Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Tveksamt om mittenpartier som L och C fyller något värde i näringskedjan, även MP har ju spelat ut sin roll och skämt ut sig tillräckligt mycket, och är ju beroende av islamister. Samtliga dessa partier lever ju p g a stödröster.
Inget politiskt parti har numera någon värde i näringskedjan. De försöker alla lägga sig högt upp och stilbildare är Socialdemokraterna som endast vill ha makt till varje pris.
C och L har tydliga identitetsproblem och M har tagit hand om det nyliberala område som de tidigare ägde. C har lutat åt vänster och L åt höger i sina desperata försök att bli relevanta, men väljarnas dom har varit hård. Om jag hade varit politisk strateg med möjlighet att ge råd över gränserna hade jag föreslagit att S, C och L agerade för att regeringsalternativ med MP som stödparti.
Nu kräver det ju att C och L klarar riksdagsspärren och det är inte säkert att L gör. Sedan behöver de få minst 5 procent vardera och det är ju ännu svårare. Hur som helst tror jag att det skulle vara vägen framåt för dessa partier att hitta en position och något som S faktiskt skulle se med gillande. Icke desto mindre vore det ingen konstellation jag skulle rösta på.
Citat:
Ursprungligen postat av
buddy99
Ni finner inte många vettigare än JP i moderatregeringen.

Antalet vettiga politiker i riksdagen är lätträknade.