2025-04-28, 10:39
Medlem
Kritisera nån detalj på deras kropp kanske. Nämna nåt om deras vikt. Nu menar jag att du säger det till personen när ni ses irl.
Citera
2025-04-28, 10:52
Medlem
Om det är positivt, ibland. Som t.ex fin klänning på en fest. Negativt? Nej, det är inte till någon nytta vare sig för mig eller den andra
Citera
2025-04-28, 10:52
Medlem
Jordgubbes avatar
Ja, jag är exempelvis rätt ful och säger ibland åt andra att de ser bra ut (om de ser ut att behöva höra det).
Citera
2025-04-28, 10:54
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Kritisera nån detalj på deras kropp kanske. Nämna nåt om deras vikt. Nu menar jag att du säger det till personen när ni ses irl.

Nej, det är roligare att göra det bakom deras rygg..
Citera
2025-04-28, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Om det är positivt, ibland. Som t.ex fin klänning på en fest. Negativt? Nej, det är inte till någon nytta vare sig för mig eller den andra

Med kritik så menar jag att man säger nåt negativt. Anmärker. Och jag menar inte kläderna de har på sig. Jag pratar mer om att du har problem med hur personen ser ut.
Du blir granskad och får ett utlåtande. Du blir bedömd.
Och underkänd.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-04-28 kl. 11:10.
Citera
2025-04-28, 10:59
Avstängd
67arigGubbes avatar
Nej
Citera
2025-04-28, 11:03
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell
Nej, det är roligare att göra det bakom deras rygg..
När det är bra väder ute brukar jag och en vän gå till systembolaget. Sedan sätter vi oss i en park, pimplar öl och kommenterar alla de feta människor som passerar.
Citera
2025-04-28, 11:05
Medlem
Jordgubbes avatar
Att "tycka om" att vara elak verkar inte friskt, men att påpeka att ändra sin livsstil (för att fläsket dallrar) har ju ett syfte.
Citera
2025-04-28, 11:06
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
När det är bra väder ute brukar jag och en vän gå till systembolaget. Sedan sätter vi oss i en park, pimplar öl och kommenterar alla de feta människor som passerar.

Gött!
Bjuder ni på en bärs?
Citera
2025-04-28, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Att "tycka om" att vara elak verkar inte friskt, men att påpeka att ändra sin livsstil (för att fläsket dallrar) har ju ett syfte.

Om personen är normalviktig, motionerar regelbundet. Vad är syftet då?
Citera
2025-04-28, 11:09
Medlem
Jag tycker inte att det är OK att kritisera andras utseende men det händer att jag gör det ändå. Inte så att jag säger det öga mot öga, men jag har t ex kritiserat här några som deltar i dokusåpor.
Citera
2025-04-28, 11:14
Medlem
Nej, låter efterblivet. Gör det inte online eller annat heller, tror jag, vad jag kan minnas i alla fall ..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in