Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-25, 23:45
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Jo men jag håller med. Var på tiden! Gidlöf är väl Leksands spelare? Kan tycka det är skevt att låna in en målvakt med SHL-klass i detta skede av HA. Många har reagerat och vill ha regeländring.

Jo men visst är det intressant med DIF tillbaka. Får se vad de kan få till med truppen. Lite knivigt kanske med sena april och många har värvat till nästa säsong. Vad kan DIF hitta på marknaden som håller rätt nivå?

Kollade deras trupp i dagsläget, fem backar med kontrakt till 2026 eller 2027, och så vill de väl behålla kanadensiske backen Sissons, som spelade mest av alla Djurgårdare i kvällens match och gör en hel del poäng. Och Thoresen må vara 41 år, Axelsson 38, men jag undrar om de inte följer med upp i SHL. Forwarden Kelleher vill de nog ha kvar också:

https://www.eliteprospects.com/team/3/djurgardens-if

https://www.eliteprospects.com/team/3/djurgardens-if?tab=stats

https://www.flashscore.com/match/hockey/O8Elf2mT/#/match-summary/player-statistics/1
2025-04-25, 23:58
Medlem
Kedoxs avatar
"Ska du inte med laget och fira på Stureplan?"
"Näe. Jag kommer ju inte in nånstans..."
- Anton Frondell
2025-04-26, 00:09
Avstängd
SÅ.JÄVLA.ENKELT.

Herregud.
2025-04-26, 00:21
Medlem
klemenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miohmamma
Nej men det blir ju ett problem när man tar dig till slutspel med en trupp och sedan ska dopa den med 2-3 SHL spelare och en SHL målis inför dom sista matcher som har över 98 i räddningsprocent på 2 matcher.

Alla andra lag körde med samma trupp genom slutspelet.

Dock så ser nog dom flesta i sin glaskula att det går 2 perioder in i hemmapremiären nästa säsong innan det ska smällas av bangers inne i arenan och slängas in saker på isen och det ageras det garanterat mycket hårdare mot i SHL.

Grattis till platsen men jag vill nog se att publiken sköter sig en hel säsong innan man säger att dom hör hemma där.

Diffen behöver dopa sin trupp signifikant mycket mer inför SHL. Vad vet jag men känslan säger 75 plus minus 25 procent beroende på ambition. De har ett åldrande gubbgäng som är redo för pension och behöver lite SHL kvalité dessutom. Kan bli knepigt. Har ingen aning hur ekonomin ser ut.
Å andra sidan finns det massor av Stockholmare i exil i olika skithålor som sannolikt vill återvända till civilisationen. Kanske till och med för en reducerad lön med avsaknad av kommundoping.
2025-04-26, 00:53
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Tack för att du tog dig tid och la ner en stund på ovanstående. Respekt! Fast inte jätteimponerande siffror i förhållande till vilken stad vi pratar om. Siffrorna är inte jättemycket över siffrorna i t ex byhålan Karlstad. Så att Djurgården skulle vara nån slags publikmagnet kan vi enas om att det inte är riktigt sant.

Jag orkade faktiskt inte leta upp Färjestads publiksnitt senaste säsongerna. Ber om ursäkt för min lathet nu.
Karlstad är ingen byhåla! Vi är Värmlands residensstad och har 3e högst publiksnitt i SHL! Däremot backar byhålorna utanför Karlstad upp Färjestad bra, det måste sägas. Utan byhålorna skulle vårt snitt vara betydligt sämre

On topic är det kul med DIF i SHL. De är våran mest klassiska nemesis
2025-04-26, 01:09
Tack alla trådvänner och i synnerhet alla GÅRDARE !
Till hösten tekar DIF i SHL💛❤️💙
2025-04-26, 01:43
Avstängd
Hur fungerar Frölundas supporterskap egentligen?

Är det likt Färjestad där man håller på Hammarby och sen kör vargarna i isstadion?
2025-04-26, 04:22
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Hur fungerar Frölundas supporterskap egentligen?

Är det likt Färjestad där man håller på Hammarby och sen kör vargarna i isstadion?
Känns det relevant för tråden ?
Tönt

Tack till Mods i tråden och trevlig sommar.
Senast redigerad av Deloso 2025-04-26 kl. 04:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in