2025-04-28, 19:51
Medlem
ett halverat stöd från 'kniven mot strupen'-resultat från valet är inget att skriva hem om..

22 april fick L 2,4%. så dåligt resultat har dom inte haft sen valet
https://sv.wikipedia.org/wiki/Opinio...i_Sverige_2026
Citera
2025-04-28, 19:58
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reisq
Få partiledare har lyckats bli så anonyma som Pehrson.
Killgissar att 90% av Sveriges befolkning inte ens vet vem Johan Pehrson är.
Demirocks och mps, vilka de nu är, har väl varit mer osynliga? Tycker snarare han setts ganska mycker förhållandevis.
Citera
2025-04-28, 20:04
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Demirocks och mps, vilka de nu är, har väl varit mer osynliga? Tycker snarare han setts ganska mycker förhållandevis.

Vem kommer ihåg demiroc? Vilka frågor malde han om? Pehrson hade iaf skolan, men den vimsade han bort.

Som Trump sade. ” Du har dåliga kort på handen ”

L har inga alls som jag ser det.
Citera
2025-04-28, 20:04
Medlem
OliverCromwells avatar
Avgången handlar väl knappast om någon mätning. Partiet har legat stabilt runt 2% under flera mandatperioder nu och ändå alltid klarat sig med stödröster från M.

Jag ser snarare två förmodligen mest troliga alternativ.

1. Han är på något sätt (åtminstone i periferin) inblandad i skandalen med nakenbilder på Paulina Brandberg.

2. En kupp från Liberaler som vill samarbeta med S. Skulle tro att Birgitta Ohlsson kan vara på väg att göra come back i det fallet. Enligt media har det funnits några distrikt som krävt hans avgång, utan att specificera anledningen. Förutsättningen här är att det redan finns kontakter inom denna falang med S om att inleda någon form av samarbete och att S hjälper L med stödröster från de mer välbemedlade Sossarna i Stockholm till exempel.
Citera
2025-04-28, 20:10
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Det var den första gången någonsin man ställde några krav på invandrare, och kravet var att man borde kunna prata svenska i Sverige genom införande av språktester. Utvecklingen sedan dess känner vi till, Sverigedemokraterna är det enda parti som har någon trovärdighet i dessa frågor.

Ja. Folkpartiet ställde krav på invandrare, det publicerades några kritiska migrationsstudier med främst Rojas som avsändare, och FP gjorde ett succéval. Jan Björklund, Nyamko Sabuni och Mauricio Rojas var valet och frågans framträdande företrädare. Konsekvensen? Jan Björklund, Nyamko Sabuni och Mauricio Rojas belönades med hård kritik, både intern och extern. Fullständigt sinnessjukt.

Om vi har några L/fd Folkpartister här skulle det vara intressant att höra vad de tänker om framtiden om de ser tillbaka i backspegeln, typ till valet 2002.
Citera
2025-04-28, 20:23
Medlem
Robotrons avatar
Väljer dom Robinson-Martin vet jag var min röst hamnar!
Citera
2025-04-28, 20:23
Medlem
Cameltotems avatar
Johan ska dock ha credd för att tagit sig upp på högsta nivå.

Ingen kommer övertyga mig att Johan egentligen har tidigare jobbat på lager, brölar framför TV soffan när Barca spelar och har egentligen en thai fru.

En riktig folklig politiker och obildad så de skriker om en.
Citera
2025-04-28, 20:33
Medlem
Larasofts avatar
Nu vädrar S morgonluft. Om det blir en höger/SD-lutande partiledare så får C många av L:s röster. Blir det en vänsterlutande blir det regeringsskifte och uppsving för C och L.
Citera
2025-04-28, 20:37
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Gärna, då slipper vi garanterat partiet efter nästa val. Blir nog under 1 %.

Anade nästan att du ogillar henne.

Men jag tror faktiskt hon kan bli riktigt bra för dem. Trots allt har olika människor olika åsikter och hon kan nog fånga många allmänborgliga väljare som är väldigt EU-positiva. P.g.a. allt som sker i världen idag är ett tätare EU-sammarbete nog något en hel del väljare finner viktigt tror jag. Och för dem kan hon nog ses som en bra kandidat. Tror jag.
Citera
2025-04-28, 20:39
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Lotta Edholm? Ja, då kan vi börja göra definitvt bokslut över det parti som en gång i tiden hette "Folkpartiet"...

Tycker själv det är lite synd att Johan Pehrson avgår. Även om jag inte röstar på dem uppskattade jag hans stil och som jag upplevde det rakhet i kommunikationen.

Ja han var ju ok för att vara politiker.

Det sk L däremot, totalt meningslöst parti. Varken Liberaler eller Folkets parti. "Skolan" har dom inte heller fixat.

Man undrar om det hänt nått skandalaktigt med alla avhopp på kort tid...
Citera
2025-04-28, 20:42
Medlem
Duvlorts avatar
Ändå lite svenskt gjort av Johan, han lämnade partiet i samma skick som när han kom.
Citera
2025-04-28, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Tack och lov. Prisa Gud. Detta minimala, självgoda, genuint opålitliga, allmänt vidriga, småsossiga och totalt överflödiga fjantparti tar nu ett jättekliv rakt ner i graven. Pehrson var i alla fall en hyfsat OK gubbe, långt bättre än alla egotrippade kärringar som befolkar partiet.

Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Eller tvärtom. Kan ju inte blir sämre. att fortsätta detta spår som Tidö innebär är döden för L. Skapa regeringskris. Bilda regering med S, C, MP med V som understödparti. Kapa banden till högerfascisterna SD.
(L) har bevisligen sjunkit som en sten, mycket p.g.av att de intagit en högst odemokratiskbhållning.

Man vill äta kakan men ändå ha den kvar. Alltså ingå i Tidö men inte acceptera SD som, trots att de fått kvala in som "stödparti" i det kuvade Sverige gör så att Tidö fick majoritet i riksdagen.

Förstår du? (L) och Johan Pehrson säger ja till makten men vägrar samarbeta med SD om de ingår i Tidö..

Hela ide'n med demokrati sätter de ur spel istället för att inse att hela poängen med politik är att i demokratisk anda diskutera och få till en lösning i olika frågor som sig bör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in