Citat:
Ursprungligen postat av
DrSvenne
Hmm, jag tror att USAs folk skulle få svårt att acceptera att en
"genomsnäll man" som Bernie Sanders, skulle bli tvungen att skära i statsfinanserna.
Hans popularitet skulle snabbt försvinna.
Sanders skulle rentav få utstå ett värre gatlopp än vad Trump nu får utstå.

Bernie förtjänar att få pensionera sig i lugn och ro, skulle hata om han blev president och folkmassor skrek "lock him up".
Sedan vill jag se honom lämna offentligheten innan han blir som grönsaken Biden.
Har inte Bernie några barnbarn som skulle kunna ta över, hellre det än att Donald Trump jr blir president som han har antytt att han funderar på.
Citat:
I modern tid sedan 1960-talet så är det ingen demokratisk president som behandlats särskilt väl av USAs allmänhet när det är kristider.
Tex Jimmy Carter. Eller för den skull, Barack Obama, behandlades med silkesvantar av MSM. Men knappast av USAs folk, kritiken var benhård ibland trots att han var svart.
I synnerhet kritik från sina egna då.
Hoppas du inte räknar in Fox News som MSM för dom slängde silkesvantarna och tog på boxhandskarna när Obama blev president...
Citat:
Bernie Sanders är ingen person som skulle känna sig bekväm med tuffa beslut.
Kanske när han var yngre, han har ju fått några utbrott där han sett verkligt upprörd ut.
Citat:
Annat var det innan 1960-talet, då var amerikanerna härdade, och accepterade
åtstramningar med nöjsamhet. Men då var ju också större delen av befolkningen bönder eller som man idag skulle kunna kalla lantisar.
Tror hela GOP idag skulle tro att det var fake news om man drog upp att det var President George H.W. Bush som 1989 stoppade importen av halvautomatiska gevär och att Reagan stödde Bill Clintons åtramning av vapenlagarna 2004.
Citat:
Samtidigt så finns det ju enorma utrymmen i USAs finanser, tänk på tex AI-satsningen.
Och nu är tex NVidias kraftiga nedgång på börsen helt bortglömt, konstigt nog ??
NVidia kommer klart att återhämta sig, de har unika produkter som bara AMD och Intel har
men kan just nu inte konkurrera inom riktigt samma fält.
Men jag är inte lika positiv till AI, tycker mest det används som ett sätt att motivera nedskärningar av personalstyrkan på företag, samt är ett effektivt verktyg för bedragare som lurar av äldre deras besparingar.
Citat:
AMD och i synnerhet Intel har en enorm produktpotential inom all kretslösning och IT.
Fast det kan väl gå åt hellvete om Trumpen lyckas övertyga Kina om att han är svag och inkompetent nog för att låta kineserna ta över Taiwan, (jag antar att dessa företag använder halvledare m.m. därifrån).
BTW har Trumpen verkligen pratat om att betala av på statskulden genom höjda tariffer, tycker mest att han pratat om skattesänkningar och ökade försvarsutgifter vilket är raka motsatsen till vad USA behöver.