Jag brukar tycka att Pulp Fiction har hjälpt mig se det komiska i många situationer. Jag har ofta tänkt att jag är "the Wolf" när panikslagna människor begär hjälp.med något problem de själva lätt borde löst.
Eftersom jag volontärarbetat bland missbrukare spelar det också roll att många av fd heroinmissbrukare verkar anse att just Pulp Fiction är den enda film som ger trovärdig bild av deras beroende.
Den sanna berättelsen om en av vår tids största underdogs och hjältar: Michael 'Eddie' Edwards, den brittiske backhopparen som aldrig slutade att tro på sig själv - trots att en hel nation räknade ut honom - och hoppade rakt in i miljontals hjärtan hos sportfantaster världen över med sitt lika osannolika som historiska deltagande vid vinter-OS i Calgary 1988.
Måste nämna klassikern Rocky III med den ännu mer klassiska scenen när han springer uppför trappan.
Lyfta skrot (underbar titel) måste ju nämnas också för alla gymrävar.
Läste boken https://sv.wikipedia.org/wiki/Maratonmarschen för många år sedan och den motiverar mig fortfarande till promenader längre än planerat. Ja, till att fortsätta oavsett vad livet ger för käftsmällar egentligen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!