2025-04-29, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
men skolan är såpass viktig för att få ett samhälle som på sikt kan få bort majoriteten av skjutningar och annat skit som händer i Sverige idag. En ungdom som klarar sina studier och tror på sig själv är mindre benägen att utföra sådana handlingar och har således större möjlighet att bli en medborgare som arbetar och betalar skatt.

Herre min jävla körs! Detta var något av det mest analt naiva jag läst i år.
Tror du verkligen på den här smörjan själv?!
Citera
2025-04-29, 13:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Journalistiken i Sverige kan inte längre acceptera att före detta politiker när de avgår plötsligt skall betraktas som någon form av privatpersoner.

Deras politik och eventuella oegentligheter lever kvar och påverkar medborgarna. De måste stå till svars för det även efter de avgått.

Om Johan Pehrson vägrar svara på relevanta frågor - han har vägrat tala med Expressen och Aftonbladet bland annat - så måste han till motsatsen bevisats betraktats som en korrupt råtta och jagas som en sådan av de som har till uppdrag att granska makten.

Alldeles för många flinande politiker har kommit undan granskning och att stå till svars för sina beslut genom att avgå.
Citera
2025-04-29, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrinkBleach
Herre min jävla körs! Detta var något av det mest analt naiva jag läst i år.
Tror du verkligen på den här smörjan själv?!
Nej,av nick att döma så är detta en byfåne (getaltades av Thor Isedahl).
Citera
2025-04-29, 13:34
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Att som minister äga aktier i bolag utan att anmäla till Regeringskansliets dokumentation är visst ett brott, just för att förebygga insiderhandel. Pehrson har gjort bort sig.

Så är det. Dagens Eko på SR hade ett inslag om aktierna i dag, Sandvik, Betson och Alva-Laval?
-Men som vanligt så nämnde SR inga belopp..

Var det några tusen kronor eller miljoner?
Det får vi inte veta..
Konstigt.
Citera
2025-04-29, 13:36
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Så är det. Dagens Eko på SR hade ett inslag om aktierna i dag, Sandvik, Betson och Alva-Laval?
-Men som vanligt så nämnde SR inga belopp..

Var det några tusen kronor eller miljoner?
Det får vi inte veta..
Konstigt.

Det är lika olagligt oavsett belopp.
Citera
2025-04-29, 13:36
Medlem
En av svensk politiks sämsta talare och debatörer. Verkar inte ha alla hästar hemma. Liberalerna är ett pajasparti som valde honom.
Citera
2025-04-29, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Nej,av nick att döma så är detta en byfåne (getaltades av Thor Isedahl).

Dubbade inte han Nalle Puh i tidernas begynnelse?
Citera
2025-04-29, 13:44
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Det är lika olagligt oavsett belopp.

Sant, men visst är det konstigt att SR "mörkar" beloppen?
Antar att det rör sig om "kaffepengar". Vill du inte veta beloppen, för det vill jag i alla fall!
Citera
2025-04-29, 14:04
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Sant, men visst är det konstigt att SR "mörkar" beloppen?
Antar att det rör sig om "kaffepengar". Vill du inte veta beloppen, för det vill jag i alla fall!

Jag har inte hört inslaget så jag vet inte om SR har de exakta beloppen? Framgår det att SR har fått ut den uppgiften?

Är generellt lite allergisk mot när uttrycket "mörkar" används på forumet utifrån alla onödiga "media mörkar hudfärg"-inlägg, när det är polisen som inte ger media den uppgiften.
Citera
2025-04-29, 14:11
Medlem
plommon11s avatar
Tydligen svensexa förra helgen där det hände inte helt ok grejor.
Citera
2025-04-29, 14:14
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plommon11
Tydligen svensexa förra helgen där det hände inte helt ok grejor.

Kan du ge några exempel? Gjorde han en Anders Borg kanske? Snattade han öl? Hade dom lättklädda tjejer? Strippor? Föreställer mig en väldigt liberal fest. Var Romina där kanske?

Folk är såklart olika, men är inte han lite väl gammal för sånt? Dessutom som minister och partiledare, springa runt och prata om sin svensexa i 60-årsåldern.
Senast redigerad av Krimkoll 2025-04-29 kl. 14:31.
Citera
2025-04-29, 14:35
Medlem
Inhale82s avatar
Under presskonferensen då han annonserade sin avgång så började det väl ungefär så som man hade föreställt sig.
Men framåt slutet då de lät reporters ställa frågor så fick ju aldrig Aftonbladet ställa en fråga.
De är ju alltid först i kön annars.

När de skulle avsluta presskonferensen så började ju Aftonbladets reporter skrika att de inte fått ställa någon fråga och skrek att det kändes jättelustigt osv.
När de ändå valde att avsluta presskonferensen så försökte Aftonbladets reporter få kontakt med Johan när han var på väg ut.

Så min stilla undran är ju, eftersom Aftonbladet är "oberoende socialdemokratiskt" om Johans avgång kan ha att göra något med Socialdemokraterna, eller personer omkring partiet?!
Har han knullat på Annika Strandhäll, eller vad är det som sker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in