Citat:
Ursprungligen postat av
Oh-be-wan
Spelar ingen roll. Ord skall hållas. Hålls inte orden blir det skit. Precis som det blivit.
Det var Nato och västvärlden som gav löftet.
Jag skiter i om du är en lögnare som tycker att man kan bryta löften hit och dit. Dvs en svajballe vars ord inte betyder något. Mitt ord är värt guld däremot. Its a class-issue så att säga.
Nato och västvärlden? Oj, det var inte illa det. Var finns avtalen? De måste väl vara offentliga?
Jag förstår att du inte menar
hela västvärlden, men jag antar att åtminstone USA, Frankrike, Västtyskland och Storbritannien, samt förstås Nato som organisation, skrev på?
Jag kan inte för mitt liv begripa att varje gång jag frågat pro-ryssar om detta avtal, börjar de svamla om att några västerländska diplomater, sedan länge irrelevanta, ska ha sagt si eller så i möten men utan att ge några officiella löften eller skriva under några avtal.
Jag menar, man måste ju ha bra låg IQ för att inte fatta att vad enskilda diplomater sagt i samtal inte kan vara bindande för hela Nato och västvärlden. För att räknas som ett löfte krävs det ju att man skriver under avtal, som sagt. Det fattar ju till och med en komplett idiot. Annars kunde ju vilken diplomat som helst binda hela Nato och västvärlden genom att häva ur sig något i ett samtal, vilket förstås vore helt skrattretande.
Men du är ju bättre informerad än oss russofober (en class-issue så att säga), så nu förväntar jag mig att du levererar och länkar till avtalet.