2025-05-15, 01:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Ja, helt klart publikfavoriten - men finns det inte också en jury som kan grusa ts drömmar?

Tyvärr verkar det vara bestämt att den sentimentala skiten från Frankrike ska vinna. Min magkänsla säger tyvärr det. Inte bra.
Citera
2025-05-15, 22:44
Medlem
Tippar på Österrike som vinnare..otrolig pipa..många säger opera men det här känns inte som de utan nåt helt nytt.
Citera
2025-05-16, 16:29
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schindlers-taklist
Halloj!
Satsade precis 10000:- kronor på att finska gruppen Kaj tar hem hela skiten åt sverige.
För om Sverige ska vinna något på riktigt så bör främmande makt vara inblandad.

Mina förutsättningar.

Har ingen familj. Inga barn. Bara ett gäng grodor som hälsar på från gång. En död, ganska het, fetlagd, mus i garaget. (Kallar honom för Magnus)
Har en hund men som INTE kommer påverkas matmässigt av husses efterblivenhet. Har redan köpt in maten.

Om jag inte satsat pengarna så kommer semestern bli en traditionell ”vända på slantarna-semester”

Vinner jag så kan jag antagligen dricka vin hela semestern och köra helikoptern i köksfönstret, skålandes med grannen och grannfrun!

Förlorar jag så blir det utebliven frukost, lunch och vin hela semestern. Dock kan jag fortfarande stå i köksfönstret och köra helikoptern för grannarna tills polisen hämtar mig. Men det kommer liksom inte vara samma sak som med lite bib i kroppen…

Samtidigt känner jag en pepp som jag inte känt på flera år! Så vad säger ni?
Bra eller bara bra jävla dumt?
Eller hänger ni på för KAJ 2025!?

Oddsen verkar ju med dig just nu. Kan bara hoppas för din skull det vinner, även fast jag personligen tycker KAJ är skräp
Citera
2025-05-16, 16:30
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Ja, helt klart publikfavoriten - men finns det inte också en jury som kan grusa ts drömmar?

Absolut. Kom ihåg förra året så var Finlands Cha cha publikfavorit men juryn gav Sverige vinst och Sverige därav vann. Juryn är TS största fiende som det ser ut just nu
Citera
2025-05-16, 23:18
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Tyvärr verkar det vara bestämt att den sentimentala skiten från Frankrike ska vinna. Min magkänsla säger tyvärr det. Inte bra.
Nooooooo
Jag behöver fan en vinst i livet snart.
Skulle vara sjukt tungt om ett baguettkäkande, jävla ”mongo oui-oui” tog hem det hela..
Citera
2025-05-16, 23:29
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Absolut. Kom ihåg förra året så var Finlands Cha cha publikfavorit men juryn gav Sverige vinst och Sverige därav vann. Juryn är TS största fiende som det ser ut just nu
Jo jag vet.. Men jag måste bara få ha lite tur i livet snart. Nånting måste ju bara få klaffa för ett litet tag. Om ens för en kväll.
Jag har ju satsat mina slantar på att Eurovision kommer uppmärksamma att finlandssvenskarna är en otroligt marginaliserad grupp. Och tillsammans med en otroligt bögig låt.. hur skulle dom inte kunna vinna?
Citera
2025-05-16, 23:55
Avstängd
Citat:
Nooooooo
Jag behöver fan en vinst i livet snart.
Skulle vara sjukt tungt om ett baguettkäkande, jävla ”mongo oui-oui” tog hem det hela..

Vet inte om det är "mongo -oui", men det är någon cylinderformad kvinna (minst sagt överviktig) som sjunger en ballad som är too much. Har man sett det förut?? 1000 ggr bara. Varför ska dessa övergödda kvinnor ha någon slags frisedel till Eurovision? Begriper det ej.
Tyvärr är denna patetiska kvinna ett svårt hot mot Kai. Annars är ju Island också väldigt bra. De svajade ockdså med Grönlands flagga på en video - men det är För politiskt för Eurovision antar jag.
Citera
2025-05-17, 00:12
Citat:
Vet inte om det är "mongo -oui", men det är någon cylinderformad kvinna (minst sagt överviktig) som sjunger en ballad som är too much. Har man sett det förut?? 1000 ggr bara. Varför ska dessa övergödda kvinnor ha någon slags frisedel till Eurovision? Begriper det ej.
Tyvärr är denna patetiska kvinna ett svårt hot mot Kai. Annars är ju Island också väldigt bra. De svajade ockdså med Grönlands flagga på en video - men det är För politiskt för Eurovision antar jag.
Har precis kollat på Frankrikes bidrag. Känner mig lugn. Måhända att BMI:t kanske inte är hundra men annars har hon inga andra fördelar! Hon har inte downs, lesbianism, Parkinsons eller synlig AIDS. Och då kommer hon bara få tävla med låten som enda vapen. Och den sög!
Citera
2025-05-17, 00:17
Avstängd
Citat:
Har precis kollat på Frankrikes bidrag. Känner mig lugn. Måhända att BMI:t kanske inte är hundra men annars har hon inga andra fördelar! Hon har inte downs, lesbianism, Parkinsons eller synlig AIDS. Och då kommer hon bara få tävla med låten som enda vapen. Och den sög!

Ja, eventuellt. Tyvärr så "växer" den som man säger efter flera lyssningar. Den börjar "tam tam tam", väldigt farligt, sen händer ingenting alls. Egentligen helt sjukt att låtarna ska visas så långt innan.

Förutom Sverige är Island bäst. Finland också ok.
Citera
2025-05-17, 00:26
Citat:
Ja, eventuellt. Tyvärr så "växer" den som man säger efter flera lyssningar. Den börjar "tam tam tam", väldigt farligt, sen händer ingenting alls. Egentligen helt sjukt att låtarna ska visas så långt innan.

Förutom Sverige är Island bäst. Finland också ok.
Oh no.. jag känner till dom låtarna som växer på en. Jag har bara lyssnat en gång. Drar på den på repeat nu.
Citera
2025-05-17, 10:32
Medlem
Sladdarens avatar
Vilka ska man betta på.. ? Ni eurofantaster, vilken låt klingar bäst i vilken ordning
Citera
2025-05-17, 13:58
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Vilka ska man betta på.. ? Ni eurofantaster, vilken låt klingar bäst i vilken ordning
Känslan just nu är att Finland och Frankrike är lite underskattade. Båda har fått momentum under veckan. Finland kom t.ex tvåa BÅDE i publik- och pressomröstningen från gårdagens juryshow. Och Frankrike vann ganska överlägset pressomröstningen. Dessa polls brukar ge en skaplig indikation kring hur det kommer att gå.

Att Finland får en bätte placering än Sverige ger t.ex x8 pengarna.

Ta en kik på dessa bidrag och skapa dig en egen uppfattning.

Har ingen aning om hur det kommer att gå, men har iaf noterat att Frankrike och Finland tydligt trendar bland folk i bubblan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in