underbart är det att man kan spela alla dessa i Switch för en billig peng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in