Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Måste bara få fråga - hur är du själv. Har du någonsin särskådat ditt egna beteende och leverne? Faller inte du in i någon av de kategorier människor du beskriver i tråden? Du måste vara helt perfekt för att våga skriva det du gör...
Jag är inte perfekt utan normal. Jag besitter inte några av dessa egenskaper och beteenden som jag klankar ner på hos dessa utåtagerande trashmänniskor som är alldeles för många ute i samhället nu. Ingen av mina släktingar, inte en de från arbetarklasen beter sig eller lever sådär och man har en mer tillmötesgående, konstruktiv och trevlig resonlig dialog med andra medmänniskor och trackasserar inte andra heller. Man hälsar och snackar trevligt om olika saker med varandra över häcken eller trapphuset och hjälper även varandra ibland.
Det förekommer inte hos någon av alla bekanta eller vänner inom medelklassen eller under min uppväxt, att man inte städar sitt boende minst 1 gång i veckan, dammsuger och moppar golvet samt duschar varje dag och tar på sig deo osv. Alla går upp på morgonen och står donar i garaget, drar upp persiennerna och aktiverar sig, man lagar huvudsakligen normal mat som köttfärsås, grytor eller steker lax med potatis och äter grönsaker till nästan varje måltid vid lunch och middagstid. Man sitter inte och käkar KFC och dricker cola varje dag, lagar middag kl 22-24 på kvällen som ett mongo. Man släpper inte lös sin stora hund eller spelar hög musik varje dag i sin lägenhet, smäller i saker, skrattar högt hela tiden och terrar sina grannar osv osv.