2025-04-28, 08:12
Medlem
Detta är en punkt jag och min fru inte alls är eniga om.

Min ståndpunkt är att soptunnor är något fult och inte något man vill se i den utsträckning som det går. Min fru å andra sidan tycker att något som https://wernamodesign.se/produkt/soptunneskydd/ är väldigt snyggt. Jag menar att detta ger ett otroligt fult intryck från vägen in till bostaden, och det enda man optimerar är man aldrig behöver "rulla ut tunnorna".

Vad anser ni? Är det snyggt att ha en liten exponerad soptunnestation vid vägkanten? Är det trashigt och det enda rätta är att ha tunnorna mer gömda på tomten och rulla ut vid tömning?
Citera
2025-04-28, 08:13
Avstängd
67arigGubbes avatar
Vem bryr sig? Alla har soptunnor. Ställ ut som och gör det lätt för dig och sopgubben din mupp.
Citera
2025-04-28, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78

Min ståndpunkt är att soptunnor är något fult och inte något man vill se i den utsträckning som det går. Min fru å andra sidan tycker att något som https://wernamodesign.se/produkt/soptunneskydd/ är väldigt snyggt. Jag menar att detta ger ett otroligt fult intryck från vägen in till bostaden, och det enda man optimerar är man aldrig behöver "rulla ut tunnorna".

Vad anser ni? Är det snyggt att ha en liten exponerad soptunnestation vid vägkanten? Är det trashigt och det enda rätta är att ha tunnorna mer gömda på tomten och rulla ut vid tömning?

Mycket snyggare att täcka för soptunnorna!
Citera
2025-04-28, 08:16
Medlem
För att förtydliga, frågeställningen handlar om att ha en permanent soptunnestation vid vägkanten där man hela tiden varje dag ser soptunnorna. Jämfört med att ha de ordningssamt placerade inne på tomten där de inte syns, och sedan rulla ut när det är dags för tömning.
Citera
2025-04-28, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Vem bryr sig? Alla har soptunnor. Ställ ut som och gör det lätt för dig och sopgubben din mupp.

Håller med.

Tror förr tillbaka fick sopgubbarna traska in på tomten och hämta tunnan.
Citera
2025-04-28, 08:57
Medlem
Kloges avatar
Bättre att ha soptunnorna ute vid vägen/gatan än inne på tomten.
Man slipper ha lukten nära huset
Citera
2025-04-28, 09:17
Medlem
Jordgubbes avatar
Håller med att inte så stiligt det första man ser. För att fortsätta ordvitsen i trådstartsrubriken så gjorde 1981 Tage Danielsson en sopig film som hette SOPOR (den var skitdålig, och sopor var förkortning för nåt), i vilken ett skämt var att även kungliga slottet hade sopor som behövde bäras ut. Även kändisar tex i Hollywood tror jag är nervösa att nån skall gräva i deras sopor, och skyltar inte med dem direkt vid entrén. Förslaget i trådstarten med brädor på tvären är inte särskilt snyggt det heller. Lätt gömda, men fortfarande tillgängliga för sophämtarna, är bäst.
Citera
2025-04-28, 10:07
Medlem
santos_devilles avatar
Med tanke på hur sopor kan lukta på sommaren så hade jag gärna valt att ha dom ute på uppfarten så att det stör andra och inte mig.
Citera
2025-04-28, 10:46
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
De flesta har sina soptunnor vid tomtgränsen, en del bredvid brevlådan. Vissa har såna där inbyggda anordningar. Ser inte fult ut. Då är det värre med folk som ställer sina soptunnor utanför tomtgränsen, på trottoaren eller gatan där ingen trottoar finns, och de står där permanent, inte bara sophämtningsdagar... Det ser illa ut om något...
Citera
2025-04-28, 11:14
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78

Jag tycker det är snyggt, men satan så dyrt ditt exempel är. 5,5K för några stolpar med hål i. Träreglarna får man ju ordna själv så 1100 per stolpe känns som ett rån.
Citera
2025-04-28, 11:16
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
De flesta har sina soptunnor vid tomtgränsen, en del bredvid brevlådan. Vissa har såna där inbyggda anordningar. Ser inte fult ut. Då är det värre med folk som ställer sina soptunnor utanför tomtgränsen, på trottoaren eller gatan där ingen trottoar finns, och de står där permanent, inte bara sophämtningsdagar... Det ser illa ut om något...
Så gör en på vår gata. Dessutom parkerar han både sin husbil och två personbilar så de sticker ut och blockerar trottoaren. Han vägrar ha hunden kopplad också när han går ut med den.
Ingen vågar klaga för han är snut.
Citera
2025-04-28, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Jag tycker det är snyggt, men satan så dyrt ditt exempel är. 5,5K för några stolpar med hål i. Träreglarna får man ju ordna själv så 1100 per stolpe känns som ett rån.

Ja, men det var bara tänkt som ett exempel. Första träffen på Google. Känns som målgruppen för det exemplet inte är de som klarar av att installera / montera själv, så det ska väl på hantverkarkostnad på det också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in