• 2
  • 3
2025-04-27, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Från samma artikel (som jag inte hunnit undersöka källorna till;

"According to a 2024 study, approximately 20% of married men admit to cheating on their spouse, while 13% of married women say the same. While men still hold the lead in reported infidelity, the gap has been closing, with women’s infidelity rates rising over the past several decades."

Män är alltså fortfarande mer otrogna.

Nej, män erkänner att de är mer otrogna enligt studien, inte att de är det. Väsentlig skillnad.
Citera
2025-04-27, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Eller ärligare med att de är otrogna, det är trots allt fortfarande mer status för en man att ligga runt än för en kvinna att göra detsamma.
Att ligga runt är ”otrendigt”. En undersökning bland unga visade att de är mer benägna att hålla ihop i par. Att ligga runt är tecken på bristande karaktär, bristande självbevarelsedrift och att man inte ser sig själv som värd att bli omtyckt på riktigt.

Jag tror få tjejer idag är intresserade av killar som försöker ligga runt. Det är nämligen väldigt oattraktivt med sådana killar. Det är nog mest mycket snack på liten verkstad från killarnas sida, om de hävdar att de är någon sorts alfahane.
Senast redigerad av Sorgensvart 2025-04-27 kl. 23:49.
Citera
2025-04-28, 07:27
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Att ligga runt är ”otrendigt”. En undersökning bland unga visade att de är mer benägna att hålla ihop i par. Att ligga runt är tecken på bristande karaktär, bristande självbevarelsedrift och att man inte ser sig själv som värd att bli omtyckt på riktigt.

Jag tror få tjejer idag är intresserade av killar som försöker ligga runt. Det är nämligen väldigt oattraktivt med sådana killar. Det är nog mest mycket snack på liten verkstad från killarnas sida, om de hävdar att de är någon sorts alfahane.

Visst, så resonerar väl alla kärringar........när de är nyktra i alla fall. Som bekant byter ju kvinnan karaktär efter en 3-4 glas vin, och skulle häradsbetäckare glida fram på krogen då med sitt bländvita leende och ge henne en komplimang så är det väl inte direkt ovanligt att det inte tar mer än en halvtimme innan de sitter i en taxi på väg hem till någon av dem för så kallade nattliga aktiviteter.
Citera
2025-04-28, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Algalon
Jag har inte sagt att kvinnor är mer otrogna, men mängden kvinnor som ÄR otrogna ökar väldigt fort. Varför?
Kanske trötta på män som är svin och otrogna🤔
Citera
2025-04-28, 11:28
Medlem
AndersPersson99s avatar
Det här är en del av kulturkriget. En temporär respit har uppstått i och med Donald Trumps presidentskap, men striden är långt från vunnen. Sverige t.ex. ligger i total kulturmarxistisk kontroll. Det märker man när ett av höger"alternativets" mest brådskande åtgärder är att införa könsbyte av barn.

För att vinna i detta kulturkrig behöver vi få kontroll över akademien, mediepropagandan, vänsterföreningar samt en rad lagändringar. Men vi är långt därifrån och kommer förmodligen inte komma dit heller.

En kul tankeövning är att fundera över vem som ligger bakom denna dekadens?
Citera
2025-04-28, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Den har inte ökat. De blir bara påkomna mer nu för tiden. 99% av alla kvinnor är otrogna nån gång. Thats the way universe works.

Man kan så klart intala sig att just ens flickvän är undantaget. Lättare att leva i förnekelse för många

Kvinnlig och manlig otrohet ser annorlunda ut.
När det är kvinnor, så handlar det om att de träffat på någon som de hoppas blir att de byter upp sig.
När det gäller män, så handlar det om de med bra jobb, boende, utseende osv. som lyckats bli snärjd och som man jämna mellanrum kan sakna den gamla tiden, samt allt för ofta glömmer förlovningsringen.
Jag kan dock tänka mig att andelen missnöjda kvinnor har ökat när de fått bättre jobb, inkomster odyl.
Citera
2025-04-28, 13:28
Medlem
Och det gör inte en man ? Alkohol ha samma påverkan på män som på kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Visst, så resonerar väl alla kärringar........när de är nyktra i alla fall. Som bekant byter ju kvinnan karaktär efter en 3-4 glas vin, och skulle häradsbetäckare glida fram på krogen då med sitt bländvita leende och ge henne en komplimang så är det väl inte direkt ovanligt att det inte tar mer än en halvtimme innan de sitter i en taxi på väg hem till någon av dem för så kallade nattliga aktiviteter.
Citera
2025-04-28, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babushka7
Och det gör inte en man ? Alkohol ha samma påverkan på män som på kvinnor.

Nu gissar jag men, misstänker att halaltarzan skulle säga att han är lika kåt utan alkoholen.

Och nej, män och kvinnor är väldigt olika, även hur alkohol påverkar oss.
Fast du har såklart rätt att det släpper hämningar hos både män och kvinnor.

Har dock aldrig träffat en kvinna som inte blir kåt av alkohol, jag blir då inte det. Finns bättre droger för sex...
Citera
2025-04-28, 19:25
Medlem
Ja, det hoppas jag också för hans skull, annars kommer hans latina mamacita bli hetsig och grinig. Och dom är inte att skoja med när dom blir hetsiga

Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Nu gissar jag men, misstänker att halaltarzan skulle säga att han är lika kåt utan alkoholen.

Och nej, män och kvinnor är väldigt olika, även hur alkohol påverkar oss.
Fast du har såklart rätt att det släpper hämningar hos både män och kvinnor.

Har dock aldrig träffat en kvinna som inte blir kåt av alkohol, jag blir då inte det. Finns bättre droger för sex...
Citera
2025-04-28, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Kvinnlig och manlig otrohet ser annorlunda ut.
När det är kvinnor, så handlar det om att de träffat på någon som de hoppas blir att de byter upp sig.
När det gäller män, så handlar det om de med bra jobb, boende, utseende osv. som lyckats bli snärjd och som man jämna mellanrum kan sakna den gamla tiden, samt allt för ofta glömmer förlovningsringen.
Jag kan dock tänka mig att andelen missnöjda kvinnor har ökat när de fått bättre jobb, inkomster odyl.
Bullshit. Det räcker med en komplimang i rätt ögonblick så är bollen i rullning.

Om du tror att just din tjej inte är det pga av anledningarna du radade upp så visst.. Alla får tro på sina teorier.

Men som sagt.. Det är som det alltid har vart, och idag när internet och t.o.m grundskolan lär töserna att det är ok att hoppa runt så är chansen ännu mindre.

Människan är ingen komplicerad varelse, väldigt få personer som har 100% kontroll över sina hormoner och signalsubstanser..
Citera
2025-04-28, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Alla kvinnor är inte vitvinsslampor🙏🏻
Citera
2025-05-04, 19:39
Medlem
Känns inte direkt som något nytt att meda (numera sociala medier till stor del, förr mer tv och film såklart) framställer kvinnors sexualitet som positiv och kraffull och mäns som jobbig och lite äcklig samt löjevärd.

Kolla random dramaserie eller sitcom från 90-talet och räkna hur många gånger något par kommer ihop sig om något och manusskrivarna får för sig att det absolut roligaste en man kan säga när han är arg på sin fru/flickvän är "då sexstrejkar jag" i olika formuleringar.

100% av gångerna kommer fruns svar vara ett gapskratt eller "ja gör det du" och burkskratten vrids upp på max.

Män som undanhåller kvinnor sex är något så absurt att man skrattar åt det.

Gör en kvinna samma sak så är det förtvivlan från mannen, frustration och tandgnissel tills han ger med sig och gör som frun vill för att få tillgång till den heliga fittan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in