2025-04-28, 14:57
Medlem
Hej!

Jag köpte som privatperson en Stone Island jacka från jupiter.se för drygt 8000kr den 15:e april. Kan tillägga att jag betalade extra (150kr) för expressleverans via DHL (1-2
vardagar).

Dagen efter (16:e april) fick jag ett mail att min beställning var påväg och att jag kan spåra min försändelse, via länken kommer jag dock till deras hemsida åter igen och får upp min beställningsbekräftelse, men det finns ingen spårningslänk via DHL eller dylikt.

Jag kontaktade därför jupiters kundtjänst 22:e april (6 dagar sedan) för att höra vad som händer med min order. Har efter dess fortfarande inte fått någon återkoppling, och skrivit flera mail och bett om pengarna tillbaka (då jag inte har fått varan eller någon spåringslänk).

Idag testade jag att ringa deras nummer som står på hemsidan, men det verkar inte vara i bruk. Dessutom har jag kontaktat dem genom sociala medier (där dom fortfarande är aktiva och lade upp en post sedan för ett par timmar sedan).

Sammanfattningsvis ligger jag ute med drygt 8000 spänn, och utebliven leverans av det jag har köpt. Kundtjänst verkar inte längre existera.

Min fråga är vad jag kan göra för att få pengarna tillbaka/leverans av vara?

Kan tillägga att jag har handlat av jupiter flera gånger tidigare genom åren utan några som helst problem. Köpet skedde genom Revolut, har inte betalat på kredit eller dylikt.
Citera
2025-04-28, 15:05
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bierstube
Hej!

Jag köpte som privatperson en Stone Island jacka från jupiter.se för drygt 8000kr den 15:e april. Kan tillägga att jag betalade extra (150kr) för expressleverans via DHL (1-2
vardagar).

Dagen efter (16:e april) fick jag ett mail att min beställning var påväg och att jag kan spåra min försändelse, via länken kommer jag dock till deras hemsida åter igen och får upp min beställningsbekräftelse, men det finns ingen spårningslänk via DHL eller dylikt.

Jag kontaktade därför jupiters kundtjänst 22:e april (6 dagar sedan) för att höra vad som händer med min order. Har efter dess fortfarande inte fått någon återkoppling, och skrivit flera mail och bett om pengarna tillbaka (då jag inte har fått varan eller någon spåringslänk).

Idag testade jag att ringa deras nummer som står på hemsidan, men det verkar inte vara i bruk. Dessutom har jag kontaktat dem genom sociala medier (där dom fortfarande är aktiva och lade upp en post sedan för ett par timmar sedan).

Sammanfattningsvis ligger jag ute med drygt 8000 spänn, och utebliven leverans av det jag har köpt. Kundtjänst verkar inte längre existera.

Min fråga är vad jag kan göra för att få pengarna tillbaka/leverans av vara?

Kan tillägga att jag har handlat av jupiter flera gånger tidigare genom åren utan några som helst problem. Köpet skedde genom Revolut, har inte betalat på kredit eller dylikt.

Reklamera köpet via din bank/kortutgivare/klarna. Gör det nu genast.
Citera
2025-04-28, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Reklamera köpet via din bank/kortutgivare/klarna. Gör det nu genast.

Tack för svar, kontaktade Revolut i förmiddags för att bestrida betalningen.
Citera
2025-04-28, 15:10
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:

Tänk på att det tar lång tid för e-handlaren att få in pengarna från kortföretagen

Det som visa/mc får in i April betalas ut först i slutet av maj så butiken har inte fått dina pengar
ännu dom sitter hos kortutgivaren - därför viktigt att agera skyndsamt
Citera
2025-04-28, 15:11
Avstängd
Severlohs avatar
Kollade du inte upp sidan alls innan du la ut 8 lax?
Folk är så bortskämda numera av Klarna och liknande att de skickar tusentals kronor till uppenbara bedrägerisidor och tror att de ska få tillbaka det.
Citera
2025-04-28, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Tänk på att det tar lång tid för e-handlaren att få in pengarna från kortföretagen

Det som visa/mc får in i April betalas ut först i slutet av maj så butiken har inte fått dina pengar
ännu dom sitter hos kortutgivaren - därför viktigt att agera skyndsamt

Allright, det låter ju ändå hoppfullt.

Tack!
Citera
2025-04-28, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Kollade du inte upp sidan alls innan du la ut 8 lax?
Folk är så bortskämda numera av Klarna och liknande att de skickar tusentals kronor till uppenbara bedrägerisidor och tror att de ska få tillbaka det.

Självklart gjorde jag det, som jag skrev så har jag handlat flera gånger av detta företag tidigare. De har ju även två fysiska butiker i Sverige som jag har förstått det.

Utöver det så har de bara femstjärniga recensioner på trustpilot, google osv. Hela situationen är väldigt märklig.
Citera
2025-04-28, 16:41
Avstängd
67arigGubbes avatar
Besök butiken och ryt åt dom? Svårare än så är det inte.

Eller ring upp alex

https://www.allabolag.se/foretag/jupiter-online-ab/stockholm/textilier/2K21KPGI5YI1F
Senast redigerad av 67arigGubbe 2025-04-28 kl. 16:43.
Citera
2025-04-28, 21:25
Medlem
Antar att du inte bor i Stockholm eftersom du inte besökt den fysiska butiker.
Har du provat att ringa någon av de fysiska butikerna istället för kundtjänsten?
08-20 41 41
Citera
2025-05-01, 22:17
Medlem
Citat:

Hur har det gått? Hört något från butiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in