• 4
  • 5
2025-04-29, 20:31
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Med det resonemanget så utgår jag ifrån att du är utlänning eller tillhör vänster hjonen!

Ingen normalt funtad etnisk svensk har något förtroende för något politiskt parti förutom eventuellt 2 st partier som står upp för Sverige och svenskarna!

Eller så har du sovit under en sten dom senaste 30 åren.
Ja, jag tillhör nog närmast sossehjonen om några alls.
Finns många länder som är illa fungerande demokratier, jämfört med Sverige.
Blir det krig, så skulle jag helst inte vilja(på ålderns höst) fly till ett annat, så därför är landet värt att försvara.
Apropå, samarbeta med individer som man kanske hatar.

Sedan håller väl S med om, att vi inte kommer återgå till flyktingmottagande, som när det var som högst, och
det var under S som nivåerna gick ner till det dom är idag, eller merparten av nedgången i mottagande.
Citera
2025-04-30, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Ja, jag tillhör nog närmast sossehjonen om några alls.
Finns många länder som är illa fungerande demokratier, jämfört med Sverige.
Blir det krig, så skulle jag helst inte vilja(på ålderns höst) fly till ett annat, så därför är landet värt att försvara.
Apropå, samarbeta med individer som man kanske hatar.

Sedan håller väl S med om, att vi inte kommer återgå till flyktingmottagande, som när det var som högst, och
det var under S som nivåerna gick ner till det dom är idag, eller merparten av nedgången i mottagande.

Apropå att åldras i Sverige!

Hur många sådana här incidenter ska behöva inträffa innan S och andra liknande partier ska förstå att det är en mycket dum ide att inkvotera likgiltiga utländsk personal som hatar svenskar och kristna inom äldreomsorgen!

https://samnytt.se/hemtjansten-missa...dre-kvinna-dog
Citera
2025-04-30, 06:53
Medlem
Jag tror inte det då jag inte litar på personen.
Citera
2025-04-30, 08:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av unlimitedpower
Ja jag har då aldrig förstått varför en del kör sociala spel. Skapar så mycket onödigt ont.

Och när det kommer till hämnd. Aldrig förstått vad man får ut av detta.
Om man nu känner sig illa behandlad så har man väl mer "vinst" i att bara inte bry sig?

När det kommer hämnd delen så håller jag inte med dig. Jag tror på hämnd för att få upprättelse för det man har blivit utsatt. Gör man någon illa så bör det bli konsekvenser för sitt handlande.
Tyvärr är det allt för många som kommer undan med dåligt beteende.
Citera
2025-04-30, 23:14
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Apropå att åldras i Sverige!

Hur många sådana här incidenter ska behöva inträffa innan S och andra liknande partier ska förstå att det är en mycket dum ide att inkvotera likgiltiga utländsk personal som hatar svenskar och kristna inom äldreomsorgen!

https://samnytt.se/hemtjansten-missa...dre-kvinna-dog
Håller med om att det är för jävligt och att man ibland kan oroas över att bli gammal i Sverige.
Men dom där problemen tror jag bäst man löser på annat sätt. SD samarbetar ju med dom borgerliga, som varit dom som drivit på för privatiseringar i vård. Dom största skandalerna inom äldrevård har varit just privata.

Hårdare konsekvenser för dom som missköter sitt yrke i vården. Hårdare kontroller av vilka som anställs.
Språkkunskaperna är viktiga, och vill dom äldre uttalat ha en etniskt svensk, så bör dom få det.
Man måste få kunna ha önskemål i sjukvården utan att bli kallad det ena eller andra.

Tycker man bör rösta S ändå, om man röstar alls. Till stor del för att SD ändå samarbetar med privatiseringsivrarna, och SD ändå inte ligger långt ifrån S vad gäller flyktingmottagande.
Citera
2025-05-01, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Håller med om att det är för jävligt och att man ibland kan oroas över att bli gammal i Sverige.
Men dom där problemen tror jag bäst man löser på annat sätt. SD samarbetar ju med dom borgerliga, som varit dom som drivit på för privatiseringar i vård. Dom största skandalerna inom äldrevård har varit just privata.

Hårdare konsekvenser för dom som missköter sitt yrke i vården. Hårdare kontroller av vilka som anställs.
Språkkunskaperna är viktiga, och vill dom äldre uttalat ha en etniskt svensk, så bör dom få det.
Man måste få kunna ha önskemål i sjukvården utan att bli kallad det ena eller andra.

Tycker man bör rösta S ändå, om man röstar alls. Till stor del för att SD ändå samarbetar med privatiseringsivrarna, och SD ändå inte ligger långt ifrån S vad gäller flyktingmottagande.

Vi kan vara överens om att vi inte är överens,

Oavsett parti så måste man samarbete så länge folk röstar som idioter!

Block politik e skit kort o gott.

Och sen är jag av den inställningen att man inte gör saker medvetet om man vet att det medför negativa konsekvenser stort som smått!

Men att tänka klarsynt och logistik är svenskar inte kännda för att göra,

Skapa bekymmer, problem, kostnader är svenskar duktig på.

Vilket man inte vinner några poäng från mig.
Citera
2025-05-01, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
När det kommer hämnd delen så håller jag inte med dig. Jag tror på hämnd för att få upprättelse för det man har blivit utsatt. Gör man någon illa så bör det bli konsekvenser för sitt handlande.
Tyvärr är det allt för många som kommer undan med dåligt beteende.

Vore intressant att få läsa ett exempel.

Om du tycker dig blivit orättvist behandlad är det då du själv som graderar hur hårt straff du ska ge igen med?

Är mycket möjligt att vi ser på saken från helt olika synvinkar.
Men om någon ska utföra ett straff så bör det i min mening vara en tredje part.
Citera
2025-05-02, 07:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av unlimitedpower
Vore intressant att få läsa ett exempel.

Om du tycker dig blivit orättvist behandlad är det då du själv som graderar hur hårt straff du ska ge igen med?

Är mycket möjligt att vi ser på saken från helt olika synvinkar.
Men om någon ska utföra ett straff så bör det i min mening vara en tredje part.

Ett öga för ett öga typ, den typ av hämnd.
Men det är klart att man kan göra undantag i vissa fall om man tror personen har lärt sig en läxa och är så pass skamsen så att personen inte gör om det. Problemet är att det funkar inte på folk som inte skäms. Sen är det klart man kan göra undantag för folk man känner/bekanta om man vet att egentligen det är en bra person osv.
Men undantag är som sagt farligt då personen kan fortsätta eftersom det ändå bli några konsekvenser.
Citera
2025-05-02, 07:47
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Ett öga för ett öga typ, den typ av hämnd.
Men det är klart att man kan göra undantag i vissa fall om man tror personen har lärt sig en läxa och är så pass skamsen så att personen inte gör om det. Problemet är att det funkar inte på folk som inte skäms. Sen är det klart man kan göra undantag för folk man känner/bekanta om man vet att egentligen det är en bra person osv.
Men undantag är som sagt farligt då personen kan fortsätta eftersom det ändå bli några konsekvenser.

Vad försöker du säga mannen?

Speak with your chest, säg vad du menar så kan du få goda råd
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här