2025-04-26, 00:43
Medlem
En nackdel med Stockholm är att kranvattnet både smakar illa och är ohälsosamt. Tidigare köpte jag utländskt mineralvatten på flaska, men de sorter jag brukade köpa har slutat importeras och priserna har dessutom blivit skyhöga. Finns det något naturligt källvatten/mineralvatten som man kan beställa eller hämta från en källa? Jag har hört talas om en källa vid Hellasgården och en vid antroposoferna, men båda dessa ligger ganska långt bort från Stockholm. Förresten, vet någon om det finns personer i centrala Stockholm som har egna brunnar?
Citera
2025-04-28, 18:20
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flygplanstekniker
En nackdel med Stockholm är att kranvattnet både smakar illa och är ohälsosamt. Tidigare köpte jag utländskt mineralvatten på flaska, men de sorter jag brukade köpa har slutat importeras och priserna har dessutom blivit skyhöga. Finns det något naturligt källvatten/mineralvatten som man kan beställa eller hämta från en källa? Jag har hört talas om en källa vid Hellasgården och en vid antroposoferna, men båda dessa ligger ganska långt bort från Stockholm. Förresten, vet någon om det finns personer i centrala Stockholm som har egna brunnar?
Hur kan du veta att det är ohälsosamt?
Citera
2025-04-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Hur kan du veta att det är ohälsosamt?
Du kan googla på det.

Dessutom renas det ju med kemikalier och sedan tillsätts mineraler för att få det drickbart. Trots detta är Stockholms vatten känt för att smaka skit.

Men som sagt, googla på det.
Citera
2025-04-29, 16:36
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flygplanstekniker
Du kan googla på det.

Dessutom renas det ju med kemikalier och sedan tillsätts mineraler för att få det drickbart. Trots detta är Stockholms vatten känt för att smaka skit.

Men som sagt, googla på det.
Nej fan ge dig nu. Du kan inte på frågan om källa påstå att någon ska googla. Du ska tillhandahålla en källa som stödjer att vattnet är ohälsosamt. Jag har inte ifrågasatt påståendet om hur det smakar så meningslöst att dra in det i diskussionen. Ange källa nu.
Citera
2025-04-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Nej fan ge dig nu. Du kan inte på frågan om källa påstå att någon ska googla. Du ska tillhandahålla en källa som stödjer att vattnet är ohälsosamt. Jag har inte ifrågasatt påståendet om hur det smakar så meningslöst att dra in det i diskussionen. Ange källa nu.

https://supermiljobloggen.se/nyheter...-dricksvatten/

https://www.industritorget.se/nyhete.../#mobileAnchor

Allting läckert väl inte ut i media heller. Synd att man inte kan få tag i naturligt vatten i Stockholm. Dricksvattnet är ju nästan syntetiskt framställt. Renat med kemikalier och tillsatta mineraler för att få det drickbart. Det smakar inte gott heller.
Senast redigerad av Flygplanstekniker 2025-04-29 kl. 16:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in