2025-04-26, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Ja, men varför skulle det inte funka med en kvalitativ laddare på 140w som laddar genom usb?
Det gör det säkert också, om du hittar nån.
Citera
2025-04-26, 18:04
Medlem
Den kommer i orginal med en 20V laddare för att USB-C inte ger tillräckligt för att ladda så snabbt man vill.
"Men Asus paketerar den här bärbara datorn med en dedikerad 180W-laddare och kunde inte implementera USB-C-laddning med den kraft som krävs. Vad jag förstår mellan raderna kunde de tekniskt sett inte ge stabil effekt över 150W via USB-C, och 150W var inte tillräckligt för inställningarna som de siktade på med den här serien. Därför var de tvungna att använda en 180W laddare med en dedikerad kontakt.

Den här bärbara datorn fungerar dock fortfarande med USB-C-ström upp till 100W via USB-C-porten på vänster kant.

Du får inte alla funktioner i det här läget, utan bara Performance och Silent-profiler anpassade för PD-användning"
Det citerade är en Googleöversatt recension.
Senast redigerad av Nypan-sr 2025-04-26 kl. 18:07.
Citera
2025-04-26, 18:13
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Den kommer i orginal med en 20V laddare för att USB-C inte ger tillräckligt för att ladda så snabbt man vill.
"Men Asus paketerar den här bärbara datorn med en dedikerad 180W-laddare och kunde inte implementera USB-C-laddning med den kraft som krävs. Vad jag förstår mellan raderna kunde de tekniskt sett inte ge stabil effekt över 150W via USB-C, och 150W var inte tillräckligt för inställningarna som de siktade på med den här serien. Därför var de tvungna att använda en 180W laddare med en dedikerad kontakt.

Den här bärbara datorn fungerar dock fortfarande med USB-C-ström upp till 100W via USB-C-porten på vänster kant.

Du får inte alla funktioner i det här läget, utan bara Performance och Silent-profiler anpassade för PD-användning"
Det citerade är en Googleöversatt recension.

Tack så en en sådan laddare jag föreslår bör funka för kontorsarbete? Skadar väl inte varken batteri eller dator?
Citera
2025-04-26, 18:14
Medlem
Citat:
Tack så en en sådan laddare jag föreslår bör funka för kontorsarbete? Skadar väl inte varken batteri eller dator?
Det bör funka, ja, med sämre prestanda.
Lyckades nån inte stjäla orginalladdaren med datorn?
Citera
2025-04-26, 18:15
Medlem
Citat:

Alltså vill ha två så jag inte måste släpa runt den feta som kom med.
Citera
2025-04-26, 18:21
Medlem
Citat:
Alltså vill ha två så jag inte måste släpa runt den feta som kom med.
Ok, så det var därför du inte fattade vad jag pratade om när jag sa att den levererades med en 20V laddare? Morsning.
Citera
2025-04-26, 18:21
Medlem
Citat:

Skall man tolka det som att 140W blir överflödigt då den ändå bara tar 100W?
Citera
2025-04-26, 18:48
Medlem
Wrossmols avatar
Ja kan absolut vara dåligt för datorn. Jag skulle aldrig gambla och köra på det.
Citera
2025-04-26, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrossmol
Ja kan absolut vara dåligt för datorn. Jag skulle aldrig gambla och köra på det.

Kan du stödja det du påstår?
Citera
2025-04-26, 21:54
Medlem
KlappMungons avatar
Multiladdare med PD har en tendens att leverera dåligt så fort man kopplar in flera apparater samtidigt.

Jag hade satsat på en mindre laddare med typ 100W som är lättare att ta med sig. Den stora fördelen med en USB-PD-laddare är att man även kan ladda mobil och allt annat med den.

Behöver du lada många saker samtidigt är det bättre att komplettera med en mindre PD-laddare till.
Citera
2025-04-27, 05:47
Medlem
rostsyntess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Multiladdare med PD har en tendens att leverera dåligt så fort man kopplar in flera apparater samtidigt.

Jag hade satsat på en mindre laddare med typ 100W som är lättare att ta med sig. Den stora fördelen med en USB-PD-laddare är att man även kan ladda mobil och allt annat med den.

Behöver du lada många saker samtidigt är det bättre att komplettera med en mindre PD-laddare till.

Speciellt det i 300:- klassen. Ska man ha en ordentlig laddare som denna, så kostar det 5x så mycket.
Citera
2025-04-27, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon

Citat:
Ursprungligen postat av rostsyntes
Speciellt det i 300:- klassen. Ska man ha en ordentlig laddare som denna, så kostar det 5x så mycket.

Ok, men en på 140 watt kanske ändå är bättre än en på 100? Man behövcer ju inte plugga in flera saker samtidigt även om man kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in