Jag undviker det helst däremt tänker jag på det hela tiden. Förutm när det är någt psitvt då kan jag säga det men jag undviker säga psitvt för mycket så att inte flk trr att man smörar eller någt
Hög igenkänning.
Har fått vänja av mig vid att dela ut komplimanger till höger och vänster.
Som du säger med risken om att det ser ut som att man smörar men egentligen är det bara en spontan tanke som dyker upp.
Du verkar leva i nån slags parallell verksamhet och upplever saker som ingen annan är med om.🧐
Det är helt klart så med den användaren. Det är väldigt sorgligt - både att han mest troligt missuppfattat/fel- eller övertolkat dessa situationer och även att det upptar så mycket av hans tid och tankar typ trettio år senare.
Body shaming of men by women is often socially overlooked, rather than actively "allowed," due to persistent stereotypes that equate masculinity with being invulnerable, muscular, and emotionless. This behavior frequently stems from societal double standards that, while rightly prohibiting the shaming of women, leave men susceptible to scrutiny regarding height, weight, or genital size, which is sometimes dismissed as "just a joke" or a personal preference.
Cultural Conditioning: Men are often told to "man up," making them feel they cannot complain about being mocked.
Double Standards: Society often fails to hold women to the same standards of body-positivity that are applied to men, leading to a "shame gap" where mocking men's bodies is seen as less harmful than mocking women's.
Media and Social Norms: Movies and media often portray mocking men's body types (like being short, bald, or having specific body hair) as acceptable, while similar comments toward women are taboo.
Det är helt klart så med den användaren. Det är väldigt sorgligt - både att han mest troligt missuppfattat/fel- eller övertolkat dessa situationer och även att det upptar så mycket av hans tid och tankar typ trettio år senare.
Jag tänker att det förmodligen inte ens har hänt mer än i användarens egna huvud. Väldigt sorgligt allting och verkligen ingenting vi andra upplever. 😞
Själv har jag verkligen ALDRIG varit med om detta på något sätt. Enda gången man har pratat om utseende på folk har personen i fråga aldrig hört det. Oavsett om det är pos eller neg. Men jag kan knappt ens komma ihåg när det har hänt.
Jag tänker att det förmodligen inte ens har hänt mer än i användarens egna huvud. Väldigt sorgligt allting och verkligen ingenting vi andra upplever. 😞
Antingen har det aldrig hänt eller så har han någon gång mött någon enstaka elak tjej som sagt något dumt, men det är ju en ganska omfattande slutsats så att säga: tjej gör något dumt > ALLA tjejer måste därför vara så. Vi pratar ju om en typ fem miljarder kvinnor på jordklotet som han nu vet hur "kvinnor är" ...
Det tragikomiska är ju att det också är ett ganska lättlöst problem. Han behöver bara inse att det i verkligheten inte är så att random kvinnor vandrar runt i vardagen och ger spydiga kommentarer om mäns kroppar - så skulle han må så oerhört mycket bättre.
Antingen har det aldrig hänt eller så har han någon gång mött någon enstaka elak tjej som sagt något dumt, men det är ju en ganska omfattande slutsats så att säga: tjej gör något dumt > ALLA tjejer måste därför vara så. Vi pratar ju om en typ fem miljarder kvinnor på jordklotet som han nu vet hur "kvinnor är" ...
Det tragikomiska är ju att det också är ett ganska lättlöst problem. Han behöver bara inse att det i verkligheten inte är så att random kvinnor vandrar runt i vardagen och ger spydiga kommentarer om mäns kroppar - så skulle han må så oerhört mycket bättre.
Problemet är att han inte vill må bättre.
Han vill ha sina anledningar till att beskylla kvinnor för saker han avskyr med sig själv.
Då slipper han ta tag i sin självkänsla.
Body shaming of men by women is often socially overlooked, rather than actively "allowed," due to persistent stereotypes that equate masculinity with being invulnerable, muscular, and emotionless. This behavior frequently stems from societal double standards that, while rightly prohibiting the shaming of women, leave men susceptible to scrutiny regarding height, weight, or genital size, which is sometimes dismissed as "just a joke" or a personal preference.
Cultural Conditioning: Men are often told to "man up," making them feel they cannot complain about being mocked.
Double Standards: Society often fails to hold women to the same standards of body-positivity that are applied to men, leading to a "shame gap" where mocking men's bodies is seen as less harmful than mocking women's.
Media and Social Norms: Movies and media often portray mocking men's body types (like being short, bald, or having specific body hair) as acceptable, while similar comments toward women are taboo.
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Ja, det finns ju människor som på något sätt får energi av att må dåligt. Det är dock mest sorgligt att se det hela.
“scaryfoot”s beteende kan även vara en form av psykisk misshandel, om man lever i en relation med en sådan människa.
Kan ge ett exempel:
Din partner tvingar dig till att ge en ärlig åsikt om dom nyköpta byxorna, och på detaljnivå.
“Dom är bra” accepterar inte din partner.
Du tappar tålamodet och ger med dig.
“Dina andra byxor sitter nog bättre men det kanske är en vanesak”.
BOOOOM!!
Personen kommer nu att komma ihåg den ente gången för alltid och använda det mot dig som ett martyrredskap.
I värsta fall får du oönskad “feedback” gällande din egna kropp spontant lite här och där kommande 3.5 åren.
Din partner anser sig ha rätten till det eftersom du påpekade “det där” om byxorna för 3.5 år sedan i början av relationen.
I dens hjärna är det likvärdigt med att ha sagt att han var grotesk på alla sätt och vis. USH! Vilken vidrig sambo du är som uttryckte det för 3.5 år sedan. Det ska du inte tro att du kommer undan med.
Sådana människor kan ha vuxit upp med föräldrar som menar att deras familj aldrig gör fel.
“Dom har koll” anser dom själva.
Gör vuxenbarnet fel går föräldrarna in i försvar, oavsett ålder (ex. 40-åring).
Med andra ord växer barnet upp till en helt snedvriden och verklighetsfrånvänd uppfattning om hur världen faktiskt fungerar.
Det enda man kan göra i en sådan situation är att lämna relationen.
Annars blir du fast med en vuxenbebis som leker martyr och som i värsta fall tror sig ha rätten att ex. förbjuda dig, kontrollera dig/din ekonomi, kommentera din kropp fritt (iom. byxorna 3.5 år sedan) osv.
Och har du hunnit fått barn med en sådan person finns risken att avkomman börjar bete sig likadant.
Beteende går i arv om det inte bryts.
Vissa barn bryter aldrig den cykeln och det är inte ditt ansvar som partner att försöka “vända rätt” på din partner.
Om inte “scaryfoot” är en kvinna som försöker göra narr av män är det inte omöjligt att det är en person som har förhoppning om att förlänga någons mardröm.
Vi vet ju inte vem som läser på FB. Och vi vet inte vem “scaryfoot” hoppas ska läsa hans text.
Kontentan är iaf att "scaryfoot" inte vill bli frisk.
Han har låg självkänsla och ett självhat. Och det är ingen än hans egna ansvar att lösa.
Om någon går omkring och anmärker på andras utseende är de sannolikt både dåligt uppfostrade och har fel i huvudet. Alternativt är de barn. Senaste gången jag kan påminna mig att jag hörde någon anmärka på något vad gäller utseendet var någon gång på grundskolan och den människan var inte normal på något annat sätt heller.
Som kvinna så kan jag berätta att män tror att man är gjord av modellera och har kritiserat mitt utseende i hela mitt liv. Nåväl från 6 års ålder.
Men säger man till en snubbe att han är kort, då jäklar ska det ältas.
Jag har aldrig haft för vana att gå runt och kommentera andras utseenden mer än att jag kan säga åt människor som ser bra ut, att de ser bra ut.
Dock har man fått en del negativ kritik kring sitt yttre av främst, icke fagra människor.
I polisförhör sa polisen (manlig sådan) en gång åt mig att jag får acceptera stalking och hot eftersom jag "kan räknas som attraktiv". Mitt utseende gjorde det tydligen helt okej att systematiskt trakassera mig och uttrycka diverse hot mot mig. Jag blev även tillsagd att "hitta bättre killar" som om jag bjudit in män att börja trakassera mig och därefter uttrycktes något om att jag borde göra bättre. Ingen utredning därefter men poilisen utreder aldrig brott mot kvinnor men
stackars män så hemska kvinnor är. Tror dock inte ni skulle gilla läget om ni fick byta med en kvinna och behandlas som en sådan. Oavsett kvinnans utseende.
Det spelar egentligen inte så stor roll hur det verkligen ligger till, jag tycker att det är sorgligt oavsett. En användare som sitter och länkar till 10-15 år gamla artiklar från kvällstidningar (sensationsklick) för att styrka hur "kvinnor är/gör/tycker". Klart och tydligt att det är en användare som för forumets och användarens eget bästa nog bara ska ignoreras.
Människor går inte runt och anmärker på folks utseende som användaren påstår. Det händer liksom inte.