• 3
  • 4
2025-04-27, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrTragisk
Ja, jag blir själv aggressiv mot skräpmänniskor. Men jag törs inte säga något. Vill ju inte starta en konflikt. Det bästa är att bita ihop.

Man får nöja sig med att man i alla fall är bättre än alla andra.

Hahaha är du rädd för trasch människor? Sätt dom på plats bara
Citera
2025-04-27, 15:56
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Jag upplever att många är trashiga och det är mycket skräpmänniskor i Sverige nuförtiden.

Skräpmänniskan smällar påfallande ofta i dörrar och ytterdörrar, toalock, pratar högt, skrattar högt, går med hårda raska fotsteg inomhus på hälarna som stör grannar. De verkar tro att de befinner sig på tunnebaneperrongen eller dollarstore även när de är hemma. De går med skor/träskor inomhus och låter hunden skälla hela tiden. De tar liksom ingen hänsyn till sin omgivning.
Under diskussioner verkar de inte lyssna på den andra utan vill mest prata om sig själv och sina prylar. Totalt ego.
De tror de äger trottaren och väjer inte för andra, de verkar inte uppfatta sin omgivning ens.

De luktar ofta illa.
Ofta äckliga rökare.
De shoppar upp alla sina löner eller har konsumentkredit.
De äter undermålig mat typ en Billys Panpizza med beasås på jobbets matrum såg jag senast nu i veckan,samma snubbe går och stirrar på mig och hälsar inte ens tillbaka och går runt med sin stora kulmage.
De stirrar aggressivt på andra och svarar knappt hej när man morsar på dom, det kan ske spontant eller 3 år efteråt man skrev en lapp eller klagade på dom.
De är ofta överviktiga och har konsumentkrediter.
Har ofta för mycket parfym så hela hissen luktar illa och man blir förbannad.

De är ofta aggressiva, lättkränkta, emotionella och har ingen smak alternativt ska ha allt de senaste och dyra premium saker pga av komplex. Ett arbetar ex jag hade kunde bara köpa locktänger smeg för 2500 kr, rörstrand tallriker, design möbler eller soffor för 30 000 fast hon var typ assistent med 35 brutto medans normala människor har vanligtvis blandning av gamla saker, billigt, antikt, nytt eller dyra premium saker.

De släpper ofta sin stora hund lös och skiter i andra eller ett barn kanske blir bitet.
De trakasserar andra som säger ifrån mot dom eller blir aggressiva.
De hämnas ifall man är trevlig och resonligt säger åt dom eller rätter dom på något sätt, t ex att de stör som grannar, i vissa fall har de en vendetta i åratal för att få bort en.
De är ofta mobbare.

Folk luktar ibland illa i kassakön nuförtiden jämfört med för 15-20 år sen, pissluffare med huv och militärmönstrade kläder eller äckliga gubbar som verkar inte ha duschat på 1 mån och man får god lust att förbannat skrika att de stinker skit och att de ska gå hem och duscha, lär väl bli världens scen då och slagsmål. Arabiska män och kärringar som stinker en halv axe burk.

De städar inte och hela hemmet ser ut som en sopstation som man bara vill hälla ut en dunk soppa och elda upp. Tapeter som inte bytts på 40 år med svarta avlagringar runt lampknapparna och garderob dörrar. Plottrigt med massa skräp överallt inomhus. Ryser.
Det är helt otänkbart under min uppväxt i arbetarklass/lägre medelklass att man inte ens har en lägenhet med hygglig standard på ytskikten, att man inte målar vart 15e år, städar, dammsuger och moppar golvet varje söndag samt att man huvudsakligen äter normal jävla mat, 4-5 potatisar, kött/fisk och grönsaker/salladblandning. Alla ytor torkas av med såpa eller handsprit på dörrhandtag och i kök.

Haft flera grannar ovanför och nedanför man aldrig hört dammsugaren gå förutom 1 gång per halvår eller aldrig någonsin, istället har man hört de springer runt varje kväll mellan 22-24 och smäller i saker, dunsar konstant och verkar städa i någon form och stör sina grannar på nätterna, men dammsugaren går fan aldrig. Grannar som står och lagar middag och slamrar med kastruller, stekpannor kl 12 på natten och äter middag.
Ensamstående män som aldrig skurar ur lägenheten med ajax och såpa ens 4 ggr per år. Vidrigt. Jag som är slö med städningen storstädar hela lägenheten 1-2 ggr i månaden iaf. Det kan va stökigt emellanåt och prylar ligga huller om buller temporärt men i grund och botten är lägenheten fräsch och luktar gott.
Folk som upptar 2 stora maskiner i tvättstugan i 3-4 tim pass och vad ligger i maskinen? 4 st disktrasor från köket som de tvättar, istället för koka dom i en jävla kastrull hemma eller köpa 3 nya för 10 kr.

Jag får nu som 40 och bitig lång kille ofta bita mig i tungan för att inte gapa aggressivt på såna här drägg i offentliga rummet och grannar eller hota de med en vinge om de inte skärper till sig eller om de börjar bråka. Slemhog går till angrepp mot slödder och mobbare och värnar de bra människorna. De flesta människor vågar bara säga till eller gå till angrepp mot de som de uppfattar som små, värnlösa eller oförargliga och kvinnor.

Hur funkar såna här drägg? Är det låg IQ eller sinnessjukdom? Verkar helt tomt i hjärnkontoret och de enda de verkar lägga energi på att utveckla i livet är hur de ska jävlas med andra människor för de verkar inte orka ta hand om sig själv, sitt hem eller självkontroll och går sen blir avundsjuka på andra som lägger energi på sig själv och skapar framgång.
Sluddriga rökiga röster pga av långvarigt alkoholmissbruk och orkar inte ens moppa golvet en gång i månaden eller måla om 30-40 år gamla tapeter på ett decennium som kostar en femhundring. Slöa lata jävla as.

Vad är mer beteenden ni sett av liknande skräpmänniskor?

Du bara älskar människor, eller hur?
Citera
2025-04-28, 05:41
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Du bara älskar människor, eller hur?

Inte de flesta, antingen är de skräpmänniskor, blattar eller så är de inkompenta (men snackar skit om någon så denna framstår som mer inkompentent), pengaslösare och groteskt avundsjuka och t om saboterar för andra och skvallrar eller så är de social status knarkare och beter sig märkligt för inte få problem själva med något, djur håller iaf käften och klampar inte i golvet och stinker pissluffare sen är de keliga och gillar att busa och leka. De flesta människor beter sig inte lika ädelt, fint och bra mot andra samt storartet man ser i filmer, snarare som petty assholes. De flesta ljuger om saker i livet också, de förskönar hur dåligt livet egentligen är och jobbigt, åldrandet samt heltidsarbete samt gömmer undan deras tråkiga saker, t ex när farsan dör, om de får en sjukdom, jobbig händelse. Aldrig sett någon posta på social media om sin cancer eller farsan dog och de är förtvivlade, däremot massa skryt samt barnbilder från italien semestern eller sälenresan.
Senast redigerad av slemhog 2025-04-28 kl. 05:48.
Citera
2025-04-28, 07:58
Medlem
TS har helt rätt. Har själv påpekat under lång tid att svenskarna är ett ociviliserat folk som varken visar hänsyn till andra eller har generellt bordsskick. Det är fruktansvärt cringe att se svenskar i Frankrike eller Italien när de sitter med armbågarna på bordet, skär sönder spaghettin, börjar äta innan alla blivit serverade osv.

Svensken blir dock alltid kränkt av såna här trådar och blir aggressiva. Ytterligare ett tecken på svenskens primitivitet.
Citera
2025-04-28, 09:01
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Inte de flesta, antingen är de skräpmänniskor, blattar eller så är de inkompenta (men snackar skit om någon så denna framstår som mer inkompentent), pengaslösare och groteskt avundsjuka och t om saboterar för andra och skvallrar eller så är de social status knarkare och beter sig märkligt för inte få problem själva med något, djur håller iaf käften och klampar inte i golvet och stinker pissluffare sen är de keliga och gillar att busa och leka. De flesta människor beter sig inte lika ädelt, fint och bra mot andra samt storartet man ser i filmer, snarare som petty assholes. De flesta ljuger om saker i livet också, de förskönar hur dåligt livet egentligen är och jobbigt, åldrandet samt heltidsarbete samt gömmer undan deras tråkiga saker, t ex när farsan dör, om de får en sjukdom, jobbig händelse. Aldrig sett någon posta på social media om sin cancer eller farsan dog och de är förtvivlade, däremot massa skryt samt barnbilder från italien semestern eller sälenresan.

Måste bara få fråga - hur är du själv. Har du någonsin särskådat ditt egna beteende och leverne? Faller inte du in i någon av de kategorier människor du beskriver i tråden? Du måste vara helt perfekt för att våga skriva det du gör...
Citera
2025-05-09, 18:08
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Måste bara få fråga - hur är du själv. Har du någonsin särskådat ditt egna beteende och leverne? Faller inte du in i någon av de kategorier människor du beskriver i tråden? Du måste vara helt perfekt för att våga skriva det du gör...

Jag är inte perfekt utan normal. Jag besitter inte några av dessa egenskaper och beteenden som jag klankar ner på hos dessa utåtagerande trashmänniskor som är alldeles för många ute i samhället nu. Ingen av mina släktingar, inte en de från arbetarklasen beter sig eller lever sådär och man har en mer tillmötesgående, konstruktiv och trevlig resonlig dialog med andra medmänniskor och trackasserar inte andra heller. Man hälsar och snackar trevligt om olika saker med varandra över häcken eller trapphuset och hjälper även varandra ibland.

Det förekommer inte hos någon av alla bekanta eller vänner inom medelklassen eller under min uppväxt, att man inte städar sitt boende minst 1 gång i veckan, dammsuger och moppar golvet samt duschar varje dag och tar på sig deo osv. Alla går upp på morgonen och står donar i garaget, drar upp persiennerna och aktiverar sig, man lagar huvudsakligen normal mat som köttfärsås, grytor eller steker lax med potatis och äter grönsaker till nästan varje måltid vid lunch och middagstid. Man sitter inte och käkar KFC och dricker cola varje dag, lagar middag kl 22-24 på kvällen som ett mongo. Man släpper inte lös sin stora hund eller spelar hög musik varje dag i sin lägenhet, smäller i saker, skrattar högt hela tiden och terrar sina grannar osv osv.
Senast redigerad av slemhog 2025-05-09 kl. 18:29.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in